אזהרה למשתמשי אפל: "מי שלא יעדכן עלול לאבד שליטה"
הגרסה החדשה מוסיפה הצפנת RCS ושדרוגי פרטיות, אך מבטלת את ארכיטקטורת HomeKit הישנה ומחייבת עדכון למכשירים מחוברים
- קובי ברקת
- כ"ה שבט התשפ"ו
אפל החלה להפיץ את iOS 26.3, עדכון ביניים שמתמקד בשיפור תשתיות, אבטחה וחוויית שימוש, ללא שינוי עיצובי משמעותי.
במעריב דווח כי במרכז הגרסה עומדת תמיכה בהצפנה מקצה לקצה בהודעות RCS באפליקציית Messages, המאפשרות תקשורת מתקדמת בין אייפון לאנדרואיד. עם זאת, הפעלת ההצפנה תלויה בתמיכת חברות הסלולר, ובישראל טרם נמסרה הודעה בנושא.
העדכון כולל גם כלי חדש בשם Transfer to Android, המאפשר להעביר באופן אלחוטי תמונות, הודעות ואנשי קשר למכשיר אנדרואיד תואם, וכן בקרה חדשה בשם Limit Precise Location שמגבילה את דיוק המיקום המועבר לרשת הסלולרית.
במקביל נסגרה סופית התמיכה בארכיטקטורת HomeKit הישנה. משתמשים שלא יעדכנו לארכיטקטורה החדשה של אפליקציית Home יאבדו גישה לשליטה במכשירי הבית החכם. בנוסף, אייפד כבר אינו יכול לשמש כרכזת ביתית, ונדרש HomePod או Apple TV לתפקוד מלא.
מדובר בעדכון שאינו מהפכני, אך כזה שמחזק את האבטחה ומחייב פעולה מיידית מצד משתמשי הבית החכם.


הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות