כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

במשאל טלפוני: הוארכה כהונת המפכ"ל ונציב השב"ס

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת השר לביטחון פנים, להארכת כהונתם של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו

צילום: דובר המשטרה
צילום: דובר המשטרה


הממשלה אישרה במשאל טלפוני הצעת השר לביטחון פנים, להארכת כהונתם של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו ונציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו בעוד כחודשיים וחצי, או עד למינויים חדשים של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס ע"י הממשלה הבאה.

"לאור העובדה שטרם הושלמה הרכבת הממשלה החדשה והרצון למנוע זעזועים בתקופה זו במשטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ומתוך כוונה לפעול בצורה המיטבית ליישום הליך מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס החלטתי להאריך את כהונתם של רב-ניצב יוחנן דנינו ורב-גונדר אהרון פרנקו" אמר השר יצחק אהרונוביץ'.

"אני ממשוכנע שבעת הנוכחית, נכון וראוי שמפכ"ל המשטרה ונציב שרות בתי הסוהר ימשיכו בתפקידם עד למינוי שר ביטחון פנים חדש שיוכל להשלים הליך מינויי ראשי הארגונים".

לפני כארבעה חודשים היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע לשר לבטחון הפנים כי לאחר שנבחנה בקשתו לאפשר לממשלה הנוכחית למנות את מחליפיהם של המכהנים בתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר על אף תקופת בחירות, אין מקום לאשר את המבוקש.

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה לבג"ץ, שם השופט נועם סולברג מתח ביקורת חריפה על התנהלות היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה, וכתב לממשלה היוצאת כי "הציבור מצפה לכך ש"בית החרושת" הנקרא ממשלה, לא ישבות ממלאכה כל אימת שהכנסת תחליט על פיזורה. אין ניתן 'לדומם מנועים', כי המדינה חיה את חייה בלי הפסקה. הציפייה היא לעשייה בלתי פוסקת. המענה לחשש מפני 'שחיתות שלטונית' איננו לעמוד מלכת; המענה הוא בעשייה מבוקרת" כתב סולברג והוסיף כי בניגוד לעמדת היועמ"ש אין הצדקה להפסיק את ההליך למינוי מפכ"ל כפי שהורה וינשטיין.
אהרן פרנקו יצחק אהרונוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד