י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חופשת אביב משפחתית בכנרת, אגם החלומות

הרפתקאות עם מים זורמים, ספורט אקסטרים ואטרקציות, לצד חופשה משפחתית רגועה - זה הזמן לבקר בכנרת

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90 צילום: פלאש 90


במוצאי שבת קודש חזר אלינו בשעה טובה ומוצלחת שעון הקיץ. אמנם אנחנו עדיין באוויר ובמאפיות המצות כבר עובדים במלוא המרץ. אמנם יש לנו פחות שעה לישון, אבל המון מה לעשות.

גשמי החורף מאחורינו. הלילות עוד קצת קרים ומחייבים סוודר, אבל מצב הרוח הולך ומתחמם כמו מזג האוויר ואל הלב מתגנבת המחשבה שהגיע הזמן לצאת לחופשה.

מי מאיתנו ההורים לא שמע מילדינו את המשפט, "אבא, אימא, משעמם לנו". ואנחנו ההורים, מחליפים את חליפת ההייטק, את סרבלי העבודה ואת הסטנדרים בבית המדרש בבגדי קייטנה נוחים, והופכים בן רגע למדריכים במשרה מלאה...

אם תשאלו את הילדים, הם רוצים הרפתקאות עם מים זורמים, ספורט אקסטרים ואטרקציות. אם תשאלו את עצמכם, אתם מעדיפים חופשה רגועה ומדי פעם גם טיולים.

כיצד משלבים את שני אלה? נוסעים לחופשה משפחתית בכנרת.

אגם החלומות גבה בזכות גשמי החורף. נחלי הגולן עודם שוצפים ובחרמון ופסגותיו קיים עוד מלאי שלג אשר יבטיח עוד כמה סנטימטרים טובים למפלס האגם.

אין לנו כנרת אחרת, והיא, כבת זקונים אחת ויחידה, מזמינה אותנו לחבק אותה וליהנות מחיוכיה היפים. זה הזמן לחופשה משפחתית בכנרת.

היא אמנם נראית שקטה, אבל זרמי עומק לה, ליפהפייה הנרדמת שלנו. שמורות טבע מדהימות, מסעדות גורמה כשרות למהדרין, אתרי תיירות מרתקים, חופי רחצה ואטרקציות לרוב, מקיפים אותה כטבעות יהלומים ומבטיחים שלא יהיה אף רגע אחד משעמם בחופשה שלכם.

אז איזה סוג של חופשה מתחשק לכם, או בעצם, איזה טיפוסים של חופשה אתם?

האם אתם מעדיפים את החופשה שלכם בצימר יוקרתי או בחדר מלון בדרגת אירוח חמישה כוכבים, עם ארוחות שף בחדר האוכל, מזרן אורתופדי, בריכת שחייה, חדר כושר וספא, או שמא אתם מעדיפים לנטות אוהל על גדת הכנרת בחוף מבודד, עם שק שינה, מדורה וקפה ומיליוני כוכבי איכות בשמיים. לכנרת יש מאלה ויש מאלה. אתם צריכים רק לבחור.
כ
מו בכל דילמה אמיתית, יש תומכים לכל צד ובינינו, בדרך כלל הילדים מנצחים...

אז הוחלט על אוהל ולשם כך נרכשה ערכת אוהל מזוודת שנפתחת לאוהל מפנק בגודל של צימר. את הבית כולו העמסתם על האוטו, כך שדבר לא חסר לכם.

המנגל כבר הודלק ואתה, כאבא נערץ שאמור לדעת דבר או שניים על קמפינג והישרדות, כבר בונה מאבנים את כירת המדורה, מקושש עצים ומניח מעל רשת ברזל ישנה.

קמפינג או לא קמפינג, קפה בארומה של אש מפינג'אן מפויח צריך להיות וגם תפוחי אדמה ובצלים וסוכריות מרשמלו כבר הושחלו על חוטי ברזל שיחכו לתורם ויונחו בקרוב בין רמצי הגחלים הלוהטים.

בינתיים אפשר לומר דבר תורה, להקשיב בשקט לילדים ולהבין פתאום שהרטוב הזה בקצות העיניים זה דמעות והן באות להזכיר שאין דבר חשוב יותר מהמשפחה ושבמרוצת השגרה אנחנו לעיתים שוכחים את זה וממשיכים הלאה מלווים ברגשות אשם כבדים.

חצר כנרת תהיה התחנה הראשונה, החלוצית בחופשתנו זו סביב האגם. נבקר במבני חצר כנרת, נשמע את סיפורם של חלוצי העלייה השנייה ואת סיפורה של רחל וסופה הטראגי והעצוב. מחצר כנרת נמשיך לעבר סכר דגניה החולש על היציאה הדרומית של נהר הירדן וניכנס לביקור היסטורי ונוסטלגי בבית העלמין היפה של קבוצת כנרת, שם טמונים מנהיגי החלוצים א.ד גורדון, ברל כצנלסון, רחל וגם נעמי שמר, המשוררת והמלחינה אשר עיצבה פחות או יותר את פסקול חיינו בארץ הזאת היפה, הפצועה, המדממת והמלטפת שלנו.

אבל, חופשה בכנרת אינה רק היסטוריה וחלוצים ונימה דקה של עצב. חופשה בכנרת היא הרבה אושר ושמחה, ממש כמו גלי אחר הצהרים שמלהיטים את מראת הזכוכית הכחולה ומטיסים קדימה בחדווה את גלשני המפרש. הכנרת היפה והסוחפת מציעה שלל אטרקציות לכל המשפחה ולכל סוג ואופי אנושי.

בין האטרקציות הממונעות סביב הכנרת, אסור להחמיץ טיול נוסטלגי ממונע עם חברת בשבילים. סיורים מודרכים בנושאים שונים במורד הירדן הדרומי, עם שירים, סיפורים ואנקדוטות, רכובים על רכבי מיול ארבע על ארבע נוחים לנהיגה ולתפעול, טיולי ג'יפים, טיולי סגווי דו פאן וקל דעת וטיולי טרקטורונים, באגי וריינג'רים.

ויש לנו בשבילכם בחופי הכנרת ימיות מקצועיות המציעות שלל אפשרויות ספורט ימי לסולידיים ולאמיצים: סירות פדלים לשיט ספורטיבי ורוגע, סירות מנוע מהירות לחובבי אקסטרים, אבובים, סירות בננה, סקי מים, סירות קיאק, סירות מנוע יוקרתיות ומפוארות לאירועים, שיט בספינות עץ ייחודיות בליווי מוסיקה, אוכל כשר והדרכה צמודה.

ואם כבר הזכרנו שיט קיאקים, אז בחופה הצפון מזרחי של הכנרת, במרחבי פארק הירדן שבו שבילי הליכה בין פלגי מים, צמחיית נחלים עבותה ושרידי טחנות קמח עתיקות, נמצא שיט הקיאקים מספר אחת בצפון. אבוקייק. מסלול שיט קיאקים לזוגות, למשפחות ולקבוצות, חלקו רוגע וחלקו מקפיץ, רטוב ומסעיר. המסלול בטוח לילדים ולהורים והשיט מלווה במדריך צמוד עם ציוד בטיחות, קשר ועזרה ראשונה.

ואחרי שהתרטבנו ונהנינו, זה הזמן לפגישה עם הקופים השובבים ועם יתר בעלי החיים המקסימים, דיירי ג'ונגל כיף בקיבוץ בית זרע שבעמק הירדן, גן החיות האהוב של ילדי הצפון. בלב ג'ונגל טרופי ירוק חיים להם בשלווה בעלי חיים מסוגים שונים, כולם ידידותיים, כולם שמחים וכולם אוהבים לארח בכיף, לשחק ולהשתולל.

אנחנו יודעים שעונת האביב מזמנת לשנו שינויי אקלים תכופים וכשחם סביב הכנרת, המקומות הכי טובים להיות בהם הם שמורות הטבע בטיחה, מג'רסה ובית צידא הנמצאות לחופה הצפון מזרחי של הכנרת.

שמורות הטבע הייחודיות והמקסימות הללו, מאגדות בקרבן את אגני ההיקוות של נחלי הגולן בדרכם לכנרת ויוצרות לגונות נסתרות עם בריכות מים קרירים וצלולים והמון ציפורים ובעלי חיים.

הערת בטיחות!

הטיול בשמורות הטבע בטיחה, מג'רסה ובית צידא הינו למיטיבי לכת ולמיטיבי שחייה בלבד!!!!!
המים בבריכות הלגונות עמוקים. הורים, שימו לב ושמרו על הילדים בשבע עיניים. יש לשים לב לשילוט ולסימון השבילים ולהשאיר פרטים על משתתפי הטיול ודרכי יצירת קשר על שמשות המכוניות בחניוני השמורות.

בתום יום של אטרקציות והרפתקאות, הבטן מזכירה לנו שהיא רעבה. זה הזמן לארוחה טובה ומפנקת במסעדות כשרות למהדרין בכנרת. בטיילת יגאל אלון שבעיר טבריה, אל נוכח חוף הכנרת והרי הגולן, מחכות לכם המסעדות המובחרות והכשרות למהדרין לגונה, שרי ומרינה סאנרייז, המציעות מגוון תפריטים חלביים ובשריים בכשרות מהודרת. דגים, בשרים מובחרים על האש, סלטים ותוספות, פסטות, מאפים, פיצות, קינוחים, תפריטי ילדים וקפה משובח.

ערב יורד על חופי הכנרת. פסי כסף ואודם איפור צובעים את פני המים. תם יום של חופשה והחלום הבא שלכם הוא שנת לילה ערבה. אז לא משנה אם אתם טיפוסים של אוהל ושק שינה, נוודי קרוואנים (קרוואנים בגליל, קרוואן העמק, לאופק טיולי קרוואנים), או חובבי נוחות המעדיפים צימר יוקרתי מפואר עם מקלחת, מכונת אספרסו ומזרן אורתופדי או חדר מלון יוקרה בכנרת (כינר גליל, מלון עדן ומלון פלטרין בטבריה), אין כמו ללכת לישון עייפים ומרוצים עם חיוך ענקי מאוזן לאוזן וציפייה ליום המחר שיהיה גדוש גם הוא בהפתעות.

אמרנו לכם שאין כמו חופשה משפחתית בכנרת. אנחנו ידענו את זה קודם. עכשיו, גם אתם יודעים.

שמורת הטבע והמסלולים
חמשת הנחלים: הירדן, נחל המשושים, נחל יהודיה, נחל דליות ונחל שפמנון, מתנקזים לשמורת הטבע היפהפייה, בית צידה (המג'רסה). זהו המקום היחיד בישראל, שנופיו עשירים וזורמים בו מים מתוקים. השמורה מלאה בפלגים, לגונות, מעיינות, בריכות ושטחי הצפה ונסיגה של הכנרת עצמה. חלק מן השמורה סגור למטיילים, על מנת לאפשר לדגי האמנון להתרבות בבית גידול טבעי. מסלול הטיול בשמורה, כולל הליכה של כחצי שעה במים, שאינם עמוקים, ולכן מתאימים גם לילדים או לזאטוטים במנשא. מן השמורה נמשיך אל פארק הירדן, שבחלקו הדרומי הוכשר לטיולי משפחות, והמטיילים כאן, כולל ילדים בעגלות, יכולים ליהנות מצילו של סבך צומח גבוה וצפוף.

חובבי האתגרים חייבים לטייל באחד ממסלולי הטיול המרהיבים והאתגריים בארץ. מסלול הזאכי, שפך נחל המשושים, מחייב הליכה ושחייה במים. בימי הקיץ השטח מוצל ושעות הטיול, בטבורו של הנוף הפראי, חולפות במהירות. אורך המסלול במים כשני קילומטרים, כאשר ההליכה הופכת למאתגרת בשל חלוקי המים, עליהם יש למצוא שיווי משקל ולהתקדם. את המסלול מעטרת צמחייה רבה ובמקומות בהם הזרימה חלשה צומחים: שיח אברהם מצוי, שנית גדולה, חנק מחודד, ורבנה רפואית ועוד.

בשפך נחל המשושים קיימים למעשה שני מסלולים, אחד מהם מעגלי ובו, לאחר היציאה מהנחל, נתקדם, כשלושה קילומטרים בדרכי עפר, אל הרכב. באופציית הסיום השנייה, נצא מן המים, בעקבות סימון השבילים הירוק, אל השביל שיוביל אותנו אל בית בק. בבית האבן המרשים, בנקודה הנקראת בערבית חרבת אלערג', התגורר בסוף התקופה העות'מנית הבק הכורדי, עבד אלרחמן באשה אליוסף. הבק החזיק ברב אדמות האזור ובני קבוצת יהודים, שביקשו לרכוש חלק מהן מידיו, הפכו מרצונם לאריסיו, כשגילו שאין בידיהם את סכום הכסף הדרוש. בסתיו 1905, שנה לאחר שהגיעו למקום, הוכרעו 16 המשפחות בידי המלריה, המרחק הפיזי מטבריה והקושי בהשגת מזון ותרופות ועזבו. בשנת 1955 נכבש הבית מידי הסורים, במסגרת מבצע עלי זית, וכיום מתגוררת בו משפחת שנידר, הרועה את מרעה בבקעת בית דיצה, בעידוד רשות הטבע והגנים ובמטרה למנוע את התפשטות הקנה המצוי ולאפשר גידול למינים אחרים.

שרידים רבים של אתרים מקודשים במערב הכנרת, נמצאו במרוצת הזמן. מסלול טיול זה עובר, כחוט השני, בין אתרים אלה, נקודת הפתיחה היא בית יגאל אלון, בקיבוץ גינוסר. כאן, במוזיאון לתולדות האדם בגליל, נמצאת סירה בת 2000 שנים, שנמצאה בכנרת הסמוכה באולם הצגתה מוצגים גם תהליך חשיפתה ושמירתה, בתמונות, סרטים ושקופיות.

מכאן נמשיך אל הנקודה השנייה, אתר ספיר, מקום שאיבתם של מי הכנרת והעברתם אל המוביל הארצי. במקום ישנו מרכז הסברה בו ניתנת סקירה על איכות מי השתייה ובנייתו של המוביל. גולת הכותרת של הביקור היא הכניסה אל בטן גבעת תל כינרות, לצפייה בשיבר השאיבה עצמו.
נקודת הסיום נמצאת בבית הכנסת העתיק בכפר נחום. בחפירות ארכיאולוגיות, שנערכו במקום, נתגלו שרידי כפר דייגים עתיק, כולל המזבחים שלו, בית הכנסת המפואר ומבני המגורים. עדות לחיים היהודיים, שהיו כאן בתקופות ההלניסטית והרומית, נמצא בחצר, בה נראים מבנים, עמודים, משקופים וממצאים נוספים מאותה התקופה. במקום נבנתה גם כנסייה, ששרידיה נמצאים מזרחית לבית הכנסת, קרוב יותר אל מימי הכנרת.

רגעים למזכרת - אטרקציות

הכנרת, עולה או יורדת, תמיד מעניינת. לילות קיץ חמים, סופי שבוע נעימים, אהבות ראשונות וחופשות משפחתיות. הכנרת מציעה לנו מגוון כה רחב של חוויות בחופיה השונים, עד שכל שנותר הוא לבחור את החוף המתאים, לרבוץ או לשחות במימיו. חופי הכנרת מתחלקים ביניהם, החופים המוכרזים הם: חוף החורשה בקיבוץ גינוסר, חוף כינר, חוף עין גב וחוף צמח. חניונים מוצעים בחופים: ברניקי, גופרה, דוגה, דוגל, האון, חוקוק, ירדן-כנרת, לבנון, סוסיתא, צינברי, רותם-שיזף ומרפץ אמנון. בחניון חוף כינר הרחצה נפרדת. החופים יכולים לשמש לכם כנקודת עוגן לטיול כוכב באזור או כנקודת סיום ל טיול באתרים הקרובים.

שמורת הטבע ארבל היא הרבה מעבר לצוק המתמר אל מול חופי הכנרת ופסגת הר החרמון. בשמורה תוכלו ליהנות מנוף עוצר נשימה ומאתר מורשת קדום, שלסיפורו אין אח ורע בין אתרי המורשת בארץ. בימי הורדוס, ישבו כאן היהודים וניסו למרוד במלך הרומאי. התושבים התבצרו במערות מסתור, בנקיקי הסלע, וחיכו לשעת הכושר. אך הורדוס הערים עליהם ובפועל, בנה "מעליות" כדי לארוב למורדים. היו אלה ארגזים ובהם לוחמי המלך, מצד אחד אחזו לוחמים רומאים בחבל ובצד השני נקשר החבל לארגז. כך, כשהחבל מותר אט אט מידי הלוחמים האוחזים בו, הלך הארגז וקרב אל פתח המערה. כאשר בקשו היהודים לתהות על קנקנו של הארגז, שהורד מן השמיים לפתחם, פרצו ממנו לוחמיו של הורדוס והרגו אותם. לצד המערות, נמצאים בשמורה מוקדי עניין נוספים: שרידי בית הכנסת המפואר, מצפור החרוב וחניון גדוד העבודה.
חופים ארגזים אזור טיול חוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד