כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ח"כ פרוש חושף: הבקשה האחרונה של הגר"ח

כמידי חג עלה ח"כ מאיר פרוש לבית הגר"ח גריינמן זצ"ל, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על הקשר ההדוק

מאיר פרוש עם הגר"ח גריינמן. צילום: שוקי לרר
מאיר פרוש עם הגר"ח גריינמן. צילום: שוקי לרר


חה"כ הרב מאיר פרוש, שהיה מקושר בלב ונפש לגר"ח גריינמן זצ"ל והיה פוקד את ביתו תדיר - בכל השנה ובימי חג ומועד - הגיע לגר"ח בערב החג ובחול המועד לביקור חג בביתו ברחוב רב אסי בבני ברק.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מגולל פרוש את פגישותיו האחרונות: "בערב החג דיווחתי לו בנושא המשא ומתן הקואליציוני המתנהל ונושא הגיוס שעל זה התעכבנו בעיקר והיה חשוב לו לדעת. הוא גם נתן לי מצות כדרכו בערב החג, כך גם בחג הסוכות היה נותן לי אתרוג".

פרוש מספר על ההיסטוריה של הקשר המשפחתי עם הגר"ח: "הקשר שלי לר' חיים החל כבר בימי צעירותי, אבי ז"ל היה נכנס אליו והיה מתייעץ עמו, והקשר התהדק אחרי שנהפכתי להיות חתן אצל רבי נחום הלפרין, הבן של ר' יעקב ז"ל שייסד את שכונת זכרון מאיר. בעסקנות הציבורית הוא היה מלווה אותי והייתי נכנס תדיר לביתו לקבל את הדרכתו".

האם ראיתם אצלו בביקור בחג משהו שלא כשורה?

"לא ראינו שום דבר עליו שהעיד על הבאות, גם שהיה קשה לו מאוד וראשו היה שמוט, תמיד מתי שבאתי אליו הוא ישב ולמד עם הבנים שלו או לבדו, ביום רביעי האחרון שאלתי את הבן מה לומדים כעת, והוא אמר לי לומדים כלים מהתחלה".

מה המילים האחרונות שאמר לכם?

"המילים האחרונות שהוא אמר לי 'תוסיף עוד רבע שעה לימוד בשבילי, שיהיה בשבילי ובשבילך. דאס איז מיין פרנוסה', אמר לי (זה הפרנסה שלי מ.ו.) תמיד היה שואל כמה שעות ביום אני מקדיש ללימוד וכך גם כעת".
מאיר פרוש הרב גריינמן בחדרי חרדים שיחה אחרונה זכרון מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד