ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מתוק זה בטבע

מתוק זה בטבע

מתוק זה בטבע


הרצון שהמזון שאנו אוכלים יתבסס על חומרי גלם טבעיים ובסיסים ככל האפשר ויכיל פחות תוספי מזון , הינו ערך תזונתי משמעותי ומהותי המקדם את איכות המזון והתזונה שלנו.

הפחתה והוצאה משימוש של חומרים משמרים, חומרי טעם וריח וצבעי מאכל מלאכותיים, הפכו להיות תו איכות אותו למד הצרכן לחפש על תוויות המוצרים ובטבלת הערכים התזונתיים של המוצר.
ועכשו לחדשנות גם בתחום הממתיקים המלאכותיים.

בשנים האחרונות המשוואה של מוצרים מתוקים שהינם דלים מופחתי סוכר או ללא תוספת סוכר אך גם ללא ממתיקים מלאכותיים הפכה למציאות קיימת, הכל הודות לממתיק המופק באופן טבעי מצמח הסטיביה ,שהינו מתוק וחסר קלוריות.

הסטיביה הוא שיח בר רב שנתי הגדל ביערות הגשם שבדרום אמריקה. עליו מכילים מולקולות יחודיות בעלות טעם מתוק . ב- 1931 בודדו שני כימאים צרפתיים מהצמח את החומרים המעניקים לו את טעמו המתוק הקרויים סטיביול גליקוזידים. דבר שאפשר את השימוש בסטיביה כתחליף לסוכר ולממתיקים מלאכותיים.

ממתיק הסטיביה עמיד בחום ובסביבה חומצית, אינו גורם לתסיסה, אינו רגיש לאור ואינו משנה את צבעו. הוא מתוק מאוד, פי 200 מסוכר רגיל, ולכן נדרשת כמות קטנה מאוד ממנו על מנת להמתיק את המשקה או המזון. שימוש של אלפי שנים בצמח בתזונה של האדם היווה את הבסיס לאישור הבטיחות בשימוש בסטיביה, וכיום הוא מאושר לשימוש בארה”ב, באירופה ובישראל.

מולר סימפלי פרוט יוגורט פרי 0% שומן בלבד החיבור הטבעי ביותר בין היוגורט האיכותי של מולר לבין הממתיק מהסטיביה. מאפשר לאילו מאיתנו השומרים על צריכת הקלוריות ועל המשקל, כמו גם לאלו המעוניינים להפחית את כמות צריכת הסוכר שלהם, להנות מיוגורט 0% שומן במרקם קרמי, היחיד בישראל ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים. מכיל 59 קלוריות בלבד לגביע. בהשגחת בד"ץ אגודת ישראל ובד"ץ איגוד הרבנים בראשות הרב ווסטהיים.

מולר סימפלי פרוט 0% שומן נושא את תו א.י.ל - האגודה הישראלית לסוכרת ומהווה מענה תזונתי מצויין גם לסוכרתיים. מולר גאה להביא את הבשורה בפעם הראשונה לישראל- יוגורט 0% שומן היחיד ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים ורק 59 קלוריות לגביע. שיהיה בתיאבון.


1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד