י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדהים: ההוראה הרפואית של הגר"ח גריינמן זצ"ל

גדולים צדיקים במיתתן: 'מופת' מדהים בהוראה רפואית חריגה של הגר"ח גריינמן זצ"ל - שהסתיים לאחר פטירתו

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר


רבים התוודעו לחכמתו של הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל בענייני רפואה, ל'בחדרי חרדים' הגיע סיפור מדהים שתחילתו לפני מספר חודשים וסיומו המפתיע מתרחש שעות אחדות קודם מסע ההלוויה הענק שנערך אתמול (א) בבני ברק.

אשה שבעלה אברך יקר אשר אינו משתייך כלל לקהילתו של הגר"ח גריינמן, הייתה באמצע חודשי ההריון כשהרופאים הודיעו לה שממצאי הבדיקות מורים על כך שישנה בעיה מסוימת שמצריכה ניתוח דחוף כדי להסירה מן העובר. היא ובעלה חרשו את הארץ בכדי להתייעץ עם מיטב הרופאים והמומחים, אך כולם היו תמימי דעים, אין מנוס מניתוח דחוף שיציל את חיי העובר.

חבר של הבעל המליץ לו להתייעץ עם ר' חיים גריינמן, "אומרים שהוא מבין ברפואה", אמר אותו חבר.

הבעל במר גורלו נסע לבני ברק והגיע לבית ברחוב רב אסי 8 כשהוא מצויד במסמכים ובצילומים אינספור, כשעליהם חוות דעתם של המלומדים שפסקו פה אחד כי יש לנתח ובמהירות האפשרית.

הגר"ח עיין במסמכים הרפואיים ופסק בקצרה "לא לנתח והכל יהיה בסדר". הבעל הנדהם חזר עם התשובה לרופאים כשהם מביעים תרעומת וחשש רב מפני הסכנה הצפויה לעובר. "בכל מקרה", אמרו, "אם אתה מתעקש שלא לבצע את הניתוח תצטרך לחתום על טופס שבו אתה מוותר מרצונך".

הבעל שלא נמנה כאמור על קהילת תלמידיו של הגר"ח התמלא בחששות והעלה את התלבטויותיו בפני רבו, משגיח מפורסם בעולם הישיבות. המשגיח פסק כי ממה שהורה הגר"ח אין לזוז. האברך חתם על הטופס והניתוח לא התבצע.

אך כאן מגיע חלקו המפתיע של הסיפור. לאחר זמן הגיעה שעתה של האישה ללדת ומסיבה אחרת לגמרי הוצרכה ללדת בניתוח קיסרי, הרופאים ביקשו לנצל את המצב ואמרו שאם כבר עושים ניתוח אז באותה הזדמנות ניתן לטפל גם בבעיה ההיא שעדיין קיימת ומסכנת את העובר. הבעל התקשר לבית הגר"ח והרב הורה שוב, "לא לגעת". סופו של דבר שהסיבוך שבגינו חשבו הרופאים ליילד בניתוח קיסרי הסתדר והאשה ילדה לידה טבעית.

בבדיקות שביצעו הרופאים בתינוק אחרי הלידה הם ראו מיד שהבעיה הראשונה עדיין קיימת ועלולה לסכן את התינוק בתקופה הקרובה וקבעו לאשה תור לבדיקה נוספת בעוד חודש וכנראה יאלצו לנתח את התינוק ל"ע. התאריך שנקבע לבדיקה היה אתמול בשעה שמונה בבוקר.

במוצאי שבת כששמעה האשה על הבשורה המרה בפטירתו של הגר"ח זצ"ל נכנסה לחרדה גדולה, מה היא תעשה בבוקר כשהרופאים ישכנעו אותה שוב לנתח את התינוק, מי יקח על עצמו כעת את ההחלטה הגורלית?

האשה שלא עצמה עין כל הלילה נכנסה אתמול בבוקר בלב חשש אצל הרופא המומחה לבדיקה שנקבעה. הרופא בדק את התינוק ונדהם. "הכל בסדר, הבעיה עברה מאליה, אני לא מכיר דבר כזה, מי שהורה לא לנתח ולקח על עצמו את האחריות הרפואית הזו הוא לא פחות מגאון רפואי".
הרב גריינמן מופת סיפור מדהים מסמכים רפואיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד