א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בית המשפט הכריע: הרב פינטו יתייצב לדיון

למרות חוות דעת רפואית שהביאו פרקליטי הרב, ובעקבות דעה נגדית, נדרש הרב פינטו להתייצב בשלישי הקרוב למשפט

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


בית המשפט המחוזי דחה היום (ראשון) את בקשת פרקליטי הרב פינטו, לדחיה נוספת של הקראת כתב האישום שנקבעה ליום שלישי כ"ה ניסן, לאחר דחיות חוזרות ונשנות.

השופט ד"ר עודד מודריק, סגן נשיא ביהמ"ש, קרא את חוות הדעת של ד"ר גרשבאום שהביאו פרקליטי הרב, וסבר שאין בה מענה לשאלה האם אפשר מבחינה רפואית להטיס את הרב לישראל לשם העמדה לדין, והאם יש בכך סיכון לחיי הרב.

בפרקליטות הסתמכו על חוו"ד של ד"ר מנחם לאופר מביה"ח תל השומר, שקרא שורה של מסמכים, דוחות של בדיקות, תיעוד רפואי וחוות דעת רפואיות של הרב פינטו, וסיכם ש"אין מניעה מבחינה רפואית לטיסה והגעה מניו יורק לארץ בתאריך המתוכנן 14/04/2015".

לאחר מכן הגישו פרקליטי הרב לביהמ"ש חוו"ד נוספת מד"ר גרשבאום, שם הוא מציין שלנוכח דיווחי הרופאים המטפלים בדבר תופעות מסוימות אצל הרב בעקבות הפרוצדורה הרפואית שעבר, "אין זה מומלץ שיבצע טיסה ארוכה שעלולה לגרום להשפעות שליליות".

השופט סיכם את הדיון ואמר: "אני יכול לקבוע שלא הונחה לפני תשתית ראויה לבסס עליה את בקשת דחיית הדיון". ובכך דחה את הבקשה, כך שראש מוסדות "שובה ישראל" הרב יאשיהו פינטו יצטרך להתייצב לדיון בעוד יומיים לקראת כתב האישום.

בכ"ב אלול תשע"ד, הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ראש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, הרב יאשיהו פינטו, המבוסס על עסקת טיעון - במסגרתה הרב יהפוך לעד מדינה נגד ארביב, ויודה באישומים המיוחסים לו.

מאז, למרות שנקבעו דיונים להקראת כתב האישום עם הסדר טיעון חתום, הרב לא הופיע בבית המשפט, מאחר ולטענתו עבר ניתוחים להסרת גידול סרטני.

השופט ד"ר עודד מודריק אמר כי התנהלות הרב "מעוררת הרבה תמיהות", והוסיף שישקול "להוציא צו הבאה וגם לחלט ערבויות". מועד ההקראה הבא של כתב האישום נקבע לכ"ה ניסן.

בדף הפייסבוק המופעל ע"י אוהדי הרב, פורסם היום כי "כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א יגיע לארץ הקודש השבוע, וימסור שיעור מרכזי וחשוב ביום חמישי הקרוב הבעל"ט. כז' ניסן - 16.4.15 בישיבה הקדושה "שובה ישראל" רחוב שבט בנימין 34 אשדוד".

ממקורבי הרב נמסר ל'בחדרי חרדים' כי ההחלטה טרם נפלה, ובשעה הקרובה יתכנסו רופאי הרב לדון שוב במצבו הרפואי, ובשלב זה ההגעה לישראל עדיין בסימן שאלה.
הרב משה פינטו התייצבות גזר דין בית משפט מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד