י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אז איך זה שהרב פינטו נשבע שלא נתן שוחד?

הרב יאשיהו פינטו הודה בשוחד, בחקירתו נשבע בקב"ה: "אם נתתי לא אסיים שנתי" • המקורבים: "ההודאה מאולצת"

אז איך זה שהרב פינטו נשבע שלא נתן שוחד?
פלאש90


הבוקר, (ג'), הודה הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל", במסגרת עסקת טיעון, במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר תת-ניצב אפרים ברכה.

הרב הובא בפני שופט בית המשפט עודד מודריק, פרקליטיו הקריאו בפניו את סעיפי כתב האישום המתוקן נגדו, הרב הודה בכל המיוחס לו ואמר "אני מודה".

עם זאת, לפני כשנתיים וחצי, במהלך חקירתו הראשונה (מתוך 9) של הרב שנערכה בכ"ה תשרי תשע"ג, הרב נשבע בחייו שמעולם לא נתן שוחד: "אני נשבע בקדוש ברוך הוא", אמר, "שלא נתתי שוחד לאפרים ברכה, אם נתתי לאפרים ברכה שוחד פרוטה, שלא אגמור את השנה הזאת. אני נשבע בקדוש ברוך הוא...".

הרב הופיע בפני בית המשפט לאחר מספר דחיות שנמשכו במשך כחצי שנה. אתמול (שני) הרב עלה לטיסה מניו יורק לישראל, במהלכה, לא חש בטוב ועם נחיתתו הובהל לבית החולים 'איכילוב', שם עבר צינתור ששלל את החשד למחלת לב. אולם, הרב נותר למעקב בביה"ח.

הבוקר, הוא יצא מבית החולים ללא מכתב שיחרור לבית המשפט, ובתום הדיון שב לאיכילוב.


צילום: אלי שלזינגר, וואלה חדשות

תמליל החקירה, נחשף בי"א חשון ע"ה בתשובת הפרקליטות לבג"ץ לעתירת תנועת אומ"ץ, בשל אי פתיחת חקירה נגד תנ"צ אפרים ברכה, לאור טענותיו של הרב פינטו, לפיהן העביר לו סכומי כסף.

מקורבי הרב, אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים': "האשמה זו פורסמה בעבר כמה פעמים על ידי עיתונאים בכלי תקשורת חילונים. הרב אמר זאת בעבר באופן הברור ביותר כי החתימה מצידו על ההסדר נעשתה שנתיים לאחר פתיחת החקירה רק לאחר שהובהר על ידי הפרקליטות כי אם הרב לא יחתום על ההסדר, תעמוד הרבנית לדין, חרף מצב בריאותה הרעוע, תוך סיכון מיידי לחייה. אנחנו בטוחים שאתר חדשות חרדי במיוחד בימים של ספירת העומר, יקפיד שבעתיים על כבודם של רבנים ומנהיגים רוחניים ולא יתן יד לפגיעה בגדולי ישראל שהם מנהיגי האומה".



הרב משה פינטו הסדר טיעון איכילוב דחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד