י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אבל באירופה: ראש ישיבת אנטוורפן הגאון רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל

עולם התורה סופג מכה אחר מכה: ראש ישיבת עץ חיים וילרייק באנטוורפן וחתנו של הגרש"ז אוירבך זצ"ל - הגאון רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל, נפטר לאחר מחלה קשה בארה"ב • פרטים על מסע ההלוויה - בהמשך

הגאון רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל. צילום: ברוך אוביץ
הגאון רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל. צילום: ברוך אוביץ


ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה על פטירתו של הגאון רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל, ראש ישיבת אנטוורפן וחתנו של פוסק הדור הגרש"ז אויערבך זצ"ל כשהוא בן 81 בפטירתו.

הגרי"א זצ"ל חלה במחלה ממארת ונסע לארה"ב לקבלת טיפולים רפואיים - שם שהה במהלך כל התקופה האחרונה, ועם כל החולי ומכאוב קיבל הכל בדומיה ובשתיקה, אך למגינת לב תלמידיו ובני משפחתו השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"י טרגר זצ"ל, כיהן כראש ישיבת עץ חיים וילרייק, מכונה 'ראש הישיבה של אנטוורפן' והינו חתנו של פוסק הדור הגרש"ז אויערבך זצ"ל.

בתקופת חוליו, קרא בית הדין של הקהילה החרדית 'מחזיקי הדת' באנטוורפן לתושבי העיר להעתיר בתפילה עבורו ולומר כל יום אחר התפילה מזמורי תהילים.

המנוח זצ"ל נולד בה' כסלו תרצ"ד לאביו הגאון רבי אברהם טרגר זצ"ל מחסידי אמשינוב ולאמו מרת נחמה ע"ה. בראש חודש חשוון תשכ"ב הגיע לאנמטוורפן לכהן כראש ישיבת עץ חיים וילרייק שכיהן בה עד סוף ימיו,

הגר"י נודע כגאון עצום בכל חלקי התורה והעמיד מאות תלמידים בתורה ויראה וגידל גדודים של תלמידים, בהם תלמידי חכמים ידועים.

נודע במתק לשונו בכך שהיה כמעיין המתגבר בתורה וחסידות ושניהם יחד הביאו לו אהדה גדולה בקרב כלל הציבור.

במשך עשרות שנים נשא שיעור בחומש רש"י והיה מנושאי השיעורים ושיעורי המסור באנטוורפן ומחוצה לה.

אחד מתלמידיו מספר ל'בחדרי חרדים': "הראש ישיבה שמר על הזמנים בישיבה, הוא נתן מכוחו לבחורים, הוא למד עם הבחורים גם בנושאים אחרים מעבר לסדר הלימוד הישיבתי, הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל אמר עליו ראשו ככינור זוכר הכל יודע הכל".

‏מסע הלווייתו ייצא מהיכל הישיבה בלייקווד בשעה 13:00 בצהריים שעון ניו יורק ומחר בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית המדרש בית ישראל בשכונת עזרת תורה בירושלים, ןיעבור ‏דרך בית המדרש אהל יהושע ברחוב מנחת יצחק להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
טרגר לוויה אנטטורופן ראש ישיבה הרב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד