ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

משטרת ישראל: תפקידכם כן להיות בבית המדרש

"הייתי מעורב בעבר בעשרות אירועי ענק, ומעולם לא היו בהם נפגעים" • מוטי פלדשטיין זועם על התנערות המשטרה מאחריותה לאסון

משטרת ישראל: תפקידכם כן להיות בבית המדרש


יממה קשה מנשוא עברה על כולנו. יגון ומועד תבעו את מקומם כאחד. לב מי לא נחמץ כשחשב שוב ושוב על אברהם, הילד המתוק, שיכול היה לחגוג עוד שנים רבות ליל הסדר עם אביו מרדכי גלבר ז"ל, אילו רק מי שאחראי על שלומו, היה עושה זאת נכון.

אך המשטרה מנסה להתנער מאחריות, ותגובתה האווילית למחדל האיום, אמורה להחריד את אנשי הציבור, לא פחות מפטירתו של האברך: "לא היה זה מתפקידנו להיות בתוך בית המדרש" אמרו במשטרה.

סליחה? בתוך בית המדרש של סאטמר, כן מתפקידכם להיות? בישיבת יצהר ידעתם טוב לתפוס עמדות? מדוע כאן לא?

חובתכם היא להיות בתוך בית המדרש!

תפקידכם הוא לשמור על הסדר הציבורי ולכן גם כאשר ציבור קטן צועד בצעדת ראש העין, אתם מגיעים בכוחות מתוגברים. וכאשר ציבור של מאה אלף איש מעוניין להצטופף בבית מדרש המיועד למאתיים איש, אתם חייבים להיות שם כדי לשמור על הסדר.

כמנכ"ל זק"א בעבר, ליוויתי מאות אירועים גדולים פי כמה מאמש, אך מעולם לא היו בהם נפגעים. מניסיוני, החברה חרדית המחונכת וגדלה כל ימיה על ערכי החיים ודרך ארץ, אינה ראויה לביקורת המושמעת נגדה. די להתקרבנות המיותרת של עצמנו. כציבור חרדי אנו לא ממושמעים?

בעצרות נגד בית המשפט ונגד הגיוס - היו נפגעים? בהלוויות מרן הרב אלישיב זצוק"ל, ומרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, היו נפגעים?

אכן התנהגות סולידית שלובת זרוע לא יכולה לאפיין קהל תלמידים המעוניין ללוות את מי שהעניק להם חיים. לא ניתן לדרוש בשעה קשה כזאת מאלפי צעירים אבלים להפעיל את השכל ולהשתכנע משוטר יחיד המוצב בפתח בית המדרש, הקובע שהכניסה מסוכנת.

אך מי שאמון על הסדר הציבורי חייב לעשות זאת גם כשזה מורכב וגם כאשר העיתוי בעייתי. זה תפקידו וחובתו. אזרחים שווים מהשורה אנו ולא בכל פעם צריך לבקש זאת בחסד ובפרוטקציות עסקניים.

אכן, כחולי מדים לא אמורים לשאת את הארון ומפקד המחוז לא אמור להנחות את הלוויה. אך כמו להבדיל במשחקי ספורט קיים גוף חוקי מתואם עם המשטרה שמפקח על האירועים, יש לתבוע הקמת גוף כזה בדחיפות.

על כל כינוס חרדי המוני, הלוויות, עצרות וכל אירוע דינמי וגדול, להיות מלווה בגוף מתווך, ותמלא המשטרה את תפקידה ותחוייב לדאוג לשלום הציבור בעזרת גוף שכזה.

רק חבל שהמחיר ששולם על הקמתו, גבוה כל כך.
אסון הלוויה משטרה בית מדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד