ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרבי מבעלזא: "הסדרת ענין טומאת כהנים - תיקון גדול"

האדמו"ר מבעלזא להנהלת המרכז הרפואי 'הדסה': "הסדרת עניין טומאת כוהנים הנעשת בבית החולים- הינו תיקון גדול" • הדברים נאמרו בעת ביקור הנהלת המרכז הרפואי במהלך חול המועד אצל האדמו"ר

בביקור אצל האדמו"ר (באדיבות המצלם)
בביקור אצל האדמו"ר (באדיבות המצלם)


"הסדרת עניין טומאת כוהנים במרכז הרפואי הדסה, הינו תיקון גדול מאוד לטובת הכוהנים הרבים ובני משפחותיהם המגיעים להתאשפז ולבקר את יקיריהם המאושפזים בבית החולים", כך התבטא האדמו"ר מבעלזא בעת ביקור הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' במהלך ימי חול המועד בביתו בקריה בירושלים.

מצד הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' נטלו חלק בביקור רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, משנה למנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' מר אורן לוי, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' פרופ' יורם ווייס.

רב המרכז הרפואי הרב משה קליין שליט"א סיפר לאדמו"ר מבעלזא על הפתרון הראשון מסוגו בעולם לסאגת 'טומאת כוהנים' שמעסיקה כל בית חולים ממוצע. "אנחנו עמלים לקראת סיום פיתוח טכנולוגי שאין לו אח ורע בשום מקום בארץ ובעולם, כדי לפתור את סאגת 'טומאת כוהנים'. אם עד היום, היו משגרים עובד להדביק פתק בכניסה לבית החולים המתריע על נפטרים ל"ע שנמצאים בקרבו, מה שמביא לעיתים לעיכוב בהודעה, הרי שמעתה, לא עוד. פתחנו מכשור טכנולוגי שמתריע באורח מידי על המצאו של נפטר בבית החולים. הדבר קורה בסנכרון מלא מיד עם הודעת הפטירה שמנפיק הרופא במחשבי בית החולים", ציין רב המרכז הרפואי.

לאחר מכן, הנהלת המרכז הרפואי סקרו בפני האדמו"ר את הכנות הרבות במרכז הרפואי 'הדסה' לקראת חג הפסח. לראשונה הוחלט על כשרות למהדרין ללא קטניות בימי הפסח הקרבים. החלטה זו אינה מונעת מהמטופלים הנצרכים לדיאטות כאלה ואחרות גם אם הן מורכבות מקטניות מלקבל אותן עפ"י הנחיית צוות הדיאטניות ועל פי שקול דעתן. שילוב זה של שדרוג הכשרות לכלל המטופלים במחלקות ובחדרי האוכל של הצוות מחד לצד מתן מענה רפואי לפי שקול דעתן המקצועי של הדיאטניות. ומאידך, ייצור מצוינות רפואית והלכתית כאחד. בנוסף, הכנסת חמץ למרכז הרפואי נאסרה החל מיום רביעי יב' ניסן, ואכיפה מתבצעת בעניין. בימי הפסח נאסרה הכנסת אוכל מכל סוג שהוא למרכז הרפואי. כמו כן, במהלך כל ימי החג מוצב כמו בכל שבת, שומר נכרי בכניסה למחלקת יולדות, הילודים וחדרי הלידה. מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' פרופ' יורם ווייס ציין כי אנשי הצוות עושים ככל אשר לאל ידם להבין את צורכי המטופל הדתי- חרדי על מנת לספק את צרכיהם במלואם.

האדמו"ר מבעלזא הביע התפעלות גדולה מהכנות הרבות שנעשו בבית החולים לקראת החג, והכל במטרה להקל על הנאלצים להישאר בימי הפסח בבית החולים ובירך את בכירי הנהלת המרכז הרפואי כל אחד בנפרד. "נותר רק לאחל שכל הצוות הרפואי יעסקו תמיד רק בדברים משמחים ושלא ישמע שוד ושבר בגבולנו", איחל האדמו"ר.











ביקור כהנים בעלזא בית החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד