י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חרף ההתנגדויות: הרב מצגר קיבל אישור לצאת לחו"ל

חרף ההתנגדויות: הרב מצגר קיבל אישור לצאת לחו"ל

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בניגוד לדעת הפרקליטות, בית המשפט אישר היום (חמישי) לרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, לצאת לאירופה לרגל שמחת בר מצווה משפחתית.

בתחילת השבוע פורסם כי מקורבי הרב הגישו בקשה לאפשר לו לנסוע לאירופה, על אף שיש נגדו צו איסור יציאה מהארץ. בפרקליטות הבהירו לפרקליטי הרב כי הם מתנגדים ליציאתו מהארץ מחשש שלא ישוב מאימת הדין - לאור החשדות החמורים נגדו.

הדבר הובא בפני בית משפט השלום בירושלים, שנענה לבקשת פרקליטי הרב ואישר את הנסיעה.

לפני פחות מחודש, בי"ט אדר, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לבא כוחו של הרב מצגר, כי החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז ירושלים והוא שוקל להעמידו לדין פלילי - בכפוף לשימוע שייערך לו.

הרב מצגר חשוד בעבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון ₪, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון ש"ח.

במרבית המקרים, כך על פי החשד, שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.
יונה מצגר שוחד יציאה לחול עיכוב יציאה רב ראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד