כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גדולי ישראל על פטירת הגר"ח: "גזירה משמים"

הגר"ח קנייבסקי: "האחיין היחיד שלמד עם החזון איש" • הגר"ד לנדא עצר את דמעותיו: "אסור לבכות ביום טוב"

הגר"ח גריינמן זצ"ל עם הגר"ד לנדא
הגר"ח גריינמן זצ"ל עם הגר"ד לנדא


עם פטירתו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, ומששמע על כך הגר"ח קנייבסקי בחג שביעי של פסח, כאשר סיפרו לו מקורביו על האבידה, הגיב בכאב וסיפר: "הוא האחיין היחיד של החזון איש שלמד איתו, והדוד אף מזכיר אותו בספרים".

בנוסף אמר הגר"ח קנייבסקי, כי "זה גזירה מן השמים שנפטרו שני גדולי עולם הגר"ש וואזנר זצ"ל בחג הראשון והגר"ח גריינמן זצ"ל בחג האחרון".

ידידו הקרוב, הגאון רבי דב לנדא ראש ישיבת סלבודקא, הוריד דמעות מעיניו כששמע על הבשורה הקשה, אך מיד עצר את עצמו ואמר: "יום טוב זה לא זמן לבכות". הגר"ד אף ביטל בביתו שמחת יום טוב שהייתה אמורה להתקיים עם תלמידיו, וכשראה שיורד גשם התבטא שהשמים בוכים על פטירתו.

בערב יו"ט אחרון של פסח נזכר ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין שכבר הרבה זמן לא היה אצל הגר"ח גריינמן זצ"ל, ויצא לאחר מנחה בישיבה לבקרו, גדולי ישראל דיברו בערך כ-10 דקות, והגרי"ג אמר לו ש"שכינה נמצאת למראשותיו", ולאחר מכן ביקש בצעד נדיר שלא זכור שנים - לשתות אתו לחיים לשמחת היו"ט, ובירכו הגר"ח באגוטאן יו"ט ונפרדו.

הגרב"ד פוברסקי קיבל בצער גדול את הבשורה המרה על פטירת הגר"ח גריינמן זצ"ל, ובעת שעברו תלמידיו הערב להתברך בשבוע טוב וקיץ בריא פרץ בבכי ואמר "לוואי ויראה המקום בצערינו ויאמר למשחית הרף, שהתייתמנו בחג ממרן פוסק הדור זצ"ל וכעת מרן הגר"ח זצ"ל". יצויין כי בהמשך הגיע הגרב"ד לביתו של הגר"ח זצ"ל ואמר פרקי תהילים לעילוי נשמתו.
הרב גריינמן הרב לנדא הרב חיים קנייבסקי לוויה יום טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד