כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרבי מויז'ניץ בכה: "כל דבר הייתי מפנה אליו"

בעת הסעודה השלישית קונן האדמו"ר מויז'ניץ בדמעות, על פטירת ה'שבט הלוי' זצ"ל: "זכיתי לקשר מיוחד עמו"

הרבי מויז'ניץ עם הגר"ש וואזנר זצ"ל
הרבי מויז'ניץ עם הגר"ש וואזנר זצ"ל


במהלך סעודה שלישית בהיכל ביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ, התייחס האדמו"ר מויז'ניץ לפטירתו של פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל.

בתחילת דבריו אמר האדמו"ר כי לאור הכאב האדיר הוא נמנע מלומר 'תורה' כפי שנהג זקנו בעל ה'אמרי חיים', לאחר פטירת בעל ה'חזון איש' זצ"ל.

האדמו"ר פתח ואמר בבכי: "קשה האבדה לדור. מרן בעל 'שבט הלוי' היה פוסק הדור לצד היותו גאב"ד 'זכרון מאיר', עמוקה הייתה קשר הידידות בינו לבין אבותיי הק', זקני ה'אמרי חיים' ואבי הקדוש ה'ישועות משה', זקני ה'אמרי חיים' החשיבו למאוד והיה נוהג לעלות אליו טרם נסיעותיו לחו"ל ולקבל את ברכת פרידתו כפוסק העיר. כך גם אבי הקדוש היה עמו בקשר איתן והיה מפנה אליו שאלות רבות בהלכה ונועד עמו רבות בענייני הציבור.

"גם אני", הוסיף, "זכיתי לקשר מיוחד אתו, התייעצתי אתו רבות בעניינים העומדים על הפרק", קונן האדמו"ר בקול בכי.

בחסידות ויז'ניץ מספרים על הדאגה הרבה שהביע האדמו"ר מויזניץ למצבו של פוסק הדור בשבועות האחרונים וכי הורה בכל עת להתפלל ולהעתיר לרפואתו "כי הדור זקוק לו".

כאנקדוטה על הקשר המיוחד בין החצרות - מספרים החסידים על שיחה מיוחדת שנערכה במעונו של פסוק הדור ביום י"ג בסיון תשע"ד, כשיבלחט"א האדמו"ר מויזניץ הגיע להזמינו לרגל שמחת נישואי נכדתו. הרב וואזנר אמר לאדמו"ר: "ההנהגה שלכם היא הנהגה של מידות טובות, עם סבר פנים יפות!

"בשעתו אמרתי לאביכם זצ"ל, "ער זאל אייך מאכן פאר א נאך פאלגער" [שהוא ימנה אתכם כממלא מקומו]. אביכם זצ"ל השיב לי: "הרב וואזנר, כפי שאתם תפסקו, כך אעשה!". הגר"ש זצ"ל אף התעניין לשנות חיי האדמו"ר, והתבטא שהם כמנין שנות 'חיים'.
ויזניץ הרב וואזנר סעודה שלישית ישועות משה לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד