ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

למרות עצת רופאיו: הרב פינטו שב לישראל

לאחר התלבטות, החליט הרב יאשיהו פינטו להיענות לצו בית המשפט בישראל להתייצב להקראת כתב האישום נגדו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


סופית: לאחר חצי שנה של דחיות שונות, ובניגוד להמלצות רופאיו, החליט הרב יאשיהו פינטו, להתייצב בפני בית המשפט בתל אביב, להקראת כתב האישום נגדו בפרשת "הרב והניצב", כך אישרו גורמים המקורבים לרב.

כתב האישום נגד הרב הוגש בכ"ב אלול תשע"ד, כאשר הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם פרקליטי הרב. לפי ההסדר הפרקליטת אמורה לדרוש עונש של עד שנת מאסר בפועל.

מאז מתעכבת הקראת כתב האישום נגד הרב. תחילה עתרה התנועה לאיכות השלטון נגד ההסדר. כך גם תנועת אומ"ץ, עתרה וביקשה לחקור את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפי ברכה. לאחר מכן, לבקשת פרקליטי הרב ובהסכמת הפרקליטות נדחה הדיון מספר פעמים.

בדיון שנערך בכ"ח אדר, טענו פרקליטי הרב, עוה"ד אייל רוזובסקי, צבי קלנג ובת חן ליפסקי כי הרב עובר טיפולים רפואיים וניתוחים, ואינו יכול להגיע לארץ לדיון. הפרקליטות דחתה את המסמכים שהוגשו בפניה והציעה למנות רופא שחוו"ד תוכל לשמש בסיס להחלטה.

בפרקליטות הסתמכו על חוו"ד של ד"ר מנחם לאופר מבי"ח תל השומר, שקבע כי על אף הטיפולים, "אין מניעה מבחינה רפואית לטיסה והגעה מניו יורק לארץ בתאריך המתוכנן".

השופט ד"ר עודד מודריק, סגן נשיא ביהמ"ש, אימץ את חוות הדעת וסיכם: "אני יכול לקבוע שלא הונחה לפני תשתית ראויה לבסס עליה את בקשת דחיית הדיון". ובשל כך קבע שעל הרב להתייצב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר הדיון בבית המשפט, כינס הרב פינטו את רופאיו, וביקש לשמוע שוב את חוות דעתם. הללו המליצו שלא ייסע אך למרות זאת החליט לכבד את החלטת בית המשפט ולהגיע לדיון שייערך בעוד יומיים (ג') בבית המשפט בתל אביב.
הרב פינטו בית משפט דיון ארהב שובה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד