כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הליכוד מגיב לאטיאס: יש פערים ביננו לש''ס - אבל אנו נגשר עליהם • ראיון

בניגוד לפסימיות של אריאל אטיאס ל'בחדרי חרדים', יריב לוין - נציג הליכוד במו"מ הקואליציוני, אופטימי: "יש פערים אבל בסך הכל אנו מתקדמים ויש אווירה מצויינת" • ומה עם משרד הדתות וראשות ועדת הכספים? • צפו

צילום: פלאש90, תומר נויברג
צילום: פלאש90, תומר נויברג


בניגוד לדברים הפסימיים של אריאל אטיאס ל'בחדרי חרדים', נציג הליכוד במו"מ הקואליציוני אופטימי. ומנבא סיכום מהיר של המשא ומתן בין ש"ס לליכוד.

ח"כ יריב לוין חבר צוות המו"מ של הליכוד ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל'בחדרי חרדים' מגיב לדברי אריאל אטיאס, לפיהם ש"ס טרם קבלה תשובה חיובית לדרישות החברתיות אותן הציגו בבחירות.

"ראשית אטיאס צודק. המו"מ עדיין בעיצומו עוד לא הסתיים ויש דברים שנעננו להם בחיוב ויש דברים שאנחנו עדיין בודקים. אבל אני מניח כי בימים הקרובים נוכל כבר לראות את המיתאר של הממשלה שתוקם ונוכל פחות או יותר לדעת מה יהיו קווי היסוד, ואלו התוכניות תבוצענה כבר באופן מיידי וכשהדבר הזה יחתם ויסגר, הציבור ידע".



צילום: אבי שיף


• האם יש התקדמות בנושא מנהל התכנון וראשות ועדת הכספים, הנושאים שבמחלוקת עם 'כולנו'?

"יש שיחות ויש ניסיון להגיע להבנות בכל סוגיית התיקים, כולל משרד הדתות ומשרד החוץ ועוד כמה נקודות שיש איתם מחלוקת.

"יש כל מיני הצעות לשבץ את הפאזל. הדבר הזה מצריך קצת זמן. צריך לזכור שזה מו"מ מורכב, הוא מתנהל לא רק עם שתי מפלגות אלא יש כאן שש מפלגות שצריך לישב בין כולם את הרצונות והבקשות שלהן.

"אני חושב שבסך הכל אנו מתקדמים. עדיין ישנם פערים אבל הם בהחלט ניתנים לגישור".

• ומה באשר לחוק הגיוס והגיור?

"לגבי חוק הגיוס אמרנו לפני הבחירות וחוזרים על כך שהסנקציות הפליליות היו טעות והם תבוטלנה. מעבר לכך צריך לראות כיצד הדברים ינוסחו. אבל אין ספק שהדבר הזה יקרה.

"בנושא חוק הגיור יתכן שיהיו שינויים בהחלטת הממשלה. מה ואיך הוא ינוסח? אנחנו נמצאים במו"מ ויש פערים והם ניתנים לסיכום".

• אין עדיין דברים סגורים בנושאים הללו?

"אין דברים סגורים, כי עוד לא חתמו על הסכם קואליציוני.אבל ברור לכולם שאנחנו הולכים לכיוון של ביטול הסנקציות הפליליות.

• להערכתך עד סוף השבוע יש חתימה עם המפלגות החרדיות?

"אני לא בטוח שתהיה חתימה. יש גם עניינים של ניסוח - עבודה שמצריכה שעות רבות. אבל אני חושב שאנחנו מתקדמים בצורה טובה. אני רוצה לומר בשבחם של יהדות התורה וש"ס כי השיחות היו באווירה מצויינת ועניינית.יש עוד פערים אבל הם לא גדולים מידי".

בדברים ל'בחדרי חרדים' אמר אטיאס: "אין דברים חדשים, זו הפגישה השלישית עם הליכוד", מקדים אטיאס. "אנחנו בעיקר עומדים על התביעות שלנו מתקופת הבחירות - מע"מ אפס על מוצרי יסוד ולעזור לשכבות החלשות, וכן בדיור הציבורי שהם החלשים ביותר בחברה. עדיין לא קיבלנו תשובות חיוביות מהליכוד ואנחנו מקווים שכשהם יחליטו שהם רוצים להתקדם אז אנחנו נתחיל לקבל תשובות".
ליכוד מומ שס קואליציה כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד