כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

או לערוף ראשים - או להכין קברים נוספים • טור

דמו של האברך שנספה לשווא מרוח על ידיהם של גורמי הביטחון שאישרו את קיום ההלוויה בתנאים הללו • טור מאשים

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר


כולם התריעו מראש, כולם גם ידעו שזה יסתיים באסון, המשטרה הקצתה כוחות גדולים, העירייה נערכה כיאות, כוחות ההצלה הגיבו בזמן ושאר תירוצים משומשים שאנחנו עתידים לשמוע בתקופה הקרובה.

אותי זה לא מספק. כי אם הדברים יתנהלו כפי שהם מתנהלים בשאר אירועים במדינת ישראל - אז האסון הבא כבר בדרך. ועוד נראה חס וחלילה חלקה מיוחדת של 'נפגעי אירועים מרובי משתתפים'.

לא יתכן שרבבות יגיעו לחלוק כבוד אחרון לרבם הנערץ - וימצאו את עצמם במלחמה על חייהם.
לא יתכן שיוציאו את המיטה במקום כה צר, בשעת לילה מאוחרת - ולא יהיו נפגעים.
לא יתכן שנעבור בשתיקה על כזה אירוע, כי אז חלילה יהפוך הדבר לנורמה.

על כל הגורמים המעורבים לעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב, ולהגיש לציבור את המסקנות - כולל שמותיהם של האשמים במחדל הנורא ורצוי גם בתוספת העמדה לדין באשמת הריגה. מי שאישר את האירוע בצורתו הנוכחית - חייב לתת את הדין, למען ישמעו וייראו.

דמו של הרב מרדכי גרבר זועק אלינו מן האדמה. דמו של אכרך שנספה לשווא והותיר אחריו אלמנה וילד. הדם הזה מרוח על ידיהם של גורמי הביטחון שאישרו אירוע שכזה בתנאים הללו, ואסור לנו לתת להם לגלגל את זה הלאה, למצוא שעיר לעזאזל קל.

אין זה אומר שאנחנו פטורים מעונש ומהלקאה עצמית: תרבות הדחיפות וה'סמוך' בהלוויות ענק, שכבר גרמה בעבר לאירועים מזעזעים 'פחות' [כמו אחד מגדולי ישראל שגופתו התגלגלה ארצה במהלך ההלוויה, עשרות נזקקי טיפול רפואי באירועים קודמים וגם תאונות עם הרוגים בחזור מהלוויות שהסתיימו בשעות הקטנות של הלילה] חייבת להיעקר מהשורש. זו תופעה פסולה שנובעת כביכול מעודף רצון להתקרב לנפטר [רצון שאין בו שום בסיס יהודי אמיתי] אך מונעת על ידי הרצון העוד יותר פסול להרגיש במרכז.

יהי מותו הטראגי של הרב גרבר תמרור אזהרה אדום וחד לכולנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ראשים עירייה משטרה גדולי ישראל ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד