כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בצל המו"מ הקואליציוני: הכנסת ה-20 יוצאת לדרך

בשעה 16:00 תחל הישיבה החגיגית הראשונה של הכנסת ה-20 וחברי הכנסת החדשים יצהירו אמונים • כל הפרטים

עמיר פרץ ויולי אדלשטיין, פלאש90
עמיר פרץ ויולי אדלשטיין, פלאש90


בצל המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה - הצהריים (ג) תיערך ישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה-20, והצהרת אמונים של חברי הכנסת.

מתוך 120 חברי הכנסת כ-39 חברי כנסת יכהנו לראשונה, וזו הקדנציה הראשונה שלהם. הטקס החגיגי יפתח בשעה 15:30 בקבלת פנים ממלכתי לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בהשתתפות יושב-ראש הכנסת ה-19 יולי יואל אדלשטיין, וכן הנחת זר לרגלי הגלעד לזכר חללי צה"ל ע"י הנשיא ריבלין.

לקראת השעה 16:00 יושב ראש הכנסת תופס את מקומו באולם המליאה. לאחר מכן יכנס הנשיא לאולם המליאה - נשיא המדינה יפתח את הישיבה ב-3 נקישות פטיש ובדברים הבאים: "אני מתכבד לפתוח את הישיבה הראשונה של הכנסת העשרים". לאחר מכן, יישא דברים.

הנשיא יזמין את ותיק חברי הכנסת חה"כ עמיר פרץ לעלות לבמה, להצהיר אמונים ולנהל את הישיבה. לאחר הצהרת האמונים יעביר נשיא המדינה את ניהול הישיבה ליושב-ראש הכנסת בפועל חה"כ עמיר פרץ, ויאמר: "אדוני יושב-ראש הכנסת בפועל, אני מתכבד להעביר אליך את שרביט ניהול הישיבה", יושב-ראש הכנסת בפועל, חה"כ עמיר פרץ, יישא דברים.

המשורר ארז ביטון יקרא פרק קכ"ב מספר תהילים, יושמעו קטעים מההכרזה על הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון, ובתום דבריו יקריא יושב ראש הכנסת בפועל את הצהרת האמונים לחברי הכנסת: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת".

מזכירת הכנסת תקרא בשמותיהם של חברי הכנסת וכל חבר כנסת יקום ממקומו ויצהיר "מתחייב/ת אני".

בשעה 17:15 (משוער) – הרמת כוסית בטרקלין שאגאל בהשתתפות נשיא המדינה , ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו , יושב-ראש הכנסת בפועל ח"כ עמיר פרץ ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור.

באירוע יישאו דברי ברכה יו"ר הכנסת בפועל ח"כ עמיר פרץ, יו"ר הכנסת ה-19 ח"כ יולי יואל אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן הרמת כוסית של יושבי שולחן הנשיאות וחברי הכנסת החדשים, הצילום המסורתי של ראשי הרשימות עם נשיא המדינה, ראש הממשלה וראשי 9 הסיעות בכנסת.

לקראת השעה 18:00 המליאה תתכנס להמשך סדר היום, שם תצביע על מינויו של יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת לקדנציה הבאה.

כנסת ישראל פיזור איסוף בחירות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד