כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ארבע שנות מאסר לנהג האוטובוס ש-4 מנוסעיו נהרגו בתאונה בכביש 6

עמותת "אור ירוק": "בכדי למנוע תאונות כאלו בעתיד, משרד התחבורה חייב לטפל בכבישים בהם שולי הדרך אינם רחבים מספיק לצורך עצירה וכן להוסיף מפרצי חניה בכבישים, למקרי חירום"

ארבע שנות מאסר לנהג האוטובוס ש-4 מנוסעיו נהרגו בתאונה בכביש 6
אלי שלזינגר


השופט אבשלום מאושר מבית המשפט השלום באשדוד, גזר על נהג אוטובוס שהתנגש במשאית זבל וגרם למותם של ארבע מנוסעיו ולפציעתם של עוד רבים, ארבע שנות מאסר בפועל בגין גרימת מוות ברשלנות.

על פי גזר הדין, התאונה ארעה באוגוסט 2013, בעת נסיעה שגרתית של האוטובוס בכביש 6. התאונה התרחשה כאשר האוטובוס התחכך במשאית זבל שעצרה בשולי הדרך וכתוצאה מהמפגש המסוכן בין כלי הרכב, נהרגו ארבעה מנוסעי האוטובוס ואחרים נפצעו בחומרות קושי שונות.

השופט מאושר שב והדגיש בגזר הדין את האחריות המוטלת על נהג ברכב ציבורי: "רמת הזהירות הנדרשת מנהג המסיע נוסעים הינה רמה גבוהה העולה על הרמה הנדרשת מכל נהג אחר, נהג מקצועי העוסק בהסעת נוסעים אחראי לא רק לשלום המשתמשים בדרך אלא גם לשלומם ולביטחונם של הנוסעים ברכבו ועליו להיות מודע לכובד האחריות המוטל עליו".

בנוסף, מציין השופט את החשיבות ההרתעתית של עונשים המוטלים על נהגים, ותרומת בתי המשפט למלחמה בתאונות הדרכים: "מדיניות הענישה הנהוגה בעבירות אלה נועדה להילחם בנגע תאונות הדרכים הקטלניות ומטרתה להעביר מסר ברור לציבור לפיו, ככלל, יוטל עונש של מאסר בפועל על מי שגרם בהתנהגותו הרשלנית לתוצאה קטלנית… בית המשפט נדרש לתת יד להגברת מודעות הציבור לחשיבותה של נהיגה זהירה ושמירה על חוקי התנועה ולכך שהנוהג ברשלנות ומקפד חיים צפוי לענישה מחמירה".

העונש שניתן לנהג בסופו של דבר הוא ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר שנתיים על תנאי, פסילה לצמיתות מהחזקת רישיון לנהיגה ברכב ציבורי או כבד, פסילת רישיון כללי למשך כ-15 שנה ופיצוי על סך 20,000 ש"ח לכל אחת ממשפחות ההרוגים.

עמותת "אור ירוק": "בכדי למנוע תאונות כאלו בעתיד, משרד התחבורה חייב לטפל בכבישים בהם שולי הדרך אינם רחבים מספיק לצורך עצירה וכן להוסיף מפרצי חניה בכבישים, למקרי חירום. אילו למשאית הייתה אפשרות לעצור במפרץ חניה כזה, התאונה הייתה נמנעת וחייהם של רבים היו ניצלים".
אור ירוק תנועה תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד