ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מתנדבי עמותת אור ירוק יסבירו להורים וילדים כיצד לשמור על חופשה בטוחה בפסח

מנכ"ל אור ירוק: "כדי שכולנו נעבור את חג הפסח בשלום, משרד התחבורה חייב להעביר למשטרת ישראל עוד 200 ניידות להן היא זקוקה, בכדי לאפשר לה להגביר את הנראות ואת האכיפה בכבישים ובמיוחד בכבישים וברחובות האדומים"

מתנדבי עמותת אור ירוק יסבירו להורים וילדים כיצד לשמור על חופשה בטוחה בפסח


במהלך חופשת הפסח וקצת לפניה, יתפרסו מתנדבי עמותת אור ירוק בלמעלה מ- 150 יישובים בכל רחבי הארץ, במטרה להזכיר להורים ולילדים את כללי הבטיחות בדרכים, בכדי שיגיעו ויחזרו מחופשתם בשלום.

במהלך הפעילות ברחבי הארץ, מתנדבי מועדוני אור ירוק יקימו דוכנים מיוחדים במקומות המרכזיים ביישובים ויסבירו לעוברים והשבים כיצד לנהוג בצורה בטוחה בדרך לחופשת הפסח המשפחתית ובחזרה. הפעילות של מתנדבי עמותת אור ירוק נעשית בשיתוף פעולה עם חברת "סונול", בה רבים מהמתנדבים יתמקמו במהלך החג.

כך למשל, יסבירו המתנדבים כי עליהם להקפיד על ריכוז במהלך הנהיגה, להימנע משיחות בטלפון הנייד ומהפרעות שונות; להקפיד על תקינות הצמיגים לפני תחילת הנסיעה; להימנע מעצירה בשוליים ככל הניתן; לשמור על הולכי הרגל ורוכבי האופניים; וכמובן לשמור על ערנות ולא לנהוג עייפים.

בנוסף רגע לפני חופשת הפסח יגיעו המתנדבים לבתי ספר בכל רחבי הארץ ויחלקו דפי פעילות לתלמידים, שמטרתם ללמד את הילדים בצורה מהנה את כללי הבטיחות ברכיבה על אופניים, נסיעה ברכב וחציית כביש.

בכדי להגיע לחופשה ולחזור ממנה בשלום, עמותת אור ירוק נותנת כמה המלצות לחופשה בטוחה לנהגי ישראל:

• הקפידו על ריכוז – יש להימנע ממסיחי דעת בעת הנהיגה כמו דיבור בטלפון הסלולרי, חיפושים במפות, ילדים משחקים במושב האחורי וכו'.
• הימנעו מהפתעות בנסיעה – השתלבו בדרך תוך התחשבות בנהגים אחרים ובתנאי הסביבה.
• שמרו על תקינות הצמיגים – צמיג לא תקין מסכן חיים. לפני נסיעה ארוכה, בידקו את לחץ האוויר בצמיגים כולל הצמיג הרזרבי וחפשו סדקים שפוגמים בהם.
• היזהרו בעת עצירה בשוליים – יש להימנע מעצירה בשוליים ככל שניתן. אם ישנו מקרה חירום וחייבים לעצור בשוליים, יש להקפיד על לבישת אפוד זוהר.
• חפשו את הולכי הרגל ורוכבי האופניים – גם בעיר וגם מחוצה לה.
• הישארו ערניים – עייפים? אל תמשיכו. עצרו לארוחה קלה, שתייה ומתיחת איברים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי שכולנו נעבור את חג הפסח בשלום, משרד התחבורה חייב להעביר למשטרת ישראל עוד 200 ניידות להן היא זקוקה, בכדי לאפשר לה להגביר את הנראות ואת האכיפה בכבישים ובמיוחד בכבישים וברחובות האדומים. לא רק הנהג אשם ולצערנו, וגם השנה יאלצו עשרות אלפי נהגים לנסוע בכבישים האדומים והמסוכנים בדרכם לחופשה".
אור ירוק תנועה רכב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד