כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ביקור נדיר: הגרי"מ לאו הגיע לביקור בביתר עילית

הגרי"מ לאו הגיע בחול המועד לביקור בביתר עילית במהלכו ביקור בישיבת 'רבינו יוסף שלום' ונפגש עם רבני העיר

הגרי"מ לאו בביתר עילית
הגרי"מ לאו בביתר עילית


ביקור רב רושם של הגאון רבי ישראל מאיר לאו הרה"ר לתל אביב - יפו לשעבר הרב הראשי לישראל ונשיא הישיבה הגדולה "חיי משה" ירושלים, נערך אתמול יום ג' דחול המועד בעיר ביתר עילית –עיר התורה והחסידות בערי יהודה .

עם בואו לעיר נערך מעמד לחיים וקבלת פנים חגיגי בביתו של סגן ראש העיר בנימין הרשלר בשכונת הגפן בעיר, ומגדולי השותפים לישיבת "רבינו יוסף שלום" שם השתתפו רבני העיר ביתר עילית בראשות הגאון רבי ישראל ברזובסקי רב שכונת הגפן בביתר עילית, בנו הגדול של האדמו"ר מסלונים וחבר בד"צ אגודת ישראל, הגאון רבי משה טוביה ויסברגר מלפנים רבה של בודאפסט וכיום רב קהילת "קהלת יעקב" בשכונת הגפן בביתר, כמו"כ נכחו במעמד החגיגי סגן ראש העיר יהודה עובייידי יו"ר ש"ס בעיר, מ"מ ראש העיר יצחק רביץ שהביא למעמד את ברכת ראש העיר מאיר רובינשטיין שנבצר ממנו להשתתף במעמד מחמת חופשתו בימים אלו, כמו כן השתתפו השותפים להצלחת ישיבת רבינו יוסף שלום בעיר ביתר, ובראשם הר"ר עובדיה הומינר הרה"ג רבי יעקב הייזלר בעמח"ס "אני לדודי" על המועדים, הרב אהרן וינר – מאתרוגי וינר הרב אסף ניסטנפובר ועוד.

את פני הרב הראשי הרב לאו קידם בברכת ברוכים הבאים יצחק רביץ סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר סיעת דגל התורה בביתר עילית.

הרב רביץ נשא דברים בשבח העיר ביתר עילית ועל האחדות הנדירה השוררת בעיר מאז יום היוסדה ועד הלום, הרב רביץ סיפר להרב לאו על חשיבתה של ביתר כאשר היום כבר מתגוררים בעיר למעלה משישים אלף נפש כ"י לצד הכוללים והישיבות הרבות, וארגוני החסד הרבים מכל החוגים והעדות המתפתחים בעיר לתפארת בס"ד.

כמו"כ נשאו דברי ברכה לכבודו של האורח הגר"י ברזובסקי, הגרמ"ט ויסברגר שבירכו את בואו של הרב לאו והתרומה הייחודית של הרב לעיר במישורים השונים בעמידתו האיתנה לימין קברניטי העיר ופרנסיה מיום היווסדה.

לאחר מעמד הלחיים יצא הגרי"מ לאו לעבר ישיבת בין הזמנים המרכזית "רבינו יוסף שלום" בניהולו של המחנך הרב עובדיה הומינר שהתקיימה בהיכל ביהמ"ד המרכזי 'טוב דעת' ברחוב פנים מאירים.

במקום חיכו והמתינו מאות הלומדים מתושבי העיר מכל החוגים והעדות שהמתינו לשמוע את דברותיו הנעימים של הרב לאו לכבוד החג.

במשך שעה ארוכה נשא הרב לאו דברים מרתקים בענייני הלכה ואגדה במהותו של חג הפסח, כאשר כל משך הדרשה היו רתוקים ציבור ההמונים שצבאו על דלתות ביהמ"ד ועל מבואותיה.

הגרי"מ לאו אף סיפר בהתרגשות על הקשר הנדיר שהיה לו עם פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל במשך עשרות בשנים אשר על שמו נוסדה הישיבה הקדושה "רבינו יוסף שלום", הרב לאו אף סיפר את סיפורו האישי בנושא "גני חמת" שבעיר טבריה שזכה לנסוע ברכבו יחד עם פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל ממעונו בשכונת מא"ש, ומשם למעונו של מחותנו הגרש"ז אויערבאך זצ"ל בשכו' שערי חסד ומשם נסעו יחדיו לביתו של הגר"ש וואזנר זצ"ל והורידו יחד את החרם המפורסם על בנק לאומי, ולמנוע המשך חילולם של קברי הקדמונים רח"ל בארץ ישראל.

בסיום הדברים הודה הרב לאו למנהלי הישיבה ולעומדים בראשה "רבינו יוסף שלום" שהוקם לפני שנתיים וחצי לשמו ולזכרו הגרי"ש אלישיב זצ"ל שעומד בנשיאותו של הגר"ח קניבסקי על פעולותיהם הכבירות בהפצת תורה ובפרט בענייני השביעית ענייני דיומא בסניף המרכזי בביתר, ובשאר הסניפים ברחבי הארץ בבית שמש, ובעיר חיפה. ובירושלים בכולל ערב המרכזי בבית מדרשו (בקראוון) של הגרי"ש אלישיב זצ"ל רחוב חנן 7 עיה"ק ירושלים.



























































הרב לאו ביתר עילית ביקור חול המועד רבינו יוסף שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד