י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגראי"ל שטיינמן על הרומסים בעת ההלוויה: "צריכים כפרה"

החברותא הגרמ"י שניידר מספר כי כששמע הגראי"ל על האסונות הגיב בצער: "זה שווערע טעג, ימים קשים" • ומה ענה ראש הישיבה לשאלה האם יש תביעה ח"ו על הגר"ש וואזנר זצ"ל, בדומה לדוד המלך שנענש בעוון נוב עיר הכהנים?

הגראי"ל שטיינמן, צילום: יעקב נחומי, פלאש90
הגראי"ל שטיינמן, צילום: יעקב נחומי, פלאש90


הבוקר לאחר תפילת שחרית התבטא הגראי"ל שטיינמן על האסונות האחרונים בהסתלקותם של הגר"ש וואזנר והגרח"ש גריינמן זצ"ל 'שווערע טעג – ימים קשים'.

החברותא של הגראי"ל הגאון רבי משה יהודה שניידר מעיד כי ביותר עולה צערו על הטרגדיה הנוראה של מרדכי גרבר ויצחק סאמט ז"ל שנמחצו במדרגות המוות של ישיבת חכמי לולבין בעת מסע הלוויה.

וכששמע את הדבר נאנח באנחה קורעת לב "אוי וויי וויי" וכשנשא מה מוטל על הציבור לעשות, אמר - הנשק הכי טוב שיש בידינו הוא "תורה וחסד" כמו שאחז"ל הרוצה להינצל מחבלי משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים.

והוסיף כי בן ישיבה שלומד שטיקעל תוס' עם השני זה ג"כ חסד, צריך לדעת שהכל נגזר, ואף אחד לא מת בלי שנגזר עליו ח"ו למות. ואמנם אלו שעברו ברגליהם צריכים כפרה, דגם שוגג צריך כפרה.

וכשנשאל אם אין תביעה ח"ו על פוסק הדור הרב וואזנר זצ"ל שכך אירע בהלוויתו, וכביכול מחמתו, ואף שאינו אשם כלל, הרי מצינו שדוד המלך נענש בעון נוב עיר הכהנים אף שלא עשה כל עול. השיב כי תביעה כזאת שייך רק למי שהוא בדרגה של דוד המלך.

הרמיסה בעת הוצאה המיטה:

צילום: אבי שיף
הרב שטיינמן וואזנר הרב גריינמן מדרגות המוות מחילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד