כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

משואת הסתה? "מחפשים אותנו בצפירה ומדירים אותנו מההדלקה"

בניגוד לשנים האחרונות, רשימת מדליקי המשואות השנה אינה כוללת אף חרדי 'פורץ דרך' • משי זהב: "תמיד מארגני הטקס יודעים לדאוג לכל המגזרים, גם למגזר הערבי, ואת הציבור החרדי ממדרים" • ח"כ איילת שקד: "בזיון"

משואת הסתה? "מחפשים אותנו בצפירה ומדירים אותנו מההדלקה"
פלאש 90


כבכל שנה, יתקיים גם השנה טקס הדלקת המשואות השנתי בהר הרצל בירושלים בליל יום העצמאות, במעמד בכירי המדינה ובשידור ישיר בערוצי התקשורת השונים.

אלא שבניגוד לשנים האחרונות, בהן הכירו המארגנים בחשיבותו של המגזר החרדי ובתרומתו לחברה, ובהתאם לכך הדליקו משואות כמה מהדמויות המוכרות במגזר, בהן רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ובתו של הגר"ע זצ"ל הרבנית עדינה בר שלום, השנה לא נכלל אף חרדי ברשימת 'פורצי הדרך' שנבחרו להדליק משואות.

יו"ר אירגון זק"א ומי שהדליק משואה בעבר, יהודה משי זהב, אומר ל'בחדרי חרדים': "מצד אחד מאשימים את הציבור החרדי בזלזול ובכך שאנחנו לא לוקחים חלק ביום הזיכרון, השואה והעצמאות ןגם מחפשים אותנו שאנחנו מאלו שהולכים בצפירה ועושים מנגלים בימים אלו. ןמצד שני מנזרים אותנו, עןשים הדרת חרדים ולא נותנים לחרדים להדליק משואה.

"לא יתכן שתמיד מארגני הטקס יודעים לדאוג לכל המגזרים, גם למגזר הערבי ולשאר המיעוטים, ןאת הציבור החרדי ממדרים ומצד שני מחפשים אותנו. זה בושה שצריך לדבר על זה אחרי שאני הדלקתי והרב גרוסמן ןהרבנית בר שלום, גם השנה - שזה בסימן פורצי הדרך - יש מספיק פורצי דרך חרדים".

משי זהב מוסיף ומציין כי "השנה זה כבר מאוחר, אבל כנראה שהבעיה מתחילה מלמעלה בוועדה שבוחרת".

גם ח"כ איילת שקד הגיבה לבחדרי חרדים כי "מדובר בבזיון".

ממרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט שאחראי לטקס נמסר בתגובה: "טקס הדלקת המשואות הינו טקס ממלכתי המייצג את הציבור הישראלי כולו.

"גם השנה, כמו בכל שנה, הועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות בחרה בהתאם לנושא המרכזי, ישראלים פורצי דרך, נבחרת המייצגת פסיפס ישראלי מקיף ככל האפשר.

"מדובר בייצוג של דתיים וחילוניים, נשים וגברים, מזרחיים ואשכנזים, עולים וותיקים, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים, תושבי מרכז ופריפריה.

"מאחר שמספר מדליקי המשואות עומד על 14 בלבד, ומכיוון שהפסיפס הישראלי מורכב ממגזרים רבים, עדות שונות, דתות שונות וזרמים שונים, מובן כי לא ניתן שבכל שנה יינתן ייצוג לכולם.

אין לנו שום ספק שכל ישראלי וישראלית יכולים לחוש הזדהות וגאווה רבה נוכח מדליקי המשואות והישגיהם לשיפור וקידום מדינתנו".
הסתה משואה הדלקה חרדים משי זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד