י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בחצות לילה: אותרו 2 בני הישיבה שנעלמו במדבר יהודה

אותרו שני בני הישיבה שעקבותיהם אבדו במדבר יהודה • מתנדב יחידת חילוץ ל'בחדרי חרדים': "המטיילים החרדים לא נערכים כראוי"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי


יום עמוס ליחידות החילוץ: בחצות לילה אותרו שני בני ישיבות שנעלמו בבקעת הורקניה במדבר יהודה.

שני בני ישיבות יצאו למסלול בבקעת הורקניה שבמדבר יהודה, לא הרחק מים המלח. המטיילים, יצרו קשר עם מוקד 100 של משטרת מחוז ש"י, ומסרו שהם מיובשים ונתנו את מיקומם.

בשלב זה, ליחידת החילוץ המשטרתית אין קשר עם המטיילים. חמישה ג'יפים של יחידת החילוץ מגילות הכוללים עשרה אנשי צוות בסריקות אחריהם.

מדובר במקרה הרביעי היום. וידי יחידות החילוץ, המבוססות על כח מתנדבים, היה עמוס היום. במרבית המקרים, טוענים המחלצים, מדובר במטיילים חסרי אחריות היוצאים לדרך ללא ההכנה הדרושה. "זה חוזר על עצמו בכל חופשה", אמר אחד מהם ל'בחדרי חרדים', "אני לא מצליח להבין מה הבעייה של הציבור החרדי, מדוע אינו פועל על פי המתחייב הרי מדובר בפיקוח נפשות של ממש".


חילוץ בן 40 שנהרג לפני שבוע מנחל אוג. צילום: יחידת החילוץ מגילות - משטרת ש"י

במקרה האחרון הערב, מתנדבי יחל"צ מגילות הוזעקו הערב סמוך לשעה 19:45 לסייע לשני בחורי ישיבה שאיבדו את דרכם במצוק העתקים, באזור חיבור נחל תקוע-דרגה.

במהלך החילוץ, נוצר קשר חלקי עם הבחורים וצוותים נוספים של היחידה הוקפצו לאזור על מנת לאתרם. לאחר כשעתיים, הם חולצו והוצאו בשלום.

מוקדם יותר היום, משפחה חרדית מירושלים, שכללה שני בוגרים ושני נערים, יצאו הבוקר לטייל בצפון ים המלח, ללא הכנה מספקת, בלבוש לא מתאים ולא ידע בקריאת מפות. הם הלכו לאיבוד וסמוך לשעה 17:00 הם חולצו על ידי מתנדבי יחידת החילוץ מגילות.

במקרה נוסף, שעות הצהרים המוקדמות, קבוצה של כ-25 צעירים חרדים, עלו מאיזור עין גדי למעלה ציריה, במהלך העלייה אחד מהם נקע את הקרסול ולא יכול היה להמשיך ללכת.

הקבוצה המשיכה לראש מעלה משמר, לשם הוזעקו יחידת החילוץ ערד. שני צוותים יצאו מערד, חברו לפצוע, העניקו לו טיפול ראשוני, והקפיצו אותו לערד יחד עם 2 חברים. שאר חברי הקבוצה המשיכו את המסלול עד לסיומו, ומשם אספו אותם.

אוהד אלחרר, מפקד צוות ביחידת החילוץ ערד, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "צריך לדעת שכל חברי יחידות החילוץ הם מתנדבים. במקרה האחרון, שנים עשר מתנדבים, שבקושי חזרו מעבודתם השוטפת, יצאו עם קבלת הקריאה לחלץ את הנפגע ואת חבריו. מדובר באנשים שעזבו את כל החיים שלהם, בזמן האיכות של המשפחה, אני מאוד מקווה שהמטיילים מעריכים זאת ומודעים לכך".

החילוץ ממעלה משמר. צילום: יחידת חילוץ ערד
















חילוץ מדבר סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד