כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מהדורת ערב פסח: לייבל'ה בדק בחורים ובסדקים

ליצמן והמבשר, גפני והביצים • ביקורת עיתונים שליט"א, הכתבים הפוליטיים חוזרים לעבוד והרב הראשי פותח קייטנה

מהדורת ערב פסח: לייבל'ה בדק בחורים ובסדקים


"פרעה בפיג'מה באמצע הלילה", פיזם לייבל'ה בנאמנות קלושה למקור את ניגונו הידוע של רבה אלתר, כשהוא מדלג בין ערימות הילדים הפזורות בחדרי המדרגות, בואכה לשכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, כדי למכור את החמץ כמובן.

זר שהיה נקלע ביום שני האחרון למקום, היה משוכנע שהרבנים הדגולים עברו הסבה מקצועית ופתחו קייטנת ילדים ערב פסח. במקום נצפו מספר ילדות משחקות, ובהן בת הרב הראשי לישראל דוד לאו, בתה של מנהלת הלשכה ושתי ילדות נוספות.

אך לייבל'ה לא שת ליבו לזאת, הן רשימת המטלות עוד ארוכה, והיא כוללת 'סיום' בערב פסח כנהוג [לייבל'ה מהדר לסיים את 21 הק"ג של עיתוני החג קודם לחג] ואגירה אינטנסיבית של תבניות ביצים, שהאחרונה שבהן משמשת לסעודה מפסקת דערב תשעה באב.

משכך, מסתיים בזאת העדכון השבועי על מצבם של הרבנים הראשיים, לא לפני שנספר שהראשל"צ הגר"י יוסף הגיע ברביעי בלילה למעונו הפרטי של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, כשהוא מלווה ברב הכותל המערבי והרב האישי של הנשיא לשעבר הגאון רבי שמואל רבינוביץ.





ואפרופו ביקורי ערב חג: הגבאי המיתולוגי של שיכון חב"ד בירושלים, יוסל'ה משי זהב, הגיע השבוע ללשכת סגן ראש העיר יוסהל'ה דייטש כדי להעניק לו תעודה על עזרתו הרבה למען בית הכנסת. לייבל'ה תוהה מה עשה בעניין נציג חב"ד בעירייה יעקב הלפרין...





ועוד אחד מדייטש המסור, שנצפה השבוע מסתחבק עם שר הפנים לשעתיד אריה דרעי באירוע בירושלים.





ואילו הבוס של דייטש והראיס של ירושלים, ניר ברקת, נצפה בלחיצת יד איתנה עם היריב הגדול והח"כ החדש דודי אמסלם בטקס ההשבעה במליאת הכנסת.





עוד בענייני רבנות ורבנים: במהלך דרשת שבת הגדול של רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר בבית הכנסת עדס בבירה, נצפה חבר מועצת העיר משה ליאון כשהוא ישן שנת ישרים.‏ לייבל'ה מאמין שליאון התעייף מהמו"מ הקואליציוני.

ואילו רבה של ירושלים עצמו, הגיע לסיור כשרות לקראת פסח במטבח של מלון רמדה הירושלמי עם רב המלון הרב ישי סקאט‏, כשהוא עירני מתמיד.





עובד נוסף ברבנות ירושלים, יהודה יברוב [שבכובעו המוכר משמש כמזכיר הוועדה הרוחנית של יתד נאמן] נשלח לקנות את החמץ מהנשיא של המדינה, שמכר לו בחפץ לב ואף ביצע קנין כנהוג.



בית המחוקקים המחודש
ובמעבר חד לאירוע המרכזי והיותר משעמם של השבוע - פתיחתה המחודשת של כנסת ישראל והשבעת החברי-מכלוף-כנסת: לייבל'ה תהה מי האינסטלטור החדש שנצפה משוטט יום קודם ההשבעה במסדרונות ומשוחח עם אחמד טיבי, והוא הזעיק את אבי שיף, הפוליטי של אתר הבית, שגילה את איימן עודה בכבודו ובעצמו. לשיף שלום. לארנק פחות.





ואילו הפוליטי של קול חי, גואל ועקנין, נצפה בשיחה ידידותית עם המהמר הבולגרי בדימוס ובעל המלתחה המחודשת אורן חזן. לייבל'ה סומך על ועקנין שמצא שפה משותפת עם הח"כ החדש.





לאחר כמעט שנתיים, עלו הכתבים הפרלמנטריים של יתד והמודיע - צבי רוזן ואליעזר ראוכברגר - למליאה, לכבוד ישיבת הפתיחה החגיגית. לייבל'ה מקווה בשבילם שאגרו מספיק אור שמש כדי לשוב לחדרים בהם הם ספונים במהלך השנה - כל אחד בדרכו.









ויש כתבים פוליטיים שמקבלים בכל מקרה תדרוך ישיר מהנציג של שלדון בראשות הממשלה, והם יכולים להתפנות ולעסוק בחלוקת מצות לח"כים החדשים כמנהג חב"ד. כך נצפה איש 'ישראל היום' מתי טוכפלד כשהוא מחבר תמונה ממוסגרת של הרבי [שטוכפלד מאחל לו אריכות ימים ושנים] למארזי המצות.





ומה עושים בינתיים חברי בית המחוקקים עצמם? ובכן, מעקב לייבל'ה מצא את סגן שר הבריאות המיועד היום כשהוא כמעט רוכש את עיתון המבשר. לייבל'ה עבר בגאולה וגילה אצל שלום את יענקל ליצמן, בחיקו עיתון משפחה ומבעד לעדשתו מביט לו על המבשר. לייבל'ה זוכר ש"עד פסח זה ייסגר".

צילום: מוישי רבינוביץ




ואילו הקולגה המיועד ליו"רות ועדת הכספים שלא מבין מה כחלון רוצה ממנו, נרתם לסייע גם לדובר ירח טוקר באיסוף צעצועים לחג למשפחות נזקקות, אלא שטוקר עשה את טעות חייו וצייץ את חסדיו של הבוס, ובעקבות כך הגב' חנה גפני דרשה מבעלה להירתם לעבודות הבית ולספק כמות גדולה של ביצים לחג.



האוזניים של פירר והכתף של צביקה
ראש העיר של בני ברק, האיש וההערינג, נצפה יחד עם קבוצת בחורים יתומים בטיול משותף בצפון. לייבל'ה הנרגש שמח שראש העיר העסוק פינה זמן בין הררי הזבל ומבצעי ה'מים שלנו' למעשי חסד.





השבוע התגלה ללייבל'ה סוד חלוקתן של אוזניו של הגבאי הבעלזאי הראשי מיכל פירר: כך, בעוד שייעל'ה ויינברגר מיודענו לוחש באוזן ימין, מתברר שהעסקן אהרל'ה פריד שומר את אוזן שמאל, ובאמצעותה הוא הוציא לפועל את ביקורם של ראשי, מנהלי ורבני בית החולים הדסה אצל הרבנית מבעלזא כדי להתברך. בשלב זה מנוע לייבל'ה מלחשוף את זהות המתווך.





מה שלייבל'ה כן יכול לדווח, הוא מצבו הרפואי של צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים, שסבל מכאבים עזים בשבועות האחרונים, מאז שמעד בעיר טבריה יום לאחר הבחירות ושבר את הכתף. כעת ניתן לדווח כי כהן משתקם לאיטו ומרגיש מאושש. לייבל'ה ימשיך לעקוב בדאגה.

ועוד מהסגנים הירושלמיים: מחזיק תיק מבני דת ישראל קלרמן נצפה השבוע מבקר בשטח בשכונת גבעת המבתר יחד עם קבוצת אברכים, בכדי לעקוב אחר עבודות הבנייה לבית כנסת שהחלו השבוע. לייבל'ה בירר מדוע בני ה'חבורה' היו מאושרים. וגילה כי העבודות החלו לאחר מאמצים רבים בחודשים האחרונים.



ביקורת עיתונות שליט"א
בערב פסח הוזעקו יחדיו הגיסים בצלאל קאהן מרדיו קול חי והשכן ה'נאמן' יחיאל סבר, על מנת לאחל מזל טוב לאח ולגיס יצחק קאהן מישיבת קובנא, שלא מצא זמן טוב יותר להתארס.

ואילו בעיתון המבשר היו עסוקים מאוד בשבועות האחרונים בהכנות לעיתון הפסח, רק כך מסביר לייבל'ה את תואר שליט"א שניתן בשער המגזין התורני בשבוע שעבר להרב טיקוצ'ינסקי, שנפטר לפני עשרות בשנים.

ועוד בענייני שליט"א וזצ"ל: בעיתון 'משפחה' גנזו בדקה התשעים ותשע כתבה על אדמו"ר גדול ומלכותי, ובמקומה הוצבה כתבה לתפארת על הגר"ש וואזנר לרפואה שלמה, כולל ראיון עם בנו הרב יוסף צבי מארה"ב. אממה, במפתיע נשמטה משער העיתון המילה שליט"א. כותב הכתבה וזה שגנז את הכתבה על האדמו"ר מכחיש מכל וכל את העניין בטוויטר, ועל זה לייבל'ה אומר, כשם שקיבלת שכר על הדרישה כך קיבלת שכר על הפרישה של הכתבה שמחירה - כך מסתבר - היה גבוה בהרבה.

ובחזרה לעיתון 'המבשר', שם נותרו עם הנגאובר מעיתוני החג, והבוקר התפרסמו תמונותיהם של הנהלת מכבי מוכרים את החמץ בידיעה של מכבי וגם בידיעה של חברת אלדן.





ומי שלמרות כל הטעויות אינו מוותר על אף עיתון, הוא הראיס של בית שמש מוישה אבוטבול שנצפה בערב החג בחנות שפע שבת רוכש בו זמנית את כל העיתונים.





חבר קבוצת 'בחדרי בווטסאפ' ואיש NRG מענדי גרוזמן, ערך סיור חג מיקרופוני בגאולה ופגש במקרה את צוות משפחה - שמעון יאיר ברייטקופף ושלומי גיל. השניים ניאותו לעמוד דום לתמונה, אבל סירבו בתוקף להצטלם לכתבה. גרוזמן בתגובה: "חבל עליהם אבל הסתדרנו בלעדיהם".





הבעלים החדש של בורדו ואיש 'המודיע' יודי קנופף, מצא מנהל חדש לחנות - חזקי שכטר, לשעבר מאנשי ישי, לשעבר לשעבר - הרכילאי של אתר קול חי.

מן הגורן ומן היקב:
הזמר ישי לפידות ניצל את ימי ערב פסח והגיע לחנות הנעלים 'לה סקרפה' בבני ברק על מנת להתחדש בזוג מבריק.





ואילו הקולגה ליפא שמעלצר יצא לאריזונה לחוג את חג הפסח. לייבל'ה לא ממש בדק, אבל נראה שנעליים - או כל בגד אחר - לא חסרים בערימת המזוודות.





הצלם הבני ברקי החביב עוזי ברק נצפה כמדי שנה ב'אוטו בני ברק' מבריק את השמשות אצל שלוימי.





בתוך ההכנות לחג, הגיע לייבל'ה לספר מספר 1 בברנז'ה, ומי שתחת ידיו האמונות נגזזות שערותיהם של חברי הצמרת הרבנית, ח"כים, ראשי ערים ועד אחרון העיתונאים, בנצי אוביץ מרחוב רבי טרפון בבני ברק. לייבל'ה הצליח להגניב תמונה מההמולה, והכי חשוב - אוביץ הצביע ג'.





בקומזיץ מיוחד שנערך השבוע במקום חשאי, נצפה האיש והאגדה ולאחרונה גם הצמוד של נשיא דרשו הגר"ד הופשטטר – שרגא ניימן - מפזם בצוותא עם הבעל מנגן אהרל'ה סמט.



פינת המזל טובים השבועית:
העיתונאי המוכשר והמושך בחוטים ישראל כהן, חבר וותיק וצמוד של לייבל'ה, התארס בשעה טובה ומוצלחת עם בחירת ליבו. לייבל'ה, שהיה שותף לשידוך המפורסם, התרגש אף הוא יחד עם כל עם ישראל. בשמחת האירוסין שנערכה - איך לא - בקרית ויז'ניץ בבני ברק, השתתפו כל חברי צמרת החסידות ובראשם בן ציון שטנגר איש אמונו של האדמו"ר ובנו הצעיר הרה"צ רבי יעקב מרדכי, ראש העיר חנוך זייברט, ממלא מקומו רובינשטיין, הח"כים גפני ומוזס והמזכ"ל אשר, ואפילו יוס"ח הביא ברכה מדרעי. אהה, וגם מכשיר האייפון לא זז מהיד. הרב הראשי הצעיר לבית לאו הגיע אף הוא, אך משום מה החתן והכלה ירדו למטה כדי לקבל את ברכתו, לייבל'ה תהה יחד עם דובר חסידות מפורמסת לפשר הדבר, או אז התברר כי הרב מסר עשרה שיעורים בענייני החג ולא חש בטוב במהלך היום. לייבל'ה סולח בשם כהן.





לייבל'ה הנרגש שמח בשמחתו של דודו עמאר, האיש הקרוב ביותר לרב הראשי והספרדי הגאון רבי יצחק יוסף, לרגל הולדת בתו בשעה טובה. לייבל'ה מזכיר לדודו לשים לב שכל המוצרים הנרכשים ל'קידוש' הם בפיקוח בד"ץ 'בית יוסף' ולא חלילה בד"ץ אחר, למשל נווה ציון.

ברכת מזל טוב לאריק אליוביץ מעיתון יתד נאמן לרגל הולדת הבן לאחר 4 בנות בשעה טובה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו איש החסד והעשייה דוד בלומנשטוק רל"ש חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, לרגל הולדת בנו בשעטו"מ.

ברכת ‏מזל טוב לישראל משה פרידמן, נציג חסידות בעלזא במועצת העיר בני ברק, לרגל אירוסי בתו עם בן הרב יעקב ספרין מבית שמש, שזכה שבתו תהיה בין 95 הזוגות הטריים בחצר בעלזא.

ברכת מזל טוב לאהוב לייבל'ה יהודה איזנברג לרגל מינויו השבוע כמנהל קשרי קהילה של קופת חולים כללית בבני ברק. לייבל'ה משער שהתפקיד כולל קשר אדוק עם הפוליטיקאים החרדים, כמו למשל מזכ"ל 'דגל התורה'.

ואחרון וחביב מכולם: ברכת מזל טוב לכתב הפוליטי החרוץ אבי שיף שהתחדש ברכב שברולט נוצץ. לייבל'ה ממתין בקוצר רוח לטרמפ הראשון.

המערכת שולחת את תנחומיה לידידנו וחברנו העיתונאי יצחק הורוויץ על פטירת אחותו האשה החשובה מרת חנה מונק ע"ה.
לייבלה רכילות יתד נאמן רב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד