ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו: חלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה ביותר

הצלם שוקי לרר עקב במשך יממה אחר חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה ביותר של מפעל 'עונג שבת ויו"ט' וחזר עם גלריה מרהיבה

האלפים בחלוקה. צילום: שוקי לרר
האלפים בחלוקה. צילום: שוקי לרר


מבצע חלוקת ה"קמחא דפסחא" הגדולה בארץ ואולי אף בכל העולם שברו השנה שיאים חדשים, כאשר חולקו כמויות מזון אסטרונומיות של כל מצרכי החג, ליותר מעשר אלף משפחות מכל החוגים והעדות, בשבעה עשר ערים ברחבי הארץ, כאשר החלוקה המרכזית התקיימה ברחוב שמואל הנביא בירושלים שמחסם לתנועה.

מפעל "עונג שבת ויו"ט" שנוסד לפני 36 שנים ע"י איש החסד הרב אפרים שטרן מירושלים, ומשנה לשנה הארגון הולך וגודל, ושובר שיאים בחלוקות החגים, שלא רואים בשום מקום אחר. מאות אלפי טונות של מוצרי מזון עיקריים ויקרים הובאו למקום וחולקו בהרחבה לפי גודל המשפחות. קרוב לשבע מאות משטחים של מזון פורקו בימים האחרונים על פני רח' שמואל הנביא בירושלים.

קונטיינרים ענקיים שהוצבו במקום הכילו את הבשר בקר, ביצים, ומצות, ומיץ ענבים, שאר הפירות והירקות הונחו לאורך כל הרחוב. היקף החלוקה מגיעה לשווי ערך של כשלשה מליון דולרים.

מאמצים גדולים מושקעים להקל על המקבלים שלא יצטרכו לחכות בתור, ושיוכלו להיכנס מיד ולקבל את כל המצרכים המיועדים להם. חלוקה מיוחדת התקיימה לאלמנות ויתומים עד לדלת הבית, כאשר מתנדבי הארגון הגיעו עד לביתם של מאות משפחות האלמנים והאלמנות, והביאו את ארגזי המוצרים לתוך ביתם באופן מכובד ביותר.

במעמד החלוקה עצמה התקיים כמדי שנה בשנה מעמד תפלה מרומם בה השתתפו גדולי צדיקי ירושלים בראשות גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס.



















































































































































קמחא דפסחא ירושלים שוקי לרר עונג שבת חלוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד