י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

התירוץ של הקייטרינג מלוד: "היה לחץ ולא הספקתי"

במהלך ביקורת מס מוגברת בשישי האחרון ברמלה ובלוד, השמיעו בעלי עסקים שנתפסו כמה תירוצים מקוריים במיוחד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


משפחות רבות בחרו לקראת "שבת הגדול" לקנות אוכל מוכן לשבת, בין הרבים שערכו קניות לחג נראו בשישי האחרון גם עובדי מס הכנסה, שתפסו בעל קייטרינג מלוד, שלא רשם בספרי העסק כספים ששילמו לו לקוחות בשעות הבוקר בסך 1,300 ₪. בעל הקייטרינג טען בתמימות – "לא הספקתי לרשום, בגלל הלחץ של יום שישי".

ביום שישי האחרון יצאו עובדי יחידות ניהול ספרים מרחבי הארץ למבצע ביקורות ברמלה ובלוד, שהתמקד בעסקים השוקקים פעילות בימי שישי בפרט. במהלך המבצע נבדקו 74 בעלי עסקים ונמצא כי 13% מהם לא מילאו את חובתם החוקית ולא רשמו את ההכנסות שהתקבלו בעסק.

הביקורות העלו שבעלת סלון כלות מלוד רשמה את החשבונית האחרונה לפני כחודש, התירוץ שהשמיעה מנהלת החנות היה "זוהי לא עונת החתונות ולכן אני לא רושמת הזמנות". בעלת הסלון תוזמן להמשך ביקורת במשרד ותידרש להסביר את המדיניות התמוהה שלא לרשום חשבוניות בחלק מהשנה, למרות שמתקבלים כספים. ובעל מגרש לחלקי חילוף לרכב מרמלה יידרש להסביר לחוקרי מס הכנסה מדוע לא טרח לפתוח תיק ברשות המסים המודיע על פתיחת העסק ולא טרח כלל לנהל ספרי עסק.

מבצע הביקורות ברמלה ובלוד נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
לוד עסק מס חשבון תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד