ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך אומרים בצרפתית במחיצת החפץ חיים?

נדיב צרפתי תירגם לצרפתית שני ספרים מתורת הח"ח • הרב נתן צבי ירום מספר על הספרים החדשים

החפץ חיים בכנסיה הגדולה צילומסך
החפץ חיים בכנסיה הגדולה צילומסך


בימים אלו הוציא לאור מכון משנת החפץ חיים בראשות הרב נתן צבי ירום, שני ספרים חדשים מתורתו ומשנתו של החפץ חיים זיע"א. התפילה במחיצת החפץ חיים בתרגום לשפה הצרפתית, וספר פרקי אבות במחיצת החפץ חיים ב' כרכים מפוארים מאירי עינים לפי סדר המשניות - עם מפתח מפורט במגוון נושאים הנלמדים בפרקי אבות.

פנינו לר' נתן צבי ירום: התפילה במחיצת החפץ חיים בצרפתית? מה הענין? ומה זכו הצרפתים?
הרב ירום: "נדיב מבני הקהילה היהודית בפריז אשר נושא על שכמו במשך שנים בנטל הוצאות המכון, פנה אלי ביוזמה מבורכת לתרגם את הספר לצרפתית. הוא זוכה שבמשרדו לומדים את הספר. זהו ממש חלום להביא את דבר ה' לכל יהודי באשר הוא. וודאי רצון יראיו יעשה של רבינו החפץ חיים. ברוך השם לאחר שנים של עבודה קשה של מלאכת התרגום בשפה בהירה ורהוטה, שנעשתה ע"י גב' בובלין תחי'. אנו מברכים על המוגמר, וזכינו להוציא את הספר, כ-600 עמודים. ב"ה הספר התקבל בקהילות היהודיות בשמחה ובאהדה גדולה".

על ספר פרקי אבות במחיצת החפץ חיים מסביר הרב ירום: "מסכת אבות מיוסדת מחכמינו ז"ל, ללמדנו דעת ואורחות חיים. רבות לימד רבינו את תלמידיו ושומעי לקחו להיותנו עבדי ה' שלא ע"מ לקבל פרס. ולהיותנו דבקים במידות טובות ומעשים נאותים כאשר כל דברי רבינו מיוסדים מדברי התורה הקדושה - ומחכמינו שלמדונו את הדרך אשר נלך בה.

בכל מאורע בחיים או בהתהוות מקרה מסוים ראה רבינו את יד ה' והשגחתו הפרטית. ומכאן לקח מוסר ולמד דעת את אחרים מה ללמוד מכל מאורע. ולמדנו מהי דעת תורה אמיתית.

דרכו של רבינו הייתה תמיד להוכיח במישור ובדרכי נועם. דוגמא לכך אנו מוצאים בדברי הרב מ.מ. ישר זצ"ל שכתב: החפץ חיים היה מזהיר תמיד את הרבנים, המגידים, והדרשנים, שבהטיפם מוסר לפני הקהל בל ישתמשו אפילו בנימה אחת חמורה מדי, בל יתרעמו על השומעים ובל יחרפום, אלא יתארו בפניהם בנחת את גדלותה, חשיבותה וקדושתה של התורה ומצוותיה,

ועתה בסייעתא דשמיא מרובה לאחר עבודה של כשש שנים. הושלמה המלאכה הרבה להוציא את הספר פרקי אבות במחיצת החפץ חיים בב' כרכים מפוארים. מאות רעיונות ביאורים ופירושים למסכת אבות מרבינו הגדול. מהם אשר אמרם לפירוש דברי התנא במשנה, ומהם שאמרם במקום אחר וסדרנום למקום המתאים להם במשנה. וכמובן מתלמידיו שומעי לקחו של רבינו שהביאו פירושים ותוכחות מוסר ואורחות חיים ששמעו מרבינו לבאר את דברי התנא במשנה, ובעת הזאת שמיד אחרי חג הפסח הבעל"ט מתחילים ללמוד כנהוג בקהילות ישראל את פרקי אבות א"כ דבר בעתו מה טוב".

ספרים אילו מעוטרים בהסכמותיהם של גדולי ישראל. ובראשם הגאון רבי חיים קניבסקי שכתב: דבר גדול ונפלא ואור גדול לעולם. כמו"כ מובאים הסכמותיהם של הגאון רבי הלל זקס זצוקל". ראש ישיבת כנסת הגדולה. הגאון רבי שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה. הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי והאדמו"ר מצאנז.
חפץ חיים יהדות במשנת צרפתית גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד