כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחזיר ביקור: יו"ר הקונגרס נפגש עם נתניהו

ג'ון ביינר הגיע לישראל ובירך את נתניהו על בחירתו המחודשת: "הקשרים בין שתי המדינות חזקים וימשיכו להיות"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


בצל המו"מ בנושא הגרעין האירני הנערך בימים אלו, נפגש הצהריים (ד) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יושב ראש בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר.

נתניהו אמר לביינר: "ביקורך מאפשר לי להודות לך ולעמיתיך משני בתי הקונגרס ומשני צדי המתרס על קבלת הפנים החמה שנתתם לי בקפיטול, והיום אני שמח לקבל את פניך ואת פני משלחתך בירושלים, בירת מדינת ישראל ובירתו של העם היהודי זה 3,000 שנה.

"ביקורך פה הוא עדות לקשר ההיסטורי והמתמשך שמאחד את שני העמים שלנו, את שתי הדמוקרטיות. זהו קשר שמבוסס על ערכינו המשותפים ועל המחויבות המשותפת שלנו לחירות ולזכויות שוות לכול. ברית הערכים הזאת מעוגנת באינטרסים המשותפים שלנו.

"אני מאמין שאפשר לראות בבהירות שערכים ואינטרסים משותפים אלה ברורים יותר מאי פעם. המזרח התיכון נגוע בקיצוניות אנטי-מערבית, אנטי-דמוקרטית ואנטי-אמריקנית. מחבלים עורפים באכזריות את ראשיהם של שבוייהם הכפותים לפני מצלמות וידאו, רודנים מובילים את אנשיהם בקריאות "מוות לאמריקה" בזמן שהם בונים טילים בליסטיים בין-יבשתיים שיגיעו עד אמריקה. באזור אלים ובלתי יציב זה שבו מדינות קורסות והפנאטיות מתפרצת, דבר אחד נשאר יציב כסלע: הידידות בינינו, הברית בינינו והשותפות שלנו. הוא מחזק את שתי המדינות שלנו, הוא הופך אותן לבטוחות יותר והוא העוגן לתקוותינו המשותפת לשלום ויציבות באזור הזה.

"הרשה לי לנצל את ההזדמנות שמקנה לי ביקורך כדי לחזור על דבר שאמרתי בעבר אך יש לומר אותו שוב ושוב: אזרחי ישראל יודעים שאין לנו ידידה טובה יותר בעולם מאשר ארצות הברית. העם האמריקני צריך לדעת שאין להם ידידה טובה יותר מאשר מדינת ישראל.

"ג'ון, אתה אחד משנים עשר ילדים. ובכן, באת למקום הנכון. אנו צאצאי שנים-עשר הילדים של יעקב, שמוכר גם בשם ישראל. ג'ון, ברוך בואך לישראל, ברוך בואך לירושלים. ברוך הבא, חבר".

יושב ראש בית הנבחרים ג'ון ביינר אמר: "ראש הממשלה, הרשה לי לומר כמה אני שמח להיות בישראל. משלחתנו ביקרה בחמשת הימים האחרונים ברחבי המזרח התיכון. ללא קשר למקומות שבהן ביקרנו במזרח התיכון, המסר נשאר אותו דבר: אי אפשר להמשיך להעלים עין מהסכנות שמאיימות על כולנו.

"כפי שאמרת, הקשרים בין ארצות הברית לישראל חזקים כמו תמיד. שתי המדינות משתפות פעולה ברמות רבות. ולמרות שיש בינינו חילוקי דעות פוליטיים מעת לעת, הקשרים בין שתי המדינות שלנו חזקים וימשיכו להיות חזקים.

"זה היה ביקור היסטורי, ולמען האמת, זאת הזדמנות היסטורית להיות כאן בישראל בזמן הזה. הרשה לי לברך אותך על היבחרותך שוב".
ביינר נתניהו ביקור נאום איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד