י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משפחת וואזנר: ההלוויה נוהלה ע"י גורמי מקצוע

משפחת הרב מודיעים: נמשיך את הקשר עם המשפחות והגורמים המקצועיים

היכל הישיבה בעת מסע הלוויה. צילום: שוקי לרר
היכל הישיבה בעת מסע הלוויה. צילום: שוקי לרר


בישיבת חכמי לובלין בבני ברק - שבתחום אחריותה נמחצו למוות שני הרוגי 'מדרגות המוות' - מוטי גרבר ז"ל ויצחק סאמט ז"ל, שוברים שתיקה ובתגובה לפטירתו של האחרון הוציאו הודעת אבל.

"יחד עם כל בית ישראל, אנו המומים ומזועזעים מאסון הכפול בפטירת עלם חמודות, רך בשנים וטוב הלב, כמר יצחק סמט ז"ל, שנפגע במוצאי יום טוב א׳ דפסח, בעת מסע הלווית מרן רבינו הגדול בעל שבט הלוי זצוק"ל, וכעת השיב נשמתו ליוצרה".

"זהו אסון כפול לאחר פטירתו של אחד מבחירי בני הישיבה הקדושה הרב מרדכי גרבר ז"ל. קשה סאת יגוננו ואין מילים לנחם את השכול והאבל".

בהנהלת הישיבה מתייחסים לארגון הלוויה וההאשמות לפיהן הנהלת הישיבה ומשפחת וואזנר לא נערכו כראוי לארגונה. ומוסיפים פסקה מקוממת: "נחזור ונדגיש כי מסע ההלוויה תוכנן ואורגן על ידי הגורמים המקצועיים ולפי כל הוראותיהם פעלנו. עמדנו ונמשיך להיות בקשר שוטף עם המשפחות השבורות ועם כל הגורמים המוסמכים".

הודעת הישיבה לא פירטה מי הם אותם 'גורמים מקצועיים' אלמוניים, וכן אינה מסבירה את שורת התקלות ואופן ניהול הלווייה החובבני והרשלני. החל מקביעת מועד תמוה לשעת לילה מאוחרת וכלה בשינויים פתאומיים במהלך הלוייה עצמה.

לדברי בני המשפחה מועד קביעת הלוויה במוצאי שבת נעשתה לאחר התייעצות עם הגר"ח קנייבסקי. כאשר חתנו של הגר"ש וואזנר זצ"ל, הרב איצקוביץ, נכנס להיוועץ עמו אם לדחות את הלוויה ליום ראשון. אך הגר"ח פסק שלא לעשות כן.


משטרת ישראל חקרה מספר גורמים בהנהלת הישיבה ובמשפחת וואזנר ומסקנותיה צפויות להתפרסם בקרוב. ,

הדחיפות בשיאן. צילום: אבי שיף

לובלין וואזנר לוויה הרוגים מדרגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד