כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שיחות הגרעין בלוזאן: "קרובים לקו הסיום"

כל הלילה דנו הצדדים בניסיון להגיע להסכם • ארה"ב האריכה את שהותו של קרי למשך היום - "אם נגיע למבוי סתום, נעזוב"

לוזאן בשווייץ, בה מתקיים המו"מ, ויקי
לוזאן בשווייץ, בה מתקיים המו"מ, ויקי


לא הושגה הסכמה: 4 שעות של דיונים מרתוניים במשך הלילה (חמישי) הסתיימו ללא תוצאות, הצדדים יצאו להפסקה. בדיונים השתתפו מזכיר המדינה ג'ון קרי, שר החוץ האיראני זריף ושרי חוץ ממדינות אירופה.

לורן פאביוס, שר החוץ הצרפתי, עזב את השיחות אתמול בבוקר - בערב הוא שב, ואמר כי השיחות "במטרים האחרונים לפני הסיום", שהם המטרים הקשים ביותר. "התהליך עדיין לא נגמר", הוסיף פביוס, "עדיין ישנן סוגיות לא פתורות על הפרק, שדורשות התגמשות בעיקר מהצד האיראני".

זריף, שר החוץ האירני, אמר כי ההזדמנות הפעם להשיג הסכם היא הזדמנות שלא תחזור בעתיד. אמש אמר זריף כי החתימה על ההסכם היא החלטה שצריכים לקבל אך ורק נציגיהן של המעצמות במשאו ומתן.

מארצות הברית נמסר, כי מזכיר המדינה קרי יישאר בלוזאן שבשווייץ גם במהלך היום, מה שנותן ארכה לשיחות המתנהלות - טרם הוברר האם קרי יוותר גם מחר - מחלקת ההגנה האמריקנית טרם התייחסה לכך.

האמריקנים מוסיפים ומבהירים כי במקרה של הגעה למבוי סתום, הם לא יהססו לנטוש את המו"מ. "ארצות הברית לא תהיה זו שתסיים את התהליך כל עוד הוא נמשך", הבהיר דובר הבית הלבן. "עם זאת, במקרה שהשיחות ייקלעו שוב למבוי סתום, לא נהסס לעזוב את מוקד הדיונים יחד עם נציגי המדינות האחרות".
לוזאן משא ומתן איראן מעצמות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד