י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הממשלה והרבנים הראשיים מוכרים את החמץ

הרב לאו ביקש את מינוי שר האוצר הזמני למען מטרה זו • ראש עיריית אבו גוש שקנה את החמץ: "סומכים על נתניהו"

נתניהו והרבנים הראשיים במכירת חמץ. צילום: לע"מ, חיים צח
נתניהו והרבנים הראשיים במכירת חמץ. צילום: לע"מ, חיים צח


ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתף היום בטקס מכירת החמץ של מדינת ישראל מתוקף תפקידו כשר האוצר. בטקס השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי דוד לאו, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, וחוסיין ג'אבר - תושב אבו גוש שקנה את החמץ תמורת 20,000 ₪.

נתניהו התמנה לשר אוצר זמני בעקבות פנייתו של הרב לאו למזכיר הממשלה, על מנת שתהיה סמכות למכור את החמץ.

"אני תמיד נרגש מהטקס הזה - שמסמל את המשכיות עמנו ואת תקומת מדינתנו" אמר נתניהו, "שאיפתנו להתחדשות לשלום, לביטחון, לשגשוג למען כל אזרחי מדינת ישראל ולמען עם ישראל. מחר נשב כל בית ישראל לליל הסדר , ונזכור שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו. אני מבקש למסור חג שמח וכשר לכל בית ישראל, ומבקש מאזרחי ישראל ליהנות בחג הזה עם המשפחות".

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בירך את נתניהו בברכת הצלחה בכל מעשה ידיו: "ההצלחה שלו היא ההצלחה של כל עם ישראל. מחר בלילה ניאסף כולנו לליל הסדר. צריכים לזכור, המצווה העיקרית של ליל הסדר היא הילדים, "והגדת לבנך". כל המרבה לספר בסיפור יציאת מצרים – הרי זה משובח".

על דברי נתניהו, שבכל דור ודור עומדים לכלותינו, ענה לו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "אנחנו גם זוכרים בהחלט את הסיום – 'והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם'. אז לפני חודש חגגנו את חג הפורים, שהיה גם שם איזה מישהו שהתבטא "יש עם אחד מפוזר בין העמים", והנה, תוך חודש אחד יש לנו תשובה: מתכנסים כולנו ביחד לאווירה משותפת, לליל סדר ולסיפור המסורת. את זה אנחנו ממשיכים לעשות מחר. אני בטוח שבידיך האמונות מופקדת הממשלה, ובעזרת השם אתה תצליח לנווט את הספינה בכיוון הנכון והראוי ובדרך המיוחדת הזאת, לחבר את כולנו כעם אחד, כאיש אחד, בהמשך למסורת"

ראש עיריית אבו גוש, ג'אבר עיסא, ביקש לנצל את המעמד ולברך את אזרחי ישראל היהודים ואת כל היהודים בעולם בברכת חג כשר ושמח. "אנחנו סומכים על ראש הממשלה שאנחנו רוצים לאחל לו הצלחה, גם בהרכבת הממשלה הבאה וגם בהובלת מדינת ישראל ועם ישראל לשלום, לשגשוג כלכלי ולהצלחה בכל התחומים".
נתניהו חמץ פסח גוי רבנים ראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד