כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זק"א מצטרפים לסריקות באיזור התרסקות המטוס

לבקשת משפחתו של אייל באום ששהה על המטוס שהתרסק, הצטרפה משלחת זק"א למאמצי האיתור • תמונות ווידאו

זק"א מצטרפים לסריקות באיזור התרסקות המטוס


משלחת זק"א שקיבלה פנייה ממשפחתו של אייל באום (39) מהוד השרון, תכנס הבוקר בשעה 9:00 לאיזור בו התרסקה טיסה 4U9525 על מנת לסייע באיתור גופת המנוח ז"ל.

אתמול (שני) חברי המשלחת שהו באתר הריכוז של כלל כוחות החילוץ, שם קיבלו תידרוכים וביצעו פעולות ראשוניות להכרת השטח, ושוחחו עם הנציגים המקוממים ועם יחידות החילוץ שכבר הגיעו למקום.

ביום שישי האחרון גורמים ממשטרת צרפת הפועלים לחילוץ גופות ההרוגים, הוציאו מבין ההריסות מאות חלקי גופות מבין ההריסות של מטוס הג'רמנווינגס. "לא מצאנו גופה אחת שלמה", אמר קולונל פטריק טורון מהכוחות המתרכזים בעיירה סיין לה-אלפס, הסמוכה לאזור ההתרסקות.

לדברי טורון, בני משפחותיהם של הקורבונות העבירו למשטרת צרפת פריטים השייכים להם על מנת שיוכלו לחלץ מהם דגימות DNA, אשר יסייעו להם בזיהוי הגופות.

אייל באוםצילום: אייל באום
אייל באום

"אעשה משהו שלא יישכח"
לפני שבוע ביום שלישי, טיסת ג'רמנוויגס בצרפת, שהמריאה מברצלונה שבספרד והייתה בדרכה לדיסלדורף שבגרמניה - התרסקה . על הטיסה היו 150 בני אדם ואיש מהם לא שרד.

אנדריאס לוביץ (27), טייס המשנה של טיסה 9529 של חברת ג'רמנווינגס, שריסק על פי ההערכות בכוונה את מטוס האיירבאס A320 בהרי האלפים הצרפתיים, קיבל בעבר טיפול בעקבות נטיות אובדניות, כך נמסר מהתביעה בגרמניה. "לפני כמה שנים, בטרם השיג את רישיון הטייס שלו, טייס המשנה עבר טיפול פסיכותרפי מתמשך בעקבות נטיות אובדניות ניכרות".

לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי, כמעט מיד לאחר שיצא הטייס לשירותים, הגביר טייס המשנה את המהירות וכיוון את הטייס האוטומטי לגובה נמוך במיוחד. שתי דקות אחר כך ניסה הטייס לחזור לתא הטייס. הוא הזין את הקוד ואף ניסה להיכנס באמצעות מזהה קולי, אך לוביץ לא אפשר לו להיכנס.

מההקלטות הקופסה השחורה, ניתן לשמוע את הטייס פטריק סונדרהיימר שננעל מחוץ לקוקפיט מנסה לפתוח את הדלת וצועק לעברו של לוביץ: "תפתח את הדלת הארורה!". עוד נטען בדיווח כי כאשר הבחין לוביץ שסונדרהיימר מנסה להיכנס, הוא החליט להפעיל אמצעי שהוכנס לשימוש הטייסים אחרי פיגועי התאומים ב-2001 כדי לשמור על ביטחונם מפני טרוריסטים. מדובר בנעילה ידנית של הדלת גם מפני מי שיודעים את קוד הכניסה, לפחות לחמש דקות.

כמו כן נחשף כי האזור בו ריסק את המטוס היה מקום בו נהג לבלות בחופשות ילדות עם משפחתו.

מארי, חברתו לשעבר של טייס המשנה, אמרה לעיתון הגרמני "בילד" כי הוא אמר לה בשנה שעברה שברצונו לעשות "מעשה בלתי נשכח". "יום אחד אני אעשה משהו שישנה את כל המערכת ואז כולם ידעו את השם שלי ויזכרו אותו", טענה שאמר לה.

התביעה בגרמניה הודיעה כי טייס המשנה לוביץ קיבל בעבר טיפול נגד נטיות אובדניות. לדברי התביעה, הוא קיבל טיפול במשך כמה שנים לפני שהפך לטייס. מוקדם יותר השבוע הודיעו כי בביתו נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, אישור המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.







123 זקא מטוס התרסקות סריקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד