ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לראשונה: 16 חוקרים וחוקרות חרדים הוכשרו במשטרה

החוקרים הוכשרו בכדי להתמודד עם אתגרי המגזר • הגר"ד לאו בא לברך

לראשונה: 16 חוקרים וחוקרות חרדים הוכשרו במשטרה
משטרה





היום הגיע אל סיומו קורס החוקרים והחוקרות החרדי הראשון במשטרת ישראל. 12 חוקרות ו-4 חוקרים יתחילו בימים הקרובים את פעילותם בתחנות המשטרה השונות במטרה להעמיק את הקשר בין הציבור החרדי למשטרה.

קורס החוקרים והחוקרות החרדי החל לפני כחמישה חודשים, תכני הקורס עסקו בעולמם של החוקרים ובדגש על הפעילות המגזרית חרדית. מדובר בקבוצת חוקרים אקדמאים שחלקם אף עורכי דין, שהחליטה לראשונה להגיע למשטרת ישראל מתוך תחושת שליחות והכרה כי רק כך יינתן מענה משטרתי נכון לציבור החרדי.

הוגה הרעיון הוא הרב אשר מלמד רב מחוז המרכז של המשטרה, החוקרים החרדים קיבלו את ברכת הדרך של רבנים לפני גיוסם למשטרה, וזאת לאחר שפרסו לפניהם את השליחות למען שלימות הקהילה בכך שיתגייסו למשטרה.

בשבועות האחרונים התנסו החוקרים במספר תחנות משטרה ובסופו של יום התברר כי הדרישה לשיבוץ חוקרים חרדים הינה גדולה ביותר. החוקרים והחוקרות ישובצו בימים הקרובים שמחוזות תל אביב, ירושלים ומרכז בהם קיימת נוכחות של גדולה של הציבור החרדי.

לבחדרי חרדים נודע כי בכוונת המשטרה לפתוח קורס חוקרים נוסף.

"צריכים את הגישה המיוחדת"

במעמד סיום הקורס השתתף הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א שבדברי ברכתו ציין כי בעבר נעשה ניסיון לחבר את העולם הרבני לעולם המשטרה ועכשיו המהלך הזה למעשה קורם עור וגידים.

הרב ציין ואמר כי "החוקרות והחוקרים צריכים את הגישה המיוחדת, לכן החוקרות יש את הגישה המיוחדת כפי שנאמר 'את פתח לו' לימדונו חכמים לכן יש את היכולת לפתיחת הלב ולגרום לו לשאול ולדבר, והרי זה מה שאנחנו מבקשים במקרים כאלה שכולם ידברו ובעיקר כאשר מדברים על ילדים. יש לכן את היכולת הזאת שנידרשת מכולם, מאבות ומאימהות.

"לעיתים כאשר אנחנו נתקלים בהורים שאינם יודעים לעשות זאת אם בגלל פחד, ואם בגלל תחושה, ואם בגלל החשש 'מה יגידו בחברה' ואז הם גורמים נזק בעצם ההסתרה ובעצם ההחבאה. כאן אתן החוקרות מגיעות על מנת לדובב ולדבר בשפה שהם מכירים וכך יקל על ההורים לפתוח את הלב ולהקל על הילד והילדה לעשות כך".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו העלה על נס את קיומו של הקורס הראשון מהמגזר החרדי וגילה כי ממוצע הציונים בקורס היה מהגבוהים ביותר במשטרה. רנ"צ אמר לבני המשפחות לבוגרי הקורס כי "משטרת ישראל אימצה את העיקרון של שיטור מבוסס קהילה. המשטרה השכילה להבין ולאפשר לכל שוטר ושוטרת לחיות ע"פ אמונתו זה לא היה קל כי במשטרה ישנן מסגרות אבל הבנו כי 'חפצי חיים אנחנו' ולכן משטרת ישראל יודעת היום לאפשר לכל אחד ואחת להגיע למשטרה ולחיות לפי דרכו ואמונתו.

ניצב בנצי סאו מ"מ הסמפכ"ל ומפקד מחוז תל אביב מראשוני הוגה הרעיון לשלב חרדים במשטרה ציין ואמר כי: "יצאנו לדרך בעבר עם חוקרת אחת למדנו מהפעילות שלה שעלינו באופן משמעותי בהיקף שת"פ עם האוכלוסייה החרדית ועליה גדולה יותר בפשיעה המדווחת כאשר החוקרים הם מבני הקהילה. הגישה והיכולת שלהם לחשוף ולהיחשף כלפי הציבור גורמת למשטרה להיות גוף רלוונטי בתוך הקהילה וכך גם ישנה ירידה גדולה בפשיעה".

ניצב סאו הדגיש כי הראשוניות של הקורס יביא עוד קורסים ועוד העמקה של הקשר בין המשטרה למגזר החרדי.

השוטרות והשוטרים החרדים בטקס הסיום:







חוקרות משטרה חרדיות ישראל קורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד