כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פסח בירושלים: אביב בעיר היפה בתבל

ירושלים מציעה מבחר עצום של סיורים מודרכים בעיר, פעילויות וסדנאות לילדים ולהורים, ביקורים באתרים המדהימים של הבירה ועוד

פסח בירושלים: אביב  בעיר היפה בתבל


צוות טלחופש, גאה להביא לכם טעימה קטנה מחגיגת אטרקציות הפסח הגדולה בירושלים.

כתמיד מציעה ירושלים שפע עצום של סיורים מודרכים בעיר, פעילויות וסדנאות לילדים ולהורים,
ביקורים באתרים המדהימים של הבירה, טיולים רגליים וממונעים, מפגש בלתי אמצעי עם האנשים, המקומות, הניחוחות והטעמים של ירושלים, מופעי תרבות ואומנות, פסטיבלים מלהיבים ועוד ועוד.

גשמי החורף הברוכים הביאו בעקבותיהם שיאי פריחה מרהיבי עין ובעיר וסביבותיה מזמינים אתכם לטייל ולהתבשם מהיופי הבלתי נתפס הזה.

"עשרה קבין של יופי", אומר המדרש, ירדו לעולם. "תשעה מהם נטלה ירושלים".

גם מי שלא נולד בה נשבה בקסמה ומהלך בה אחוז קסם.

אומרים שעל מנת להכיר את ירושלים באמת, צריך לחיות בה יום יום. להתעורר ולפתוח חלון ולפתוח חלום, ללכת למכולת לקנות כיכר לחם ריחנית חמה וטרייה של אנג'ל או של ברמן, לחוות ניחוח פירות וירקות טריים ואווירת שוק ירושלמי ייחודית בשוק מחנה יהודה, או מחניודה בפי הירושלמיים.

כיצד מתחילים טיול בירושלים. איך כונסים למעלה משלושת אלפי שנות היסטוריה לתוך יום טיול אחד, שהרי שנים רבות לא מספיקות להכיל את כל היופי.

אנחנו בצוות טלחופש ננסה להעניק לכם טעימה קלה, קטנטנה, על קצה קצהו של המזלג, מירושלים של מטה.

את ירושלים צריך להכיר ברגליים. ללכת ברחובות ובסמטאות האבן הציוריות, לגלות את האריות הטבועים באבניה, סמליה של העיר, לשמוע את הסיפורים, לשיר את שירתה של ירושלים, לפגוש את האנשים, לחיות את החלום.

אבל ירושלים של היום מציעה גם אפשרויות נוספות לאלה שמעדיפים לנוע בעיר בנוחות וללא מאמץ פיזי.

סיטי תור, קו 99, הוא קו התיירות סובב ירושלים, מזמין אתכם לנסוע בין אתרי העיר הרבים ( כשישים אתרים בסיור ), על גבי אוטובוס תיירים מהודר ומפואר הפתוח לשמיים, וליהנות מהסברים מוקלטים במנעד שפות רחב, המועברים באמצעות אוזניות אישיות אותן מקבל כל נוסע בעלייתו לאוטובוס.

אפשרות נוספת "לרחף על פני העיר", מציעות חברות הטיולים סגווי ירושלים וסגווי עיר דוד. בואו להתרגש, לחוות, לחיות את הווה הירושלמי המסעיר והתוסס, רכובים על גבי כלי רכב מופלא. הסגווי, כלי רכב ייחודי שקט, בטוח וידידותי לסביבה, המופעל באמצעות תנועות גופו של הרוכב ומיועד לגילאים 16 ועד... ללא צורך ברישיון נהיגה או בניסיון קודם.

הרכיבה על הסגווי מתבצעת בעמידה והמשתתפים עוברים תדריך היכרות עם הסגווי ותרגול רכיבה וכן מצטיידים באמצעי הגנה כגון קסדה וברכיות וכן בבקבוקי מים קרים.

טיולי סגווי ירושלים וסגווי עיר דוד עוברים בטיילות ארמון הנציב אל מול נוף קדומים עוצר נשימה, באתריה היפים של הבירה ובפינות חמד.

כל טיול סגווי מלווה במדריך צמוד והטיולים עצמם מתבצעים לאורך כל שעות היום ובשעות השקיעה, אז נצבעת ירושלים בצבעי ארגמן ובפסי כסף מהפנטים.

ירושלים משלבת מטה ומעלה עם ביקור מפעים במכון המקדש המתאר את תקופת פעילות הכוהנים בבית המקדש ומציג תערוכה של כלים וספריה עשירה, וכן סיור מרתק לאורך חומות העיר העתיקה.
הסיור עובר לאורך חומות האבן העצומות אשר נבנו ע"י הסולטאן העות'מני סולימאן, דרך שערי החומות, תצפית על הכותל המערבי, העיר העתיקה והשכונות החדשות והמודרניות.

סיורי החומות מתבצעים בשני מקטעים: הקטע הצפוני משער יפו לשער האריות והקטע הדרומי משער יפו לשער האשפות.

חנייה למשתתפי הסיורים בחניונים העירוניים ממילא וקרתא.

לבאים בתחבורה ציבורית ניתן להגיע עם קווי האוטובוס והרכבת הקלה המגיעים סמוך לשער יפו.
מסלול טיול מומלץ נוסף מזמין אתכם לבקר ברחובותיה של שכנות ימין משה ומשכנות שאננים.

שכונות ציוריות אלה נבנו בשנת 1860 והיו לשכונות הראשונות מחוץ לחומות העיר. הדמות שמאחורי השכונות היא משה מונטיפיורי הוא בנה אותן לאחר ששמע על מצוקת המגורים בעיר העתיקה ומתוך חזון היציאה מחוץ לחומות והפיכתה של ירושלים לעיר גדולה ופתוחה. בשכונות ימין משה ומשכנות שאננים נמצאים בתי כנסת ובתי מרחץ מקוריים וכן מוזיאון המנציח את פועלו של האיש המופלא והמבנה המפורסם של טחנת הקמח שלצידה מוצג שחזור מרכבתו של מונטיפיורי.
מבנה טחנת הקמח משמש כיום כביתה של סצנה קולינארית ירושלמית מופלאה וחדשנית, המיוצגת ע"י מגוון מסעדות שף נודעות וכשרות למהדרין.

המהדרין שבטיולים ובאטרקציות יגלו גם את שבילי ההליכה, פינות החמד והמדשאות בגיא בן הינום ומרפסת הסינמטק הצופה עליו ממעל, את יפעתו של גן הפעמון והאווירה התוססת ברחוב עמק רפאים במושבה הגרמנית.

זו ההזדמנות לטייל בשמורות הטבע הסובבות את העיר, נחל שורק ונחל קטלב, יער ירושלים, בריכת אגם מים הייחודית במושב בית מאיר, מעיינות סטף ושאר מעיינותיה הקסומים של ירושלים, פארק קנדי, הגנים הבוטניים, גן הוורדים הסמוך לכנסת ישראל ועוד ועוד.

לאטרקציות ומסלולים נוספים לחצו כאן/
אטרקציות גן ורדים ירושלים כנסת חומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד