י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הראשון לציון והמפכ"ל חגגו בהכנסת ספר תורה • צפו

צפו בתיעוד מהכנסת ספר תורה למכללה ל-3000 שוטרים בבית שמש, בהשתתפות הראשל"צ, מפכ"ל המשטרה וסגן ראש העיר

הראשל"צ והמפכ"ל בריקודים.צילום: חטיבת דובר המשטרה
הראשל"צ והמפכ"ל בריקודים.צילום: חטיבת דובר המשטרה


בטקס רב רושם ובהשתתפותם של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו וסגל הפיקוד של משטרת ישראל ושל המכללה, רבני המשטרה ובראשם מ"מ הרב הראשי משה גפני ומאות שוטרים הוכנסו לראשונה שני ספרי תורה לבית הכנסת המפואר שהוקם במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. מאות שוטרים ליוו בשירה ובריקודים את ספרי התורה כשאפריון נישא ממעל עד לבית הכנסת שהוקם במקום שם התפללו הנוכחים ברוב עם.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שזו לו ההגעה הראשונה למכללה ציין בדבריו את החיבור שבין התורה לבין המשטרה והעשייה המבורכת של השוטרים לעם ישראל. הרב סיפר על הקשר החשוב בין ספר התורה לעשייה היומיומית.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו עמד על מיוחדות האירוע ואמר למאות השוטרים הנרגשים כי מדובר "באחד האירועים המרגשים והחגיגיים שיש ביהדות. למצווה של כתיבת ספר תורה יש ביהדות מעלה מיוחדת והיא זו שחותמת את תרי"ג המצוות כמובא בספר החינוך".

עוד ציין ואמר מפכ"ל המשטרה כי "בכל פעם שנפתח את ההיכל ונוציא את ממנו אחד הספרים, מעבר לעובדה שרוח קדושה תפעם בנו ותציף את ליבותינו הרי שספר הספרים שכולו אומר ערכים ומוסר, יזכיר לנו תמיד את חובתנו לבצע תפקידנו בביצור חוסנה של מדינת ישראל ובהגנת אזרחיה תוך שאנו חדורים ערכים מסורים ומוסריים ופועלים תוך תחושה אמיתית של שליחות".



מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני ציין בדברי ברכתו את החובה לכתוב ספר תורה לכל אדם ובמקרה של מלך לכתוב שני ספרי תורה. אחד לשימושו האישי וללמוד והשני ליציאה למלחמה. הרב גפני אמר לנוכחים כי במכללה הלאומית זוכים לקיים את כתיבת ספר התורה האישי וגם זה שמלמד את הסייפא. הרב גפני ציין עוד כי בית הכנסת המפואר שלהיכלו הוכנסו הספרים הינו מהיפים ביותר במדינת ישראל.

המכללה הלאומית לשוטרים החלה את פעילותה לפני מספר חודשים כמקום בו מרוכזת כלל פעילות הכשרת מקצועות השוטרים בכלל הקורסים הקיימים במשטרה תחת קורת גג. מדובר בקריה רחבת היקף שהוקמה בסמוך לעיר בית שמש. מטרת המכללה היא להביא לשיפור מקצועיות השוטרים על ידי מתן הדרכה איכותית ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת. יוזמי המכללה מציינים כי כיום השוטר הוא ורסטילי. הוא לא רק חוקר או רק סייר. לפעמים חוקר נשלח להפרות סדר, ולעתים שוטר תנועה מתגבר בחקירות או בסיור. כשמניחים על הכתפיים של השוטר את המעמסה הזו צריך לתת לו כלים שיאפשרו לו לקבל את ההחלטות הנכונות.

כחלק מתפיסת ההדרכה החדשה, הפעילות המעשית משולבת היטב לצד הלימוד התיאורטי, כאשר חלק מהנושאים אף מועברים לשוטרים על ידי גורמים אזרחיים במטרה לטייב את הכשרת השוטרים. המכללה נבנתה בהסכם משותף עם זכיינים פרטיים חברת "פוליסיטי" שתרמה את שני ספרי התורה שהיא זו האחראית על התפעול הלוגיסטי ומתן השירותים למכללה.

צילום: חטיבת דובר המשטרה












משטרה מכללה הראשון לציון יצחק יוסף שמוליק גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד