כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'אקסיום': כך נראית הזדמנות היי-טק חרדית

ה'אקסיומה' של אקסום: פרוייקט הדגל הראשון ביוזמת 'כיוון' המעניק לאנשי מקצוע חרדיים בשוק ההיי-טק את ההזדמנות להתקדם מקצועית וכלכלית

צלם: פלאש90
צלם: פלאש90


'אקסיום' – נשמע כמו שם של פרוייקט עתידני, אך הוא מושק ממש כאן ועכשיו. עשרות מומחי היי-טק חרדיים, בהם כאלה הנושאים תפקידים בכירים, מקבלים בימים אלה ממש את ההזדמנות לשדרוג מקצועי, התקדמות אישית והתעצמות כלכלית.

'אקסיום' הוא קיצור שמה של חברת היי-טק אמריקאית בינלאומית(AxiomSL) אשר מנתחת מערכות מידע פיננסיות ומתאמת ביניהן ובין תקנות הרגולציה המתעדכנות כל העת. החברה משרתת בנקים, חברות ביטוח ומגוון עסקים וחברות הנשענות על תקנות כלכליות ופיננסיות וחוקים המתעדכנים ללא הרף על ידי הממשל והרגולציה (ר' הרחבה במסגרת).

ומה הקשר של כל זה אלינו, הציבור החרדי הירושלמי?

מתברר כי החברה, המסונפת בכל רחבי העולם, החליטה לפתוח מרכז פיתוח ושירות בינלאומי המעניק שירות לכלל החטיבות בעולם. איפה? דוקא כאן – בישראל. דוקא כאן – בירושלים. דוקא כאן – עם עובדים מומחי היי-טק מקרב הציבור החרדי.

"חלק ממייסדי 'אקסיום' הינם יהודים וכמה מהם אף חבשו את ספסלי מוסדות הלימוד וההשכלה האורתודוקסים בארה"ב, דוגמת ה'ישיבה-יוניברסיטי'. אך טבעי היה הדבר מבחינתם כי אחד ממרכזי הפיתוח והשירות חייב להיות מושק בישראל, בירושלים ועם רגישות לתהליך של גיוס עובדים מהמגזר החרדי" – מסבירה ליאל פרץ, ראש אגף קשרי מעסיקים במרכז כיוון בירושלים.

איפה הם כבר נמצאים בעולם? המשרדים הראשיים - בניו יורק, יחידות התמך – בסינגפור, לונדון ודרום אמריקה, מרכזי השירות – נמצאים בסנט פטרבורג שברוסיה ובאוקראינה.

כעת, כאמור, גם בישראל.

בכירי החברה פנו אפוא למשרד הכלכלה לקבלת סיוע במיקוד, ניתוב, גיבוש צוות העובדים הנדרש, כמו גם תמיכה מן ההיבט הכלכלי והרגולטורי. במשרד הכלכלה כמובן התלהבו מן הרעיון, והפנו את הנהלת 'אקסיום' לכתובת הטבעית, - מרכז 'כיוון', המתמחה בהכוון תעסוקתי למגזר החרדי.

"כך הם הגיעו אלינו, אל אגף קשרי מעסיקים במרכז 'כיוון'" – מסבירה ליאל פרץ, העומדת בראש האגף. "תהליכים המתהווים במחלקה אצלנו נושאים אופי ייחודי. ביכולת שלהם לגעת במגוון של פרויקטים המתייחסים כמעט לכל חתך במגזר החרדי בהתייחס למועמדים/ות המעוניינים להשתלב בעבודה. כאן ההתייחסות הזו מתמקדת דווקא במועמדים/ות בעלי ניסיון ומומחים בתחומם אשר מחפשים אופק תעסוקתי, קידום אישי ומיצוי של היכולות והכישורים".

ההזדמנות הזו, ממומשת כאמור ממש כעת באמצעות שיתוף הפעולה המוצלח והמתקדם עם חברת 'אקסיום'. מזה שלושה חודשים שהפרויקט מתפתח ומתגבש, כאשר עשרות מומחי היי-טק חרדיים, במגוון תחומים המשיקים לתחומי הליבה של 'אקסיום', מוזמנים להגיש מועמדות להתקדם ולהשתלב במרכז הפיתוח והשירות החדש של החברה בירושלים.

הדרישה של בכירי החברה ברורה ביותר: מועמד/ת חרדי/ת, בדגש על תושב ירושלים, שהינו כמובן גם מומחה באחד מתחומי-הליבה: ניסיון מוכח בפיתוח ג'אווה או ניסיון מוכח בתחום של אבטחת מידע (בדיקות תוכנה) "מתווה הדרישות צמצם את רשימת המועמדים הפוטנציאלים, כך שהסינון היה מאוד מורכב" – מסבירה פרץ. "דרישה ליכולת אנליטית מאוד גבוהה ויכולת טובה של מולטי טסקינג, אנשים שאין להם בעיה לעבור מפרויקט לפרויקט או לעבוד במקביל על כמה פרויקטים, מול מגוון אנושי מכל העולם". פרץ מדגישה את שיתוף הפעולה המקצועי והמיוחד מול יועץ ההשמה לתחום ההייטק במרכז "כיוון", ישראל בן טוב, שהביא להצלחה בגיוס איכותי ומדויק..

"בהיי-טק נוצר מצב שגם אם מועמד מהמגזר החרדי צלח את הדרך והתקבל לעבודה טובה, לאחר מספר שנים כאשר הוא מוצא את עצמו מחפש קידום מקצועי" – מסבירה פרץ. "אין גורם מקצועי שמסוגל לתת לו את הכלים או את הסיוע שיאפשר לו קידום מקצועי לשלבים גבוהים יותר גם מבחינת הכנסה. נכון שיש לנו ב'כיוון' התמקדות בחסרי ניסיון, פרויקטים לדורשי עבודה וחממות טכנולוגיות למיניהן. אך דווקא אלה שהתחילו והתנסו ורוצים להתקדם, להם לא היה עד כה גוף שמניע ומסייע, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.

"זו אחת מן המטרות שלנו בחטיבת קשרי מעסיקים ב'כיוון': לייצג את קבוצת האיכות הזו ולשדרג אותה. לתת לעובדים זינוק ואפשרויות קידום. המבנה תהליכי, מובנה ומוגדר מראש. נשב תחילה עם המעסיק במטרה להבין את הצורך שלו, ובהתאם לבנות לו תכנית גיוס ממוקדת. המתייחסת לנקודות ספציפיות כמו: מי קהל היעד? כיצד ניתן להגיע אליו? ובאלו דרכים. 'אקסיום' הינו פרויקט ייחודי ומאתגר, המביא אתו בשורה מאוד גדולה".

לאחר סינון ראשוני באמצעות מנהל הפיתוח של החברה מחו"ל, אושרה קבוצה של אנשי פיתוח וקבוצה של בודקי תוכנה. לאחר מכן התקיימו ימי ראיונות מרוכזים אצלנו ב'כיוון', ע"י מומחים בכירים שהגיעו במיוחד לשם כך מרוסיה. במסגרת הריאיון המקיף שנמשך בין שעה לשעתיים, נדרשו המועמדים לכתוב קוד פעיל בו במקום, תוך התרשמות מן המקצועיות והכימיה האנושית.

מלבד זאת, בכירי 'אקסיום' סיירו במרכז 'כיוון' ועמדו על אפשרויות הפיתוח כמו-גם יתר אגפי ההכוון של המרכז.

"החברה תקים את מרכז הפיתוח והשירות בגן הטכנולוגי בירושלים, תוך שימת דגש לסביבת עבודה כך שתהייה מותאמת לעובד מהמגזר החרדי: התחשבות בחגים ומועדים, תפילות, משרות-אם וכדומה. החברה, גילתה רגישות מופלאה לאורך כל התהליך. מחד, הגישה העניינית, המקצועית והמעשית ומאידך הרצון ללמוד על מאפייניו התרבותיים של המגזר תוך חתירה תמידית לייצר סביבת עבודה נעימה ומקבלת עבור העובד/ת " – מבהירה גב' פרץ, ראש תחום קשרי מעסיקים, ומסכמת: "זהו צעד משמעותי לפרויקטים דומים נוספים. אחד מהם נמצא בהליך הידברות ועוסק בתחום אפליקציות. בנוסף, בימים אלה מתעניין מעסיק גדול העוסק בתחום ההיי-טק מצרפת בשיתוף פעולה המביא אתו בשורה נוספת. הנושא צובר תאוצה, ואין ספק, יש כוחות איכותיים במגזר החרדי, ובאמצעות 'כיוון' שהינו גוף המהווה גורם מתווך, ניתן ליצור בס"ד פרויקטים לתעסוקה ארוכת טווח המשתמשת בכוחות אלו".

כמה מילים על 'אקסיום':
"המשבר העולמי שהתרחש בשנת 2012 בארצות הברית, תפס את כל אותן חברות-ענק בלתי מוכנות בעליל", מסבירים באגף קשרי מעסיקים ב'כיוון'. "מאות תקנות שונו, חוקים עודכנו ומסגרות רגולציה הוחלפו לבלי-היכר. הבנקים וגופי-ענק נוספים ברחבי ארה"ב מצאו עצמם מיואשים והמומים. כל המערכות הממוחשבות המוטמעות בחברות, הפכו לא-מעודכנות, נוכח השינויים המהירים והעוצמתיים שחווה השוק האמריקאי כולו. הם מצאו עצמם מול שוקת שבורה".

לוואקום זה, נכנסה חברת 'אקסיום', אשר פיתחה מערכת ייחודית הלומדת בצורה עצמאית את התקנות המשתנות ומתאימה אליהן את המערכת המקומית של העסק. באמצעות תוכנה מורכבת אותה פיתחו, מתאפשר מעבר חלק ובלתי מורגש כמעט של עדכון ההנחיות והחוקים והתאמתם לרשת הממוחשבת של החברה הנקודתית.

"מדובר בחסכון עצום של כאב-ראש עבור החברות השונות, בחסכון של אנשי מקצוע מעולים שגם הם לעיתים, אינם מסוגלים לבצע מטלות של תוכנה ממוחשבת חכמה, ובעיקר מעניקה מעטפת שדרוג ועדכון מידיים לכל שינוי ותזוזה בהתאם לרגולציה האמריקאית".
כלכלה כיוון אקסיום חברות רגולציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד