ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יעלון: "מכירת הטילים - כישלון של הסכם לוזאן"

שר הביטחון תקף את ההסכם בין איראן למעצמות ואמר - עסקת מכירת הטילים הרוסיים לאיראן היא תוצאה ישירה של ההסכם

יעלון: "מכירת הטילים - כישלון של הסכם לוזאן"
פלאש90


שר הביטחון יעלון, התייחס היום (שלישי) במהלך סיור לעסקת אס-300 של רוסיה עם איראן ובנוגע לחימוש של איראן את הטרור, ואמר כי העסקה היא תוצאה ישירה של הסכם המסגרת שהושג בלוזאן. אנחנו ממשיכים ומתריעים מפני ההסכם הרע שהולך ונרקם עם איראן.

אתמול (שני) ביטל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, את האיסור על מכירת הטילים המתקדמים לאיראן, דבר שעורר ביקורת נוקבת מצד ארצות הברית וישראל.

"איראן ממשיכה להתחמש ולחמש. העסקה של ה-S-300 שאנחנו שומעים עליה כעת - בעצם האישור הרוסי לחדש את העסקה שהוקפאה בשנים האחרונות - היא תוצאה ישירה של הסכם המסגרת שהושג בלוזאן" אמר יעלון במהלך הסיור.

לדברי יעלון "זה דבר שהתרענו בפניו למעשה עוד לפני שסוכמו הפרטים. אז כבר ברור שמוסרות סנקציות, הנה אחת מהן, וכמובן שזה ישפיע על חיזוק הכלכלה האיראנית. במקביל האיראנים ממשיכים לחמש את הגורמים סביבנו. הם מחמשים את חיזבאללה בצפון, תומכים בלחימה בסוריה, בתימן כמובן עם ההשתלטות החוטית-השיעית על תימן. הנושא הזה בכלל לא נדון, וזה אחד החורים הגדולים ביותר בהסכם, למעשה מחוץ למסגרת ההסכם, וזה בהחלט מטריד מאוד ואני מקווה שעוד יהיה זמן בחודשים הקרובים לתקן את זה".


צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

"איראן ממשיכה להפעיל טרור באזור נגד משטרים פרו-מערביים כמו בתימן, עם הפלת המשטר הפרו-אמריקני על ידי תמיכה בחוטים; עם תמיכה בגורמים שונים בעיראק, כלפינו כמובן, המשך חימוש חיזבאללה בצפון, העברות נשק דרך סוריה כפי שאיראן ממשיכה לעשות; אותו ניסיון של ינואר לפתוח חזית ברמת הגולן שסוכל בעודו באיבו, משקף את הכוונות האיראניות. וכמובן עשרות מיליוני דולרים שהועברו כבר לרצועת עזה, לחמאס ולג'יהאד האסלאמי אחרי מבצע "צוק איתן",

"כדי לעזור להם להתחמש נוכח אי היכולת שלהם להעביר רקטות או אמצעי לחימה אחרים; הסיכולים שלנו - Klos-C - הלחימה המצרית נגד ההברחות. אבל כסף עובר לרצועת עזה כדי לעזור לארגוני הטרור להצטייד ולהתחמש. אנחנו ממשיכים ומתריעים מפני ההסכם הרע שהולך ונרקם עם איראן, שאינו כולל את הטרור, אינו כולל את מרכיבי הטילים, אינו כולל את מרכיבי החלק הצבאי של הפרויקט הגרעיני האיראני ולכן אנחנו מתנגדים להסכם הרע הזה".

ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שׁמחאני, אמר הבוקר בעת ביקורו במוסקבה כי משלוח טילי ההגנה האווירית מרוסיה צפוי להתקבל עד סוף השנה. בנוגע לתביעה של מיליארדי דולרים שהגישה נגד רוסיה על הפרת חוזה המכירה, אמר כי היא תבוטל רק לאחר שהטילים יתקבלו בטהראן.

שר ההגנה האיראני, חוסיין דהקאן, התייחס אתמול (ב) להחלטה של רוסיה להסיר את האיסור על מכירת מערכת טילי ה-S-300, ואמר כי היא יכולה להוביל להרחבת שיתוף הפעולה ולסייע לשמירת היציבות באזור. "ההוראה הזו מציגה את הרצון הפוליטי של המנהיגים בשתי המדינות לפיתוח וקידום שיתוף הפעולה בכול התחומים", אמר דהקאן. "הרחבת שיתוף הפעולה הדו-כיווני ופיתוח שיתוף הפעולה עם מדינות שכנות נוספות בתחומים שונים יכול להיות יעיל ביצירת יציבות וביטחון באזור".
S-300 טילים אירן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד