כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נפגעי תאונות דרכים דורשים למנוע מנהגים לנסוע שיכורים בכבישים

פנו לשר לביטחון פנים: מדוע לא מונעים מנהגים לנסוע שיכורים בכבישים? אור ירוק: "בכדי שהמשטרה תוכל להרתיע את עברייני התנועה ולבצע אכיפה משמעותית, משרד התחבורה חייב להעביר לאגף התנועה את התקציב לו היא זקוקה"

נפגעי תאונות דרכים דורשים למנוע מנהגים לנסוע שיכורים בכבישים



עבור נפגעי תאונות דרכים ומשפחות שכולות, העולם התהפך בעקבות שבריר שנייה אחת, בעקבות תאונת דרכים. בכדי שלא יצטרפו עוד ועוד אנשים למעגל השכול והכאב הזה, לאחרונה שלחו מספר נפגעי תאונות דרכים ומשפחות שכולות מכתבים לשר לביטחון פנים בבקשה להגביר את האכיפה בכבישי ישראל במטרה להגביר את האכיפה בכבישים ולמנוע מנהגים לעלות שיכורים על ההגה.

את אחד המכתבים הללו, כתבה מלי יזדי. בשנת 2008 מלי חצתה את הכביש במעבר חציה בתל אביב עם חברתה הטובה מיטל אהרונסון, נהג שיכור פגע בהן וברח. הפגיעה הקשה הרגה את מיטל והותירה את מלי עם מוגבלות פיזית. בפנייתה, כותבת מלי כיצד ניתן למנוע פגיעות כאלו בעתיד: "אני פונה אלייך היום בקריאה להגביר את האכיפה, להגדיל את מספר השוטרים והניידות ולנקוט ביד קשה כנגד עברייני התנועה, רק כך אפשר יהיה לשמור על חייהם של האזרחים שומרי החוק ולשמור על הזכות של כולנו לנהוג ולצעוד בביטחון".

גם בתיה אזואלי, שאיבדה את בנה בתאונת דרכים לפני כארבע שנים, כתבה מכתב לשר לביטחון פנים. במכתבה, מספרת מיטל על החיים לאחר התאונה הקטלנית בה נהרג בנה, יהונתן ואילן חברו הטוב: "יוני ואילן היו רק בני 31 במותם, שרתו ביחידות קרביות, ילדים מלח הארץ שכל העתיד לפניהם. האסון הכבד ריסק את המרקם המשפחתי ואיננו מצליחים לאחות את הקרעים. מבית שמח ושוקק חיים הפך ביתנו לעי חורבות".

גם בתיה, כמו מלי, מבקשת מהשר להגביר את האכיפה בכבישים: "היום, לאחר שאבדתי את היקר לי, נדהמתי מעצם העובדה שמשטרת ישראל, הנמצאת באחריותך, בתקופה של למעלה מארבע שנים, אינה אוכפת את חוק "0% אלכוהול . ארבע שנים בהן נהגים שיכורים, המהווים פצצה מתקתקת, ממשיכים לנוע בכבישי ישראל ואין מי שיבצע להם בדיקת אלכוהול. אדוני השר, אני קוראת לך להפסיק את ההרג בכבישים , לשלול מהנהגים השיכורים את ה"רישיון להרוג" ולהורידם מהכביש".

עמותת אור ירוק: "בכדי שהמשטרה תוכל להרתיע את עברייני התנועה ולבצע אכיפה משמעותית, משרד התחבורה חייב להעביר לאגף התנועה את התקציב לו היא זקוקה וכן את 200 הניידות החסרות לה. הוספת הניידות הללו תגביר את הנראות של המשטרה בכבישים ותרתיע את הנהגים מלעלות על ההגה לאחר שתיית אלכוהול".
עמותת אור ירוק תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד