כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גלריה: כך מחלקים 'קמחא דפסחא' עד הדלת

צפו: קרוב ל-4,000 משפחות נזקקות מקבלות סלי מזון עד הדלת בדיסקרטיות וללא צורך להגיע באופן אישי ולהידחף

גלריה: כך מחלקים 'קמחא דפסחא' עד הדלת


למעלה מעשור פועל ארגון 'טוב וחסד' בשוק חלוקת המזון, אלפי משפחות, מכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, נעזרות בו בקביעות, אם בחלוקה השבועית ואם בחלוקות שלפני החגים.

בראש הארגון עומד האברך הצעיר הרב יעקב אליעזר שישא מחסידות תולדות אהרן הנושא בכל הנטל הכלכלי והארגוני על כתפיו הצעירות. כשהוא מלהטט בכשרון נדיר בין גיוס תרומות לניהול האמפריה האדירה שהקים, המוטו העיקרי שלו הוא "להעניק בדרך כבוד".

עוד בראשית התהוות הארגון, קיבל הרב שישא החלטה עקרונית, להעביר לנזקקים רק מוצרים איכותיים ממש, לא עודפים ואפילו לא מוצרים שנמסרו לארגון שלו כתרומה. "מדוע יהודי נזקק צריך לאכול במשך חודש שלם סוג מסוים של עוגיות או מוצרי חלב בטעם ספציפי, בדרך כלל לא פופולרי במיוחד, רק בגלל שאי מי רצה להיפטר מהם?"

בשרותיו של הארגון פועלות כשתים עשרה משאיות, החורשות את כבישי הארץ כדי להביא לתורמים את המוצרים עד לפתח הבית של הנזקקים. גם הפניה לארגון נעשית בדיסקרטיות נעימה ובעזרתה האדיבה של הטכנולוגיה המודרנית, ללא הצורך להגיע באופן אישי.

לקראת פסח, נארזים עשרות אלפי ק"ג של פירות וירקות, כל מוצרי החג, כולל מצות יד מהודרות, יין ומיץ ענבים, בשר ודגים, מגוון עצום של מוצרים יבשים שונים ומגוונים.

שוויו של כל סל נע בין 3000 שקל ל-1000 שקל, תלוי במצבה של המשפחה ועפ"י החלטת ועדת הרבנים של הארגון, היושבת על המדוכה ומחליטה איזו בקשה דחופה יותר, ואיזו אינה סובלת דיחוי. סלי המזון נארזים בסדר מופתי במחסני הענק של הארגון ע"י עשרות מתנדבים ונשלחים ישירות לבתי הנזקקים, כדי למנוע בושה מבני המשפחה.

החלוקה של החגים מיועדת למשפחות אברכים, משפחות ברוכות ילדים ומשפחות נזקקים מירושלים ומכל ערי הלוויין החרדיות: ביתר, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, צפת וטבריה.



















































טוב וחסד שישא חלוקה דרך כבוד קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד