כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אור ירוק מתריעה: מפגעי החורף מסכנים את משתמשי הדרך ברחבי הארץ

עמותת אור ירוק: "עם סיומו של החורף והגשמים שפקדו את מדינת ישראל, על הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה לדאוג לתיקון והסדרת התשתיות ומפגעי הדרך שנוצרו כתוצאה מנזקי מזג האוויר"

אור ירוק מתריעה: מפגעי החורף מסכנים את משתמשי הדרך ברחבי הארץ


הסערות שפקדו אותנו בחורף האחרון גרמו למפגעי דרך רבים ביישובים שונים ברחבי הארץ. לאחרונה, ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק, בדיקות שונות בהן נמצא כי חלק ממפגעים אלו אינם בטיחותיים ומסכנים ממש את חייהם של משתמשי הדרך ביניהם נהגים, רוכבי דו גלגלי, הולכי הרגל ועוד.

מפגעים אלו נמצאו בכל רחבי הארץ: בראשון לציון, בחדרה, בכפר יונה, בפתח תקוה, באבן יהודה ועוד.

כך למשל, ברחוב לישנסקי בראשון ציון ובכביש 412 שנמצא בכניסה לעיר, בעקבות הגשמים הרבים שירדו, האספלט בכבישים שקע ונפער מעין בור לכל אורך הכביש. מדובר במפגע בטיחותי שעלול לסכן בעיקר את חייהם של רוכבי דו גלגלי, שלא בהכרח יבחינו בבור במהלך הנסיעה ועלולים להיתקל בו וליפול.

בנוסף, בדרך אם המושבות בפתח תקוה, הגשמים הרבים שירדו גרמו לכביש להתפורר לחלוטין. ההתפוררות גרמה לסדקים רבים בכביש, אשר מהווים סכנה הן להולכי הרגל שעלולים להיתקל בסדקים וליפול והן לרוכבי דו גלגלי.

בכפר יונה, רחובות שונים בעיר ביניהם גילה, שרת, גפן, רימון, דקל, ויצמן פינת האשל ועוד הוצפו כתוצאה מגשמים רבים ובגלל פתחי ניקוז סתומים ולא תקינים, נוצרו מפגעי בטיחות רבים. השלוליות שלא התנקזו, גרמו להצפות משמעותיות, בעיות תחזוקה, שקיעת חלקי כביש ואף חוסר תאום בין פסי האטה לפתח ניקוז מים.

מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי כ-170 בני אדם, נהרגים בממוצע בחודשי החורף (נובמבר – מרץ), מידי שנה.

עמותת אור ירוק: "עם סיומו של החורף והגשמים שפקדו את מדינת ישראל, על הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה לדאוג לתיקון והסדרת התשתיות ומפגעי הדרך שנוצרו כתוצאה מנזקי מזג האוויר. כמו כן, מוטלת עליהם החובה לוודא כי בחורף הבא מפגעים אלו לא יחזרו על עצמם בכדי שמשתמשי הדרך השונים לא ייאלצו לסכן את חייהם בדרכים באף אחת מעונות השנה".
עמותת אור ירוק כביש מפגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד