כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הוארך ביומיים מעצר החשוד ב"תג מחיר"

עורך דינו של החשוד מטעם 'חוננו' התלונן על כך שהשב"כ מנע ממנו לפגוש את הנער כפי שמחייב החוק

הוארך ביומיים מעצר החשוד ב"תג מחיר"


בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ב) ביומיים את מעצרו של הנער העצור בשב"כ בחשד לאירוע הצתה כנגד ערבים, כך מדווח ארגון חוננו. הנער נעצר אתמול וצו איסור פרסום ניתן על פרטי החקירה ופרטי החשוד.

הנער נמצא במתקן שב"כ ובצו מיוחד נאסר עליו לפגוש עורך דין. בדיון היום ייצג את הנער עו"ד אהרון רוזה מטעם ארגון חוננו, אשר קבל על כך שאינו יכול לשוחח עם העצור. בדיון אף סירב נציג המשטרה לומר באיזה אירוע חשוד הנער או מתי התרחש האירוע.

המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בארבעה ימים, ובסופו של דבר בית המשפט האריך את המעצר ביומיים בלבד. בארגון חוננו אומרים כי הארכת המעצר ביומיים בלבד מלמדת על כך שרמת החשדות בתיק נמוכה. "ראינו כבר עשרות מקרים בהם השב"כ והיחידה נגד יהודים בימ"ר ש"י עוצרים חשוד בקול רעש גדול והוא משתחרר כעבור זמן לא רב", אומרים בארגון חוננו.

עו"ד אהרון רוזה שייצג את הנער מסר בתגובה: ״למרות שהכל נותר חסוי במהלך הדיון וב״כ המשטרה לא ענה כמעט לאף שאלה, עולה מהחלטת בית המשפט כי רמת החשד נמוכה, וכולי תקווה כי עד לדיון הבא יתברר ליחידות החוקרות כי לקטין אין קשר לכל הצתה ויניחו לו לנפשו".

עו"ד רוזה התייחס גם למניעת המפגש עם עו"ד שהוטלה על העצור, צעד השמור בדרך כלל למחבלים, ואמר כי "שוב ושוב אני מביע מחאה על כך שכל חקירת שב״כ מתחילה באיסור מפגש עם עו״ד, ודומה כי החריג שבחריג - הפך לדרך המלך״.
תג מחיר שבכ בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד