י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רכב רב תכליתי: מי אתה סקודה יטי?

הוא זן נדיר בסביבה. ספק ג'יפון, ספק רכב משפחתי וספק רכב עבודה • האם יש לו את כל המעלות? • צבי ריבלין יצא למסע בעקבות הסקודה יטי בגרסתה החדשה

רכב רב תכליתי: מי אתה סקודה יטי?


סקודה יטי (yeti) הוא ייצור מיוחד בנוף המכוניות.
ספק ג'יפון, ספק רכב עבודה, ספק משפחתי.

יש לו נתונים שתואמים ל-3 הקטגוריות האלו.

מצד אחד המראה הקצת מאיים והאגרסיבי שלו כמו גם יכולותיו בשטח עולות על זו של משפחתית או סטיישן רגילה ותואמות במקצת למשפחת הג'יפים. במבט שני הוא נראה רכב העבודה האידיאלי. אבל האמת שאיך שלא נהפוך את זה הוא גם מתאימה ככפה ליד, להיכנס למשבצת המשפחתיות, אם כי בגירסא משודרגת.

סקודה בגרסת 2015 שונה מגרסתו הקודמת, בעיקר בכל הנוגע למראה החיצוני. המראה שלו, כאמור, יכול להתפרש לכיוונים שונים. יש שיאהבו, יש שישנאו אבל ללא ספק מדובר במשהו חריג ויוצא דופן בנוף.

הגרסא החדשה מעודכנת ועכשווית יותר אבל עם יד הלב אהבתי יותר את הגרסא הקודמת ששיוותה מראה ילדותי ופשוט יותר. מעצבי סקודה עשו מאמץ - והצליחו בו להשוות ליטי מראה של חלק בלתי נפרד ממשפחת סקודה. הדבר בא בעיקר לידי ביטוי ב-3 פרטים שונים: החלפת הפנסים לכאלו המזכירים מאוד את פנסי אוקטביה ורפיד (במקום 4 הפנסים, 2 מהם עגולים וחמודים שהיו מנת חלקו בגרסא הקודמת) ובחריטות על מכסה המנוע - "השבכה הקדמית" - ועל הדלת העורפית שלו שמדמים אותם לרכבים אחרים מהמשפחה הטובה הזו. הבעיה היא, שאם כך גם מדובר ברכב לא שגרתי וקשה למדי לעיקול, הניסיון לשוות אותו לרכבי מנהלים הגביר את מראה הכלאיים שלו.

כדרכנו נכנס פנימה. היטי מאובזר גם הוא במנוע TSI שהופך את חווית הנהיגה לאחרת. תא הנוסעים שימושי ונחמד מאוד למראה. כמו בדגמי פולקסווגן וסקודה, ההגה חף כמעט מלחצנים כאלו ואחרים אך כיף לאחוז בו ולהרגיש את ה"זרימה" שלו. הדשבורד ותא הנהג נראים מכובדים, ולהבדיל מרכבים רבים אחרים, גם מרגישים כעשויים מחומר טוב ולא מפלסטיק קשיח ופשוט.

היטי כוללת מערכת מולטימדיה מאובזרת למדי שמקלה על הנהיגה ובסך הכל הישוב בתא הנהג נהנה מתחושה טובה של שליטה ברכב בליווי אביזרי נוחות שיקלו את נסיעתו. "הצימוק" שאהבתי יותר מכל הוא מפשיר האדים המובנה במראות הצד.

נהיגה ביטי מעניקה מיני-תחושה של נהיגת בג'יפ. תענוג לשבת ברכב הדי פצפון הזה ולהרגיש גבוה ועוצמתי יותר מכל המשפחתיות שעוטפים אותך. מערכת ה-TSI מחפה על המנוע הקטן יחסית בנפח 1.2 ליטר עם 105 כוחות סוס בלבד ומעניקה גם היא תחושה של עוצמה.

בגאז' היטי מרווח ויכול לאפסן 321 ליטרים אך עם קיפול המושבים האחוריים הוא מזנק פי 5 ל-1,485 ליטרים ועם הסרתם של המושבים הוא מגיע אף ל-1,655 ליטרים. זה הקוטר עצום שעולה על גודלם של בג'אזי סטיישנים פופלאריים כמו יונדאי i30cw או פורוד פוקוס. ואם דיברנו לפני כן על כך שמדובר על רכב עבודה, אין ספק שהבגאז' שלו עדיף על פני סטיישנים שמשמשים שיפוצניקים וחשמלאים למיניהם, אך עם בגאז' גדול יותר ויחד עם זאת קצר בחצי מטר, שיכול למצוא חניה בצורה מהירה ונוחה יותר.

אפרופו רכב עבודה, מדובר בקטגוריה נדירה מאוד. הבר פלוגתא העיקרי של היטי הוא הרנו קנגו. מלבד שניהם כמעט ואין בנמצא מישהו מהסיגמנט הזה.

לנוחיות היטי עומד מרווח גחון גבוה בכמה סנטימטרים מרכב רגיל, כאשר המרווח עומד על 18 סנטימטרים. זה אמנם לא מרווח הגון כמו של ג'יפים אמיתיים, אך יכול לאפשר נהיגת שטח קלילה.

אודה על האמת. למרות הידיעה שמדובר ברכב שטח קליל שיכול "לאתגר" שטחים רבים לא רציתי לרדת עמו לשבילי עפר ולהכנס להרפתקאות מיותרות, אך פקק ענק גרם לי לסטות מהכביש הראשי ובניווט ואישור של הוויז מצאתי עצמי נוסע בשביל עפר צדדי העוקף את הכביש. הופתעתי מאוד מהיכולת שלו. הנסיעה בצורה כה בטוחה וכייפית בשטח עפר ללא כל טלטולים מיותרים נתנו לי להבין באמת את הבונוס המיוחד שמעניק היטי. בעוד רכבים שנסעו בשביל לפני ואחרי חטפו מכות ועזועים על כל מהמורה, היטי נסע כמו מלך השביל.

לסיכום, ב-125,000 ש"ח תוכלו לרכוש את גרסת הבסיס של היטי, ותזכו ברכב מושלם יחסית. צריך לזכור שלא מדובר ברכב פרפקט שעונה על כל הצרכים, אך בעסקה אחת תוכלו לרכוש רכב הכולל בתוכו כמה וכמה ציפורים ביד אחת.







סקודה יטי רכב ביקורת נהיגה מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד