כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לאחר השריפה: מצות קוממיות ישלימו פערים עד פסח?

לאחר השריפה שפרצה במאפיית המצות וגרמה נזק רב, גויסו בחורי ישיבות לעבודה במקום המכונות • מנסים להדביק פערים

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן


הבוקר (ראשון), באיחור קל, שבו לעבודה עובדי מאפיית המצות קוממיות - בה פרצה שריפה בליל שבת. בנסיון להדביק את הפער ולהספיק לאפות מצות על פי ההזמנות והמצות שנשרפו, עבדו במאפייה כמעט כרגיל.

הנזק העיקרי שנגרם בשריפה, פגיעה במכונות לשיוף מקלות הכנסת המצות לתנור, והמכונות לגילגול הנייר מחדש. לצורך כך גייסו הבעלים תלמידי ישיבה תושבי המקום ששבו לבתיהם לחופשת פסח, שמחליפים את פעולת המכונות.

בעייה נוספת עליה התגברו באופן חלקי, ניתוק החשמל. לאחר פרוץ השריפה ניתקה חברת החשמל את האספקה למפעל המצות, דבר שמנע את המשך ההפעלה עד לסידור הבירוקרטי. הבעלים שכרו גנרטורים אשר בנתיים מספקים את החשמל לצורך המשך העבודה, אשר תסתיים כבר בימים הקרובים - בערב פסח.



כפי שפרסמנו אתמול (מוצ"ש) ב'בחדרי חרדים', חלק מהמצות שנשרפו, היו אמורות להישלח מחר לארגון חסד ידוע, שאמור היה לחלק את המצות למשפחות נזקקות, ובמפעל מקווים להספיק את ייצור המצות על מנת שמשפחות אלה תוכלנה לעשות את הפסח כדת וכדין.

"ברוך השם חזרנו לפעול הבוקר, אך הנזק שנגרם הוא עצום. העבודה המתבצעת ידנית מאיטה את קצב האפייה, וכולנו תקווה להגיע להספקים עליהם התחייבנו" אומר הערב אחד ממנהלי המפעל.

מחקירה ראשונית של כיבוי האש עלה, כי השריפה החלה כתוצאה מרשלנות. אנשי המקום שרפו פסולת במהלך יום שישי מחוץ לשטח המפעל ולא ביצעו כיבוי סופי. במהלך הלילה ובסיוע הרוחות השריפה התפתחה שוב והעיפה גיצים לתוך המפעל וגרמה לבעירה. פרט לשומר לא נכח איש בשטח המפעל.
מצות קוממיות מצות יד שריפה פסח מפעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד