כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עם הילדים בגולן: חרמון, יער אודם והאיילים

רמת הגולן מציעה מגוון רחב של אפשרויות למשפחה המטיילת: קבלו כמה מהן על קצה המזלג

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


לכל אלה שחופשות קרובות במוסדות החינוך גורמות להם להיכנס לכוננות ילדים רמה ג'. להורים שחורשים את האינטרנט הכשר, את מפות השבילים ואת רשימות האטרקציות ומחפשים מה אפשר לעשות עם הילדים בחופשה, מציע ענף התיירות של אתר בחדרי חרדים הצעה מדהימה שתפתור את כל הבעיות.

רמת הגולן, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות יפה היום יותר מתמיד. מרבדי פריחה עצומים מאופק עד אופק וכרי עשב ירוק רענן, עדות לגשמי החורף הברוכים, יקבלו את פניכם בחיוך טבעי מאיר עיניים.

נראה אתכם מצליחים לספור את הכלניות והסביונים, את החרציות הצהובות, את כידוני התורמוס הכחולים והכתומים העולים בהמוניהם בשדות ואת היופי הסגול, העדין, של הכרמלית הנאה.

חופשה עם הילדים ברמת הגולן מבטיחה להם ולכם הנאה מושלמת ובעיה אחת ויחידה. כיצד לחלק את הזמן בין כל כך הרבה אתרים, שמורות טבע ואטרקציות.

את טיולנו הפעם נקדיש דווקא לצפונה של רמת הגולן, שם גנרל חורף דאג לאספקת שלג נוספת בפסגת החרמון ובמורדותיו. באתר החרמון מתחילים בימים אלה טיולי החברה להגנת הטבע להכרת החי והצומח על ההר ומורשת הקרב המופלאה של לוחמי חטיבת גולני בשחרור מוצב החרמון מי הקומנדו הסורי במלחמת יום הכיפורים 1973.

אולם על מנת ליהנות מהשלג אין צורך לעשות זאת דווקא בשטחי האתר ולשלם דמי כניסה. אפשר להעפיל בכבישי צפון הגולן בואך אל הדרך היוצאת מקודקודו של הכפר הדרוזי הגדול מג'דל שמס ומשם מתחילה לטפס עד חניית האתר, לאתר שדה שלג שנותר צח ולבן, לעצור בזהירות את המכונית ולרדת לשעה קלה של הפוגה ומשחקי שלג שמחים.

לא לשכוח להצטייד בבגדים חמים ובכובע. למה כובע? כי דווקא בפסגות הגולן, אל מול השלג הבוהק מתחזקת קרינת השמש ומי שלא יתמגן, ישתזף כהוגן, ממש כמו בחוף הים...

יש להקפיד כמובן לא לעבור גדרות המסמנות שטחים החשודים במיקוש על מנת שלא לסכן את ביטחונכם.

לאחר הירידה הזהירה מההר וממשחקי השלג אפשר לטייל בכיף ברחובות הכפרים הדרוזיים, לעצור להתענג בכיף על פיתה לוהטת שהורדה זה עתה מהסאג', עם לבנה טרייה, או שוקולד מתוק למריחה.
מסעדות הכפרים הדרוזיים מג'דל שמס, עין קיניה, בוקעתה ומסעדה מציעות אוכל דרוזי ומזרחי נפלא בטעמיו וכשר למהדרין וגלריות וחנויות לאומנות ולעיצוב הבית שובות את הלב ואת הדמיון.
אנחנו בדרך אל יער אודם, שמורת הטבע הגדולה בגולן, שהיא שריד ליער עצום שכיסה את כל רמת הגולן עד לפני למעלה ממאה עשרים שנים.

עצי היער, אלון מצוי, אלון תולע, אלה ארצישראלית, ליבנה רפואי ועוד, שומרים על סודותיהן של 23 ג'ובות ובהן הג'ובה הגדולה, תופעה גיאולוגית ייחודית בארץ, כמו גם על שרידי מערכיו של הצבא הסורי בקרבות מלחמת ששת הימים.

על מנת להסוות ולהסתיר את מערכי הצבא וריכוזי החיילים, אסר פיקוד הצבא הסורי על פגיעה בעצי היער וכך, מאז השתמר יער אודם ושגשג וכיום הוא יער עבות שקרקעיתו מרבדי פריחה והוא מזמין את מבקריו לרוץ בינות לגזעים העבותים ולחסות בצילי העצים לפיקניק משפחתי בטבע.

הג'ובות:
במשך שנים נחלקו המדענים בשאלה כיצד נוצרו הג'ובות המופלאות הללו, אשר הגדולה שבהן יורדת עד לעומק 60 מטרים! ככל הנראה נוצרו הג'ובות כתוצאה מהתפרצות של גזים, בעקבות התפרצויות געשיות. ההתפוצצויות במעבה האדמה גרמו לקריסת תקרות החללים, וכך נוצרו הג'ובות.

יער אודם רב הסוד והתפארת, מזמין אתכם לבלות בו יום שלם של הרפתקאות. פיקניק וטיולים בין העצים, משחקי חפש את המטמון וצפייה בציפורים ובבעלי החיים הרבים שיער אודם הוא ביתם.
אטרקציה נוספת שמציע הר אודם, עוד בטרם ניכנס אל שערי מושב אודם גדוש האטרקציות, הוא הר אודם, תל אל אחמר (ההר האדום בערבית).

ההר המתנשא לגובה עצום של 1187 מטרים בולט למרחקים בזכות צבעה האדום של האדמה המכסה אותו.
מפסגת ההר אליה ניתן להגיע בכביש נוח וסלול היטב, ניתן לצפות אל מרחבי רמת הגולן ואל שטחי סוריה.

במלחמת יום הכיפורים, עם תחילת הפריצה לסוריה כבשו לוחמי גדוד עוז של חטיבת השריון שבע, רכובים על טנקי (שוט) צנטוריון בריטיים את תל אחמר וירדו מפסגתו אל שטח סוריה בואך לכפרים טרנג'ה וג'ובתה אל חשב. בפסגת הר אודם מצוי מוצב צה"לי מתקדם, המאויש בעיתות חירום.

ואחרי שפיקנקנו, טייילנו, רצנו בין עצי היער, גלשנו בזהירות במורד הג'ובות וצפינו מראש פסגת ההר של הגולן, הגיע הזמן להיכנס אל בין שעריו של מושב אודם, המושב הכי מלהיב והכי סוחף שיש.

מושב אודם, אודם, או הר אודם בפי תושביו החבובים, אנשי ההר, הוא מושב שיתופי טובל בירוק עד ובגינות נוי מרהיבות, השייך למועצה אזורית גולן. בתי מושב אודם נשענים על מורדות ההר ונטמעים היטב בין העצים, כך שרק גגות הרעפים האדומים מנצנצים בין ירוק עלוות העצים.

מושב אודם נוסד לראשונה בשנת 1975 , שנתיים לאחר מלחמת ששת הימים. המושב עבר טלטלות רבות והתייצב סופית בעזרת גרעין נח"ל איתן וחדור אידיאולוגיה, בשנת 1981. כלכלת המושב מתבססת על ענפי תיירות רבים, כמו גם על חקלאות צפונית, (כרמי יין ומטעים) ומקצועות חופשיים.

במושב חאן יפהפה המציע חוויית אירוח מיוחדת במינה, יקב בוטיק, טיולי סוסים, טיולים ממונעים, מגוון רחב של צימרים וחדרי אירוח ואטרקציה אחת מיוחדת במינה, אליה אנו שמים את פעמינו. קוראים לה יער האיילים והיא האטרקציה הכי חו"לית וגם הכי קולית שיש!

יער האיילים במושב אודם
דמיינו לרגע את עצמכם מטיילים בלב יער בארץ אירופית. בין העצים מציצים איילים נקודים גדולי קרניים ועופרים חמודים מקפצצים בשמש הנעימה. עכשיו, תעבירו את אותה התמונה החלומית ליער ישראלי משלנו, בצפונה של רמת הגולן.

מה קיבלתם?

קיבלתם את יער האיילים מייסודו של אמיתי משה, מוותיקי מושב אודם ורמת הגולן, חקלאי, אוהב הארץ.

יער האיילים הינו אטרקציה ייחודית בגולן ומהווה בית גידול מושלם לבעלי חיים נושאי קרניים, ובכללם איילים מסוגים שונים ומכל רחבי העולם, לצד יעלי מצוקים וצבאים ארץ ישראליים, מגוון חיות פרווה חמודות וידידותיות שכיף ללטף ועוד המון אטרקציות אקסטרים לילדים ולכל המשפחה.

יער האיילים מזמין אתכם להכיר אותו בסיור מודרך בין בעלי החיים. במהלך הסיור נלמד מה ההבדל ביניהם ומהם ההבדלים בין סוגי הקרניים השונים. נכיר מקרוב את הבמבי, עופר האיילים, נצפה באופן הכנת שופרות איכותיים וכשרים מקרני איילים ונסייע בהאכלת בעלי החיים שביער.

לצד ההיכרות עם האיילים היפהפיים, צופן יער האיילים בצל צמרותיו, גם שורה ארוכה ומרגשת של אטרקציות:
• פינת ליטוף
• רכיבה על סוסי פוני
• טיול שטח ממונע בנהיגה עצמית
• משחקיה עשירה
• ג'ימבורי
• פארק מתנפחים
• מגלשת אבובים יבשה במהירות מסחררת
• מסלול גלישת אומגה והישרדות לאמיצים
• מסלול קארטינג פדאלים

מחירי כניסה ליער האיילים:
ילד (שנתיים עד 12): 60 ₪
מבוגר: 35 ₪
פנסיונר: 25 ₪
סטודנט \ חייל \ נכה: 25 ₪

שעות הפעילות:
א – ו: 17:00 – 9:00

טיילתם, ביקרתם ולא רוויתם?

יער האיילים באודם מזמין אתכם להתארח במתחם הקמפינג היפהפה, שבו ניתן ליהנות ממזרנים נוחים לשינה, תאורת ערב, שירותים נקיים ומקלחות עם מים חמים, מטבח מרכזי מאובזר, כולל פלטות ומיחמים לשבת, מתקני מדורות פויקה, שולחנות קק"ל וברזיות מי שתייה.

במושב אודם יש בית כנסת ומקווה טהרה, צרכניה, מגרשי ספורט, אתר קטיף פירות עצמי ויקב בוטיק כשר למהדרין.
חרמון גלישה ילדי ספורט טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד