י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלפים בכנס 'לב לאחים': "לנצל הכוחות לשם שמים"

הכינוס השנתי של ארגון הקירוב נערך במעמד הגראי"ל שטיינמן שאף נשא דברים ובהשתתפות אלפים • סיקור ותיעוד

האלפים בכינוס. צילום: שוקי לרר
האלפים בכינוס. צילום: שוקי לרר


אלפים השתתפו הערב (ד) בכנס השנתי של ארגון 'לב לאחים' תחת הכותרת 'ועידת מקדשי שם שמים' באולמי ארמנות חן בבני ברק.

הכנס השנתי מוכר בקרב הציבור, כאשר אלפי בני תורה משתתפים בו מידי שנה.
.
חלקו הראשון של הכנס נפתח בצהריים כאירוע הערכה ודרבון לפעילי לב לאחים וארוחת צהריים לאלפי הפעילים, בו נאם הרב אורי זוהר מראשי הארגון. בהמשך נער פאנל דיון בהשתתפות רשמים ומנהלי בתי ספר על נושא 'התמודדות ילדי הרישום והדרכים להגברת הרישום לחינוך התורני'.

חלקו השני של הכנס נפתח בשו"ת מרתק עם הגאון רבי יצחק זילברשטיין על נושאים הילכתיים הקשורים לפעילות הקירוב אשר עלו במהלך השנה כאשר נתקלו בהם הפעילים. הרב זילברשטיין נכנס בימים האחרונים כמידי שנה לגדולי הדור ובראשם נשיא הארגון הגראי"ל שטיינמן והעלה בפניהם את הסוגיות שיעלו על שולחן הדיונים.

לאחר השעה 20:00 נערך מעמד מרגש בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל בו השמיעו גדולי הדור דברי חיזוק והערכה לפעילי הקירוב ועודדו את בני התורה להצטרף אל המהפכה החשובה ולהרחיב את גבולות הפעילות.

אורח הכבוד בכנס היה הגאון רבי שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה ‏שנשא דברים. כמו גם הגאון רבי יהושע בר כץ שנשא דברים. לאחר מכן נשאו דברים בין היתר ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי יעקב אדלשטיין, הגאון רבי יעקב הלל והגאון רבי ברוך שפירא.

לאחר מכן הקריא הגאון רבי שריאל רוזנברג את מכתבו של חמיו הגר"נ קרליץ ולמקום הגיע הגר"ח קנייבסקי.

את משא הסיום נשא הגראי"ל שטיינמן, שהסביר שכל אדם צריך לדעת מה הוא ומה הוא צריך להיות ויכול להיות, ואיחל ש"הקב"ה יעזור שכל אחד ינצל את הכוחות לשם שמים".

במהלך הכנס העלו את זכרו של בעל השבט הלוי הגר"ש וואזנר זצ"ל אשר השתתף ופתח את הכנס מידי שנה (החל משנת תשנ"ז) בדברי חיזוק על מעלת המתקרבים. ובמהלך הכנס הובאו הדברים באמצעות מצגת.‏ כמו כן הזכיר מנכ"ל הארגון אליעזר סורוצקין את גדולי ישראל הגאון רבי יצחק ברנשטיין זצ"ל והגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל.











































































לב לאחיןם הגראיל מעמד קמינצקי גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד