ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מסעו האחרון: מאה אלף איש בהלוויית ה'שבט הלוי' זצ"ל

כמאה אלף איש ליוו למנוחות את פוסק הדור מרן הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל • סיקור נרחב

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


יותר ממאה אלף איש ליוו הלילה למנוחות בבני ברק, את מיטתו של פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל בעל ה'שבט הלוי', גאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין,

מסע הלווייה היה רווי בתקריות ותקלות בשל חוסר היערכות. גדר מרפסת התמוטט ואדם נפל ממנו. עשרות אחרים נפגעו מהדוחק. 3 איבדו את הכרתם בשל הדוחק והם פונו במצב קשה,

בראש מסע הלוויה צועדים הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ח גריינמן, הגר"ש אויערבך, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי, הגר"א פינקל והאדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, מודז'יץ ועוד.



ראשון המספידים היה בנו בכורו, ממשיך דרכו בהנהגת הישיבה וההוראה, הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר ראב"ד זכרון מאיר שדיבר על גדלותו של אביו זצ"ל

"אנו עתה מלווים מאה שנות תורה", קרא על מיטתו בנו הגר"ח וואזנר. "אבי מסר את נפשו על התורה. כך גם מעולם לא דיבר רע על איש. בהיותו בבית החולים", סיפר, "כי הינו נאנח על שאינו יכול לסייע לתלמידיו ולמתדפקים על דלתו".

"בעת מבצע 'צוק איתן'", הוסיף, "דאג אבי והתפלל למען עם ישראל ואמר כי בזכות התורה ינצל עם ישראל". עוד סיפר על אנשים שזכו לישועות בזכותו של אביו.

עוד הספידו גאב"ד ה'עדה החרדית' הגרי"ט וייס, אשר סיפר כי שנים ארוכות היה בקשר עם בעל השבט לוי זצ"ל. אך עתה צער גדול הוא לעם ישראל שנאלצים ללוותו לקבורה. בסיום דבריו הכריז על הבן הגאון רבי חיים וואזנר כממשיכו של אביו בראשות ישיבת חכמי לובלין. הנוכחים קראו 'מזל טוב' למשמע דבריו.

לאחריו דיבר הרה"ח רבי שמואל מאיר גלבר‏ גיסו של הגר"ש זצ"ל. לאחר מכן נשא דברים בנו הגאון רבי יעקב. בן ציון הלוי וואזנר רב קהילת שבט הלוי בברכפלד. הבן סיפר כי בעת שנחקק חוק הגיוס אמר אביו: "יהודים אינם יכולים לגזור גזירות".

לאחר אמירת הקדיש על ידי בניו יצא מסע הלוויה לכיוון בית החיים שומרי שבת זכרון מאיר שם ייטמן סמוך לקברו של החזון איש זצ"ל ליד קברה של רעייתו ע"ה בחלקה שקנה בימי חייו.

בעת התקדש החג
הגאון עלה השמיימה עם התקדש החג, בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, והוא בן 102 בפטירתו.

מיטתו הובאה תחילה למקווה בבניין ישיבת חכמי לובלין ברחוב הרב דסלר בבני ברק, שם נערכה ה'טהרה'. מוקדם יותר הגיע האדמו"ר מגור מירושלים ואמר פרקי תהילים ליד המיטה.

סמוך לחצות הוכנסה המיטה להיכל הישיבה שם התאספו אלפים בראשות בני המשפחה ותלמידיו כרבבות גודשים את כל הרחובות הסמוכים וילקומירר, הרב דסלר. סעדיה גאון ורחוב חזון איש.

מיטתו יצאה מישיבתו, ישיבת חכמי לובלין בבני ברק, בדרכה לבית החיים 'זכרון מאיר'. כוחות גדולים של מגן דוד אדום ומשטרה אבטחו את מסע הלוויה.

צפו: מיטתו של מרן בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל מגיעה לישיבת חכמי לובלין לקראת ההלוויה הלילה


הגר"ש וואזנר זצ"ל אושפז בליל פורים דמוקפין בבית החולים לאחר שסבל מדלקת ראות ומים בריאותיו. מעט אחרי התקדש ליל החג, בשעה 19:32 נדם לבו של פוסק הדור למגינת לב רבבות תלמידיו ומעריציו.

הידיעה התפשטה בליל החג בבני ברק, והגיעה אף לחו"ל עוד טרם כניסת החג - שם הספיק לשבת 'שבעה' בנו הגאון רבי יוסף צבי וואזנר בבורו פארק.
פטירה הלוויה שבט הלוי הגרש ואזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד