כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פיגוע דקירה בשומרון: חייל נפצע קשה

שני חיילים נדקרו סמוך ליישוב מעלה לבונה • אחד מהם פונה במצב קשה לבית החולים בירושלים • המחבל חוסל

צילום: שלמה מור
צילום: שלמה מור


פיגוע דקירה באזור שילה. שני חיילים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.

מעט לאחר השעה 10:00 מחבל פלסטיני התנפל על שני חיילים בצומת תורמוס עיא צפונית מזרחית לרמאללה. הוא דקר אחד מהם, ופצע אותו קשה בצווארו ובידו. חייל אחר ירה בו ונפצע קל.

המחבל נורה וחוסל. הוקפץ מסוק לטובת פינוי החייל שנפצע באורח קשה.

צוותי מד"א ומתנדבי איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק שפינה אותו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא מורדם ומונשם וסובל מדקירה בפלג גופו העליון.

פאראמדיק מד"א חגי ברטוב שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו ראינו קבוצה של אנשים סמוך לכביש 60, על הכביש שכב צעיר כבן 20 בהכרה, עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, תוך פינוי מהיר לבית חולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום טיפול תרופתי, הרדמה והנשמה מצבו מוגדר קשה. צעיר נוסף כבן 20 התהלך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצעי דקירה שיטחיות בגב, לאחר טיפול בשטח פינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל" .



השר וחבר הקבינט בנט הגיב: ״מאיראן ועד שילה, יש לאויבים שלנו מטרה אחת: לפגוע בכמה שיותר יהודים. אני מחזק את כוחות הביטחון שהרגו את המחבל, זהו צריך להיות גורלו של מי שפוגע ביהודים חפים מפשע, ארוע חמור צריך להסתיים כך ולא בחלומות על שחרור מהכלא״.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, שנמצא בזירת הפיגוע בעלייה למעלה לבונה, הגיב לאירוע: "אני קורא לממשלת ישראל להרוס את בית המחבל באופן מידי, זה הסיכוי היחיד ליצור הרתעה אפקטיבית. כמו כן, יש לגרש את משפחת המחבל".
פיגוע דקירה רמאללה שילה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד