י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניסוי מוצלח למערכת 'שרביט קסמים' • צפו

בחודשים הקרובים המערכת שמעניקה שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני, תיכנס לפעילות מבצעית

ניסוי מוצלח למערכת 'שרביט קסמים' • צפו
משרד הביטחון


מנהלת "חומה", במפא"ת של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו היום ׁ(ד') בהצלחה סדרת ניסויים של מערכת "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך משמעותית, לקראת הניסוי המסכם והכרזת המערכת כמבצעית בתקופה הקרובה. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.

בניסויים, נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת "שרביט קסמים", אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת מערכות היירוט בעולם. מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית, תאפשר כבר בעתיד הקרוב יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה של ישראל מפני טילים, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים על מדינת ישראל. בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את המטרות עימן מתוכננת המערכת להתמודד בזמן עימות.



בניסוי האחרון לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה-MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית ההגנה נגדה. מיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.







שרביט קסמים מערכת טילים ביטחון פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד