כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כלכלת משפחה: כמה עולה להחזיק רכב משפחתי?

למרות הירידה הדרסטית במחיר הדלק בשנתיים האחרונות, בטווח הארוך נראה כי עלויות אחזקת הרכב במגמת עלייה • על ההבדלים בין קניית רכב משומש לליסינג, כמה זה עולה לנו ומה חשוב במיוחד לבדוק כדי לקבל תמורה מלאה להשקעה שלנו?

כלכלת משפחה: כמה עולה להחזיק רכב משפחתי?


בחירת רכב משפחתי היא החלטה חשובה המצריכה תכנון מקדים. המצב הכלכלי בשנים האחרונות נתן את אותותיו בשוק הרכבים וכיום רב קוני המכוניות המשפחתיות בוחנים את האפשרות לרכישת רכב על פי פרמטר של עלות רכישה משתלמת ונוחה.

אך מלבד מחיר הקנייה, יש לשים לב לעוד מספר פרמטרים חשובים המשפיעים על הכיס, כגון: צריכת הדלק, אמינות, תיקונים, עלות התחזוקה השוטפת, טסטים, ירידת ערך, ביטוחים ועוד. בחירה נכונה של רכב יכולה לחסוך לכם הרבה כסף מדי חודש. כדי להקל עליכם בתהליך, ריכזנו את כל מה שחשוב לדעת.

הכדאיות שברכישת רכבים משפחתיים משומשים
התחשיבים העדכניים מראים כי הוצאות האחזקה החודשיות עבור רכב פרטי משפחתי, אוטומטי עם מנוע 1.6 אשר נוסע כ-15,000 ק"מ בשנה עומדות על 2,659 ש"ח בחודש. ההוצאה הגדולה ביותר על המכונית היא כמובן ירידת הערך העומדת על 11,081 ש"ח לשנה בממוצע. אך מלבד זה, יש לקחת בחשבון את רשיון הרכב, הביטוח שעולה למעלה מ-4,000 ש"ח בשנה, עלות הטסט, ואת התיקונים והחלפים שעלותם מסתכמת בכ-4,831 ש"ח מדי שנה.

לצד כל זה, יש גם בשורות טובות, והן שמחירי הדלק הוזלו משמעותית בשנתיים האחרונות, ויחד איתם הוזלו גם הצמיגים בכ-2%. כך או כך, ההוצאות השנתיות על מכונית משפחתית מסתכמות בלמעלה מ-30,000 ש"ח בשנה.

כלל אצבע מקובל הוא שהעלות בממוצע לכל קילומטר עומדת על כ-2.13 ש"ח. ברכבים ישנים קשה להעריך את עלות התיקונים ותקלות פתאומיות ובלתי צפויות עלולות לשנות את מערך החישוב ולהקפיץ את המחיר. על כן, רכבים בני 3-5 שנים יהיו הבחירה הנכונה מבחינת עלות-תועלת.

ליסינג - נוח אך יקר
ליסינג נשמע כמו האופציה הנוחה ביותר משום שהוא מבטיח את ההנאה שברכב חדש, חוסך ביקורים במוסך, זמני ההמתנה לרכבים קצרים ואלה רק חלק משלל יתרונות מפתים. אך כל בדיקות השוק העדכניות מראות - כי זוהי ללא ספק גם האופציה היקרה ביותר.

כיום, משלם העובד את שוויו המלא של הרכב, את עלות הליסינג, את המס בעבור שווי הרכב, מפסיד את דמי הנסיעה ועוד שאר הפתעות אשר הופכות את הליסינג לחסר הצדקה כלכלית. עלות אחזקת רכב ליסינג מגיעה כיום לכ-3,000 ש"ח בחודש, כלומר, תוספת של 4,000 ש"ח בשנה לעומת רכב משפחתי פרטי. אם בכל זאת אתם מתעקשים לקחת רכב ליסינג, עדיף לקחת רכב קטן וחסכוני.

איך נקבל תמורה מלאה למחיר הרכב?
מלבד עמידה במסגרת התקציבית שלכם, רכב משפחתי מומלץ הוא כזה שייתן לכם תמורה מלאה להשקעה הכספית. ביצועים, עוצמה והתנהגות על הכביש הם פרמטרים חשובים בעת בחירת הרכב, אך קודמים להם בטיחות, אחיזה על הכביש ונוחות.

וודאו שהרכב עמד בכל מבחני הבטיחות, שקיימות בו מערכות בטיחות מתקדמות והוא עשוי מחומרים איכותיים, חזקים ועמידים; בנוסף בידקו כי הוא נוח ומאובזר לשביעות רצונכם. נפח תא המטען וגישה נוחה למטען הם גם כן דברים שיש לקחת בחשבון.

חשוב להבין שרכבים משפחתיים מסוגים שונים אינם רק אמצעי תחבורה, הכביש הוא מרחב מסוכן ולכן יש חשיבות מרובה לנושא הבטיחות וההגנה על חייכם וחיי משפחתכם בעת הנסיעה. תכנון מקדים של ההוצאות והתייחסות לפרמטרים הנוספים שציינו כאן, יביאו אתכם לנסיעה בראש שקט ויעניקו תמורה גדולה עבור מחיר הרכב המשפחתי שלכם.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד